Skip to main content

Ik heb me aangemeld om Glasvezel in me huis te willen hebben. Nu aanmelden dat is zo gedaan maar dan begint de stress. 

Vorige maand me aangemeld met de mogelijkheid dat KPN mijn Ziggo zou opzeggen tot zo ver goed, wil zeggen je krijg direct en bevestiging in de mail dat hun dat gedaan hebben. En van Ziggo dus ook. 

Nu even wachten op wat er verder gaat gebeuren, NIETS dus. Ik maar eens bellen, ook dat is een film zonder eind. Gisteren 54 min in de wacht en toen was ik het wel even zat. Leven bestaat toch niet in wachten. Maar goed vandaag 17-10-2023 en daar komt die 24-10-2023 heeft KPN voor mij Ziggo opgezegd dus over 7 dagen is mijn TV en Internet van Ziggo op zwart (denk ik). Enkel van KPN hoor of verneem ik niets. De glasvezel kabel lig nog gewoon buiten onder de klinkers in de grond. Heb dus in huis nog geen aansluiting of iets wat er op lijkt. Dat vind ik raar als je de test doet of jou woning glasvezel heeft krijg je melding dat het kan. Dus ze weten dat er een kabel in de grond lig. Hallo zeg dan weten ze toch ook dat ze nog nooit binnenshuis een verbinding hebben gelegd. Of gaat het niet via computers of zo, ik dacht het wel binnen halen van nieuwe klanten is ook zo gedaan. Maar dan zoek men het maar mooi uit.

Hallo zo ga je niet met mensen om vind ik. Ik wil weten of dit nog goed komt. Of met andere woorden had ik het maar nooit gedaan overstappen na KPN  

Hoi @Slecht communicatie, welkom hier.

Ik begrijp je twijfels heel goed. Dit omdat de glasvezel nog aangesloten moet worden en Ziggo al opgezegd lijkt. Nu is het zo dat als je de overstapsservice gebruikt wij Ziggo pas definitief opzeggen als de verbinding bij ons actief is. Wij informeren Ziggo natuurlijk wel van te voren dat we dit gaan doen. Dit lijkt al gedaan. 

Verder kan ik zo zonder gegevens weinig zeggen over de status van aanleg. Maar als ik het zo lees moet eerst KPN Netwerk nog komen om de glasvezel naar binnen te brengen. Zij zijn verantwoordelijk voor het netwerk. Als dat gedaan is komen wij KPN de provider in actie. 

Ik kijk graag eens mee naar de status. hoor ik graag van je als je jouw profiel van gegevens hebt voorzien. 

 


Hallo Bart ja KPN Netwerk moet nog langs komen, een eerlijk gezegd is dat ook heel slecht. Uitleg toen ik ging kijken of ik glasvezel had via postcode en huis nummer kreeg ik bericht ja dat is daar. Prima dus ik wilde over stappen. Nu dan mag ik toch aannemen dat KPN op dat zelfde postcode en huisnummer nog nooit een aansluiting heeft gemaakt wat daar weer uit mag komen is dat ze meteen actie onder nemen om dat daar wel voor elkaar te maken. Nee dus nieuw lid binnen laat die maar wachten. En ik vertel je vanaf 24 deze maand gaat men gewoon afschrijven. Ja ja 


Ik zie inderdaad dat je vanaf de 24e, dus morgen kan aansluiten. Alleen KPN Netwerk is nog niet geweest, want er zit nog geen kastje aan de oranje kabel begrijp ik? Dan wil ik je aanraden om contact te zoeken met KPN Netwerk voor een afspraak. Als zij dan het kastje monteren kun je daarna zelf het glasvezelkastje uit het installatiepakket daarover schuiven en het modem daar op aansluiten. Hoor graag van je als je een afspraak hebt gemaakt.

Wel kan je vanaf morgen al gebruik maken van ITV Online


Ik ben aan het bellen, nu al 17 min druk druk. Zal gok ik weer een uur duren net als afgelopen week zeker. Dit kan toch ook anders. Bij in vullen van mijn gegevens moest ik ook mijn telefoon nummer invullen dus dan kan men toch ook mij bellen. 

Dit is echt slecht allemaal het wordt tijd dat het eens bij KASSA komt te liggen wie weet kunnen die KPN aan het werk krijgen


Het is nog slimmer jij zei ik moest KPN netwerk bellen heb ik gedaan en die stuurt mij na een nummer van KPN 08000402 en die moeten een opdracht geven voor aansluiting glasvezel in mijn huis.

Daar wordt je toch gek van kasje na de muur heet dat. BOOS BEN IK 


Laatste stand van zaken.

Heb dus dat nummer gebeld en ook iemand gesproken. Lang verhaal kort maken woensdag morgen komt iemand langs om na mijn aansluiting te kijken en dan wordt opdracht gegeven voor aansluiting na binnen te maken of zo iets. 

Ik ben benieuwd 


Ik zie nu de afspraak. Dat is fijn, dan is dat in actie gezet, maar snap wel dat je boos bent dat je van het kastje naar de muur gestuurd wordt. Dat hoort niet zo. 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de draad ook een beetje kwijt ben nu. Want volgens mijn gegevens nu zou er een glasvezelkastje moeten hangen. Maar we kunnen de status beter door de monteur laten bekijken morgen. Hoor dan ook graag weer van je als de monteur is geweest. 


Ben ik weer. En ja gisteren iemand van KPN geweest om in mijn woning een aansluiting te zoeken. En ook hij kon toch echt niets vinden. De beste man heeft daarna actie ondernomen en gezorgd dat men met mij een afspraak gingen plannen voor glasvezel in de woning te krijgen. Dat is nog eens iets goeds. En ik heb hem ook duidelijk gevraagd of ze de aansluiting op de zelfde plek gingen maken daar waar nu Ziggo zit en daar kreeg ik als antwoordt “Ja hoor je kunt zelf aangeven waar het moet komen”. Tot zo alles prima.

Later op de dag werd ik gebeld door KPN voor het maken van een afspraak. Ik pas me aan wanneer het uit komt. Hou je vast dat was dus vanmorgen en wel om 8 uur. Zo dat is snel dat glasvezel (grapje). Ook heb ik aan die beste man weer gevraagd de plek waar het komt kon ik zelf aangeven. Prima tot zo ver.

Ik dus vanmorgen er voor gezorgd dat ik op tijd me dingen had gedaan, Hond verzorgd en me zelf ook nog. En wachten dat monteur zo komen, nou lang verhaal kort HALF 10 dus😡.

Ik had het met die monteur over de plek waar ik het graag wilde hebben. Zo probleem geboren. Hij kon enkel de aansluiting in meterkast maken daar hij alleen was en als ik toch anders wilde zou het nog wel eens een paar maand kunnen duren. Kleren heb ik weer en niets hielp wat ik ook zei over die twee mensen van KPN. Dus je raad het al zit in meterkast en dat wilde ik echt niet.  wat doet het in de meterkast helemaal NIETS dus. Stenen open gemaakt kabel gevonden en boren spul na binnen en stenen weer terug gedaan. Hup aansluiten dus. Helemaal niet geen verbinding kabelbreuk en weer stenen er uit graven en ja hoor gevonden en hij weer gemaakt. Nu even niets dicht maar eerst meten hij ging weg om ergens in een kast na te kijken of er verbinding is. Kwam die terug en ging kabel door meten. KOMT die weer een breuk en wel ergens op 28 meter. Nou nu zal je zo langzaam wel kunnen bedenken hoe ik me voel gewoon de dag na de kloten. En moet je eens zien hoe het staatwerk er nu in lig voor me deur gewoon schande is echt niet meer vlak.

Ik wordt hier zo moe van wil je niet weten, O ja die beste man heeft actie gedaan en maandag komen er 2 mensen die breuk op 28 meter maken dat is niet op mijn grond dus daar hebben andere mensen ook last van.

En toch die plek in de meterkast zit me niet lekker. 2 zeggen u bepaalt en 1 zeg doe ik niet enkel meterkast, nu ik vind dat ik recht heb op de plek die mij belooft is dus mag men dat als nog voor elkaar maken. En Bart jij kunt wel vinden wie hier is geweest en wie ik aan de lijn gehad heb. Ik ga niet bellen of wat dan ook ik verwacht dat het goed komt. 

Ik laat het hierbij ben er erg BOOS van.


Wat een gedoe allemaal zeg met de aanleg. Komt eindelijk de monteur gaat het allemaal mis. Kabelbreuken. 1 uiteindelijk opgelost, alleen dan zit er nog een verderop. Daar komen gelukkig weer mensen voor. Het is allemaal niet fijn en snap heel goed dat je daar van baalt. 

En dan is het ook nog eens zo dat het kastje in de meterkast geplaatst wordt. Ik moet wel zeggen dat dat de gebruikelijke plaats is. Het kastje wordt altijd zo dicht mogelijk bij de gevel geplaatst op een plek waar ook een stopcontact zit. Maar het was je anders toegezegd. Ik kan hier helaas niet zoveel in betekenen verder. De aanleg wordt namelijk gedaan door KPN Netwerk. Zij zijn verantwoordelijk voor de aanleg van het netwerk. Ik ben van de provider KPN. Ik wil je vragen om even contact met KPN Netwerk te zoeken en daar de situatie voor te leggen. Mijn collega's daar kunnen met je kijken naar het eventueel verplaatsen van het glasvezelkastje al denk ik dat dat heel lastig gaat worden, maar ook kun je daar terecht voor de manier hoe het straatwerk is achtergelaten. Hoor dan graag weer van je als er contact met KPN Netwerk is geweest.