Skip to main content

Vandaag zou glasvezel internet geïnstalleerd kunnen. Blijkt dat de glasvezel verbinding niet volledig werkt ondanks bevestiging dat glasvezel aansluiting aangesloten is en bevestiging dat het modem e.d. Geïnstalleerd kan worden. Op de zwarte NTU brandt het power lampje, het lampje bij connection knippert groen en het lampje bij alarm brandt niet. Verder brandt het lampje bij de ethernetkabel oranje wat naar mijn mening vreemd is, want ik zou verwachten dat dit groen zou zijn (1gb verbinding). Volgens de servicedesk is het alleen op te lossen door een monteur. Klopt dit? Heeft iemand een gelijke ervaring? Wat gaat er hier mis of beter wie kan dit het beste oplossen? Kpn monteur of kpn netwerk?

Hoi @patrhend,

het lijkt erop dat je een xgspon glasvezel verbinding hebt waarvan de activatie van het ont niet goed is gegaan. Hiervoor zou er een KPN monteur langs moeten komen! 
Je kunt een monteursafspraak maken via 0800-0402

 

Groetjes,


@Bastiaan Sahetapy bedankt voor de snelle reactie 👍
Ik had voor de zekerheid al een afspraak met een kpn monteur in laten plannen, maar blijf de gang van zaken vreemd vinden.


Het is en blijft een probleem om een werkende verbinding te krijgen! Iedereen schuift het door en verwijst naar de ander. 


Hou @patrhend,

 

dat is vervelend om te horen. Is er in de tussentijd wel een monteur langs geweest?

 

Groetjes,


Ja is geweest en die verwijst door naar kpn netwerk en die verwijzen weer naar de onderaannemer en zo blijft het maar doorgaan 🤬


@patrhend mag ik vragen hoe dit is opgelost en wat de oorzaak was. Wij hebben nu deels het zelfde probleem. En iedereen blijft elkaar de schuld geven en tickets aanmaken voor spoed en herstel


Wat de exacte oorzaak weet ik niet. Via via ben ik erachter gekomen dat het probleem in één van de wijkcentrales lag en dat opeens meerdere hetzelfde probleem in onze wijk hadden. Ik zag op een avond dat de ntu connectie maakte en bleek alles te werken. Enkele dagen erna was in MijnKPN te zien dat officieel de aansluiting opnieuw officieel geactiveerd wordt. Na contact met kpn waren ze zelf verbaasd waarom alles werkte maar de officiële activatie datum naar voren halen kon niet. Het blijft lachen met kpn alhoewel het eigenlijk triest is dat kpn problemen heeeeeel slecht oplost als het om het netwerk gaat. Problemen die kpn netwerk opgelost moeten kunnen weken zoniet maanden dus!