Skip to main content
Vraag

Glasvezel aansluiting niet gereed, verhuurder langzaam

  • 4 September 2024
  • 17 reacties
  • 189 keer bekeken

Beste,

Ik ben half augustus verhuisd naar Tilburg. De verhuurder zei tijdens de bezichtiging dat de internet aansluiting in de hoek zat. Hier zit een coax en ethernet aansluiting. Volgens KPN is glasvezel beschikbaar in mijn appartement. Ik heb dat dus afgesloten, echter blijkt het nu na vaak emailen naar mijn verhuurder en vooral lang wachten dat de glasvezelkabel nog niet is verbonden met mijn ethernetpoort in mijn appartement. Volgens mijn verhuurder is de kpn monteur meerdere keren niet komen opdagen, wat mij sterk lijkt maar toch. Ik zit nu dus zonder internet en heb het gevoel dat dit nog wel even gaat duren, terwijl ik wel gewoon betaal voor mijn abbonoment. Is er een tijdelijke oplossing beschikbaar zodat ik toch internet heb? Ik heb geen onbeperkt internet abbonoment of iets dergelijks en zou toch graag een filmpje willen kijken. Toegang tot de meterkast heb ik niet. Daar kan ik dus ook niet kijken hoe het precies zit en ook niet een monteur laten kijken.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Alvast bedankt voor uw tijd.

Groetjes Rouv

 

Volgens mijn verhuurder is de kpn monteur meerdere keren niet komen opdagen, wat mij sterk lijkt maar toch.

Nee hoor, dat is heel normaal bij KPN. Dit forum staat vol met klachten. Dan heeft men speciaal een dag vrij genomen heeft en dan komt er niemand. Soms gebeurt dat zelfs 2 of 3 keer achter elkaar. 


... echter blijkt het nu na vaak emailen naar mijn verhuurder en vooral lang wachten dat de glasvezelkabel nog niet is verbonden met mijn ethernetpoort in mijn appartement.

Heeft u zelf geen toegang tot het glasvezelkastje? 


Nee ik heb daar geen toegang toe, ik heb deze wel ontvangen maar ik kan niet bij de centrale aansluiting.


U heeft het glasvezelkastje dus wel? Dan moet u dus wel zorgen dat u aanwezig bent als de monteur komt. Anders kan de monteur nog niets.

Kunt u anders niet aan de verhuurder vragen of u het glasvezelkastje zelf mag plaatsen? Want dat is normaal gesproken de bedoeling. 


Ja ik heb een glasvezel kast. Echter kan ik deze niet aansluiten omdat ik geen toegang heb tot de centrale meterkast. Dit zal ook lastig zijn omdat ik in een gebouw woon met 8 appartementen. Volgens mijn verhuurder is de ethernet aansluiting in mijn woning nog niet verbonden met de glasvezelkabel die het gebouw binnen komt.


Monteur komt morgen, net aan de lijn gehangen met kpn. Om een probleem te constateren. Verder kan ik alleen niet in de meterkast en dus de monteur ook niet. 


Monteur komt morgen, net aan de lijn gehangen met kpn. Om een probleem te constateren. Verder kan ik alleen niet in de meterkast en dus de monteur ook niet. 

Als de monteur niet in de meterkast kan dan zal hij ook geen werk kunnen verrichten als hier de glasvezelaansluitingen zitten. Er zal toch toegang met de verhuurder geregeld moeten worden.


Online is mijn afspraak niet te annuleren, zal morgen ochtend dan maar even bellen


Beste @Rouv, vervelend dat het allemaal zo loopt! Hoe staat het er nu voor? Als jij ook mobiele telefonie bij KPN afneemt, kunnen we een 100 GB weekbundel gratis aanzetten, zodat je in ieder geval tijdelijk bent geholpen. Dat kan via mijn collega's via 0800-0402. Is de monteur nog geweest? Heeft deze alles nu wel aan kunnen sluiten of konden jullie inderdaad niet bij de meterkast?


Hoi @Marcia van KPN, nee ik heb de monteur afgezegd. Wel heb ik nog contact gehad met mijn verhuurder. Die zijn volgens hun in contact met kpn hoogbouw omdat het blijkbaar een groter probleem is. Volgens hun gebruiken zij een ander systeem waardoor "gewone" kpn dat niet in kan zien. Ze konden mijn geen noodpakket aanbieden omdat ik wel een monteur kon laten komen (die ik vervolgens niks kan laten doen omdat ik niet bij de meterkast kan). Terwijl ik wel gewoon volledig betaal.  De verhuurder is in overleg met een andere organisatie voor een tijdelijke oplossing. Maar daar heb ik deze week ook nog niks over gehoord. Ik kan denk ik weinig anders doen dan afwachten..


Oeps, een antwoord is het wel maar niet de oplossing 😉 ik heb een ander abbonoment die ik hier niet voor ga opzeggen. Beetje dubbelop


Nee, ik heb het beste antwoord inderdaad weer even ‘uitgevinkt'. Het klinkt inderdaad alsof je nog even af moet wachten, maar ik wil toch ook graag even met je meekijken. Kan je je profiel aanvullen met je adres en klantnummer? Wat bedoel jij met ‘ik heb een ander abonnement'? Is dat op je oude adres of op dit nieuwe adres? 


Hoi @Marcia van KPN, dat zou fijn zijn. Met een ander abonnement bedoel ik een ander telefoon abonnement. Ik zal mijn profiel aanpassen.


Aangevuld


Zou iemand mij nog kunnen helpen? Verhuurder weigert toegang, zeggen dat ze er mee bezig zijn maar ik zit nu al halverwege mijn 4e week zonder internet. Klantenservice kan niks betekenen. Ik heb gewoon een noodoplossing nodig maar die kan niet worden opgestuurd. 


Hoi, ik ben uiteindelijk net goed geholpen door iemand van KPN. Ze hebben mij een noodpakket kunnen opsturen. Hopelijk duurt het niet te lang tot dat mijn glasvezel aansluiting werkt. 

 


Het kan in de community inderdaad even duren voordat je een reactie krijgt, @Rouv! Daarom adviseren we in principe voor dit soort vragen om te bellen met ons. Dan kunnen we direct meekijken. Binnen de community heb je vooral contact met andere klanten. Dat gezegd hebbende, heb ik inderdaad even met je meegekeken en zie dat er nu voor de 23e een monteur gepland staat. Kan je wellicht iets met je verhuurder afspreken dat de meterkast dan toch bereikbaar is? Goed om te lezen dat er nu ook een noodpakket opgestuurd is! Ik hoop dat het snel allemaal in orde wordt gemaakt. 


Reageer