Skip to main content

Ik ga per 14 september over naar KPN. Daarvoor het ik het installatie pakket ontvangen. In het installatiepakket zit ook het aansluitpunt. Dit aansluitpunt past echter met geen mogelijk op het kastje wat in de meterkast zit. 

Op dit kastje staat ook dat dit alleen geopend mag worden door geautoriseerd personeel. Ik heb het gevoel dat ik nog iets mis (een ander soort kastje). Kan iemand mij daar iets meer over vertellen. 

 

Hallo @Rogier Schmitz 

 

Heb je glasvezelinternet besteld, zo ja dan heb je zo'n soort glasvezelkastje ontvangen neem ik aan?

 

 

Die moet over zo'n punt heen geschoven worden:

 

Dat ontbreekt blijkbaar in de meterkast?
Liggen er ook geen losse (meestal oranje) kabels in de meterkast of steken die nog ergens buiten uit de grond?

 

Wat zegt deze website over jouw huisadres, zou het al helemaal klaar moeten zijn?
https://www.kpnnetwerk.nl/


Wat u op de foto heeft staan is geen glasvezelaansluiting. Het is een zogenaamde Trinet aansluiting. In een ander topic schrijft Ward_:

"Het is een Trinet aansluiting. In de dikke blauwe kabel die van onderen komt zitten twee dunne buisjes. In de ene is koper geblazen en dat zit op een ISRA. De andere was bedoeld om later glasvezel in te blazen. KPN heeft dat op hele kleine schaal ook wel gedaan maar leverde daar eigenlijk geen diensten op. Reggefiber heeft later heel veel van dit soort aansluitingen alsnog verglaasd met behulp van die lege buisjes.

Trinet werd aangelegd door Trilink, een samenwerking van KPN, BAmlM en Volker Wessels Telecom en alleen bij nieuwbouwwijken, grofweg in de jaren 00 van deze eeuw. 

...

KPN Netwerk gebruikt dit nu eigenlijk niet meer als ze glasvezel aanleggen. Het is sneller en goedkoper om het nieuw in te graven dus dit heeft voor glasvezel geen functie meer."

https://forum.kpn.com/internet-9/is-dit-een-glasvezelkabel-591499


Het donkerkleurige kabeltje wat zo links langs het kastje gaat, waar gaat dat heen?


Hoi @Rogier Schmitz . Dit vind ik interessant en hopelijk kunnen we je verder helpen.

Komt er ergens een oranje kabel(tje) het huis binnen?


Dag allen, bedankt voor jullie hulp en adviezen. Het euvel is inmiddels opgelost en alles werkt naar behoren. De aansluiting was niet helemaal correct uitgevoerd bij oplevering van de woning. 
 

nogmaals dank! 
 

met hartelijke groet,

Rogier