Skip to main content
Antwoord

Glasvezel aansluiting nog steeds niet geregeld?

• October 15, 2025
  • 5 reacties
  • 84 keer bekeken

Siem Kootstra
Nieuwkomer

Ik woon in een apparementen complex met 34 appartementen. Glasvezelkabels liggen voor de ingang, maar zijn niet doorgetrokken naar de apppartementen. Kpn zegt dat er een haalbaarheidsonderzoek moet plaatsvinden. Dat is al gedaan door van Gelder. van Gelder wijst naar KPN en KPN kan niets terugvinden.  Ik heb contact gehad met support en deze het schouwrapport van van Gelder gestuurd. Krijg vervolgens geen antwoord. Help!!!!

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@Siem Kootstra, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je graag zo snel mogelijk op glasvezel aangesloten wordt. Zeker als je ziet dat iedereen om je heen al wel is aangesloten, behalve jullie appartementencomplex.

Ik begrijp ook dat je hierover al contact hebt gehad met KPN Netwerk. Daar ben je in ieder geval aan het juiste adres. Je bent hier namelijk op de Community van KPN de provider. Deze tak gaat alleen over de abonnementen, niet over de aanleg van glasvezel. Het enige wat wij zouden kunnen doen, is de status van glasvezel kunnen bekijken. Onze collega's van KPN Netwerk kunnen daarin veel meer voor je betekenen. Hier vind je alle informatie voor jouw als bestuurslid over de aanleg van glasvezel: Glasvezelinformatie voor VvE, woningcorporatie en verhuurder.

Maar nu hebben mijn collega's van Netwerk aangegeven dat er een haalbaarheidsonderzoek nodig is, terwijl die al is geweest. Deze is uitgevoerd door Van Gelder. Het beste wat je dan kunt doen, is dit rapport weer voorleggen aan KPN Netwerk. Deze kunnen deze vervolgens beoordelen en hopelijk komt er dan schot in de zaak.

Goed om te weten: Het kan enkele maanden duren voor het appartementencomplex wordt aangesloten op glasvezel. Ook nadat alle informatie in orde is. Hoogbouw vraagt net iets meer dan gewoon een woonhuis aansloten, vandaar.

Hopelijk kom je er zo uit!

5 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 15, 2025

Hallo ​@Siem Kootstra ,

Zo'n antwoord kan geruime tijd duren. Jullie zijn niet de enigen die nog op een aansluiting wachten. Ik las een tijdje terug ergens dat KPN momenteel zo'n 60% van Nederland op glasvezel heeft aangesloten. De resterende 40% gaat nog wel zo'n vijf jaar duren. KPN heeft daar ongetwijfeld een planning voor, maar die delen ze niet openbaar. Kortom : Jullie komen ooit aan de beurt. Maar wanneer? Dat weet hier niemand.    

Siem Kootstra
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 16, 2025

Bij ons zijn alle woningen in de omgeving voorzien van glasvezel. Ze zijn ons “vergeten”. Als excuus wordt nu aangevoerd dat er geen haalbaarheidsonderzoek is geweest. Dit heb ik via support-netwerk.kpn.com toegestuurd, want wij hadden dit wel getekend en wel naar kpn gestuurd. We wachten maar weer af. Grrrr.

• October 16, 2025

Heb je al contact gehad met de VVE of de verhuurder?

Dat is al gedaan door van Gelder. 

Wat was de uitkomst daar dan van?

Siem Kootstra
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 16, 2025

Ik ben zelf bestuurslid van de Vve. Haalbaarheidsonderzoek is door van Gelder gemaakt. Ik heb nu als bewoner gereageerd omdat we als bestuur geen steek verder kwamen.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 17, 2025

Hallo ​@Siem Kootstra, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je graag zo snel mogelijk op glasvezel aangesloten wordt. Zeker als je ziet dat iedereen om je heen al wel is aangesloten, behalve jullie appartementencomplex.

Ik begrijp ook dat je hierover al contact hebt gehad met KPN Netwerk. Daar ben je in ieder geval aan het juiste adres. Je bent hier namelijk op de Community van KPN de provider. Deze tak gaat alleen over de abonnementen, niet over de aanleg van glasvezel. Het enige wat wij zouden kunnen doen, is de status van glasvezel kunnen bekijken. Onze collega's van KPN Netwerk kunnen daarin veel meer voor je betekenen. Hier vind je alle informatie voor jouw als bestuurslid over de aanleg van glasvezel: Glasvezelinformatie voor VvE, woningcorporatie en verhuurder.

Maar nu hebben mijn collega's van Netwerk aangegeven dat er een haalbaarheidsonderzoek nodig is, terwijl die al is geweest. Deze is uitgevoerd door Van Gelder. Het beste wat je dan kunt doen, is dit rapport weer voorleggen aan KPN Netwerk. Deze kunnen deze vervolgens beoordelen en hopelijk komt er dan schot in de zaak.

Goed om te weten: Het kan enkele maanden duren voor het appartementencomplex wordt aangesloten op glasvezel. Ook nadat alle informatie in orde is. Hoogbouw vraagt net iets meer dan gewoon een woonhuis aansloten, vandaar.

Hopelijk kom je er zo uit!