Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik heb in oktober glasvezel vooruit besteld want de aanleg zou in november beginnen, de werkzaamheden begonnen uiteindelijk in december en ik zou bericht krijgen als de huisaansluiting gerealiseerd zou worden met een afspraak. Dit zou op 22 december allemaal afgerond zijn en kon mijn abonnement ingaan.

Plotseling liep er in december een ploeg in de straat die overal aanbelden om te kijken of ze terecht konden. Ik was thuis dus bij mij begonnen ze direct en hebben de aansluiting keurig gemaakt in de meterkast. Een paar dagen voor de 22e wetd ik gebeld door de partner, selecta dat er een monteur zou komen om de binnen aansluiting te maken, deze was blij verrast dat alles al was gedaan en hij hoefde alleen de PON over de aansluiting te schuiven en de stroom er op.

Mijn pakket met modem ook op tijd binnen en op de 22e wachten en toen kreeg ik bericht dat het uitgesteld werd tot 3 januari. De volgende dag stond de monteur van selecta weer voor de deur, hij had opdracht om de PON te plaatsen, blij verrast dat hij dit al had gedaan vertrok hij weer na weer foto's te hebben gemaakt.

Al die tijd bleef het tweede lampje op de PON knipperen ( groen ), ook op 3 januari. Ik 3 januari 's middags gebeld want ik weet hoe het kan gaan en kreeg te horen dat het waarschijnlijk nog wel ging gebeuren. Niet dus. Op mijn status in de app en op de site van kpn netwerk staat dat het netwerk klaar is.

Ik de volgende dag weer telefonisch contact gehad en kreeg toen te horen dat de medewerker direct op zijn scherm te zien kreeg dat de werkzaamheden nog afgerond moeten worden en kreeg het advies om kpn netwerk te bellen. Dit heb ik geprobeerd en na wachten het bericht dat er een wachttijd van meer dan 20 minuten was en mijn gegevens moest inspreken om teruggebeld te worden. En dit is dus niet gedaan. Aan het eind van de dag nogmaals geprobeerd en kreeg toen de partner selecta aan de lijn ( verkeerde keuze in het menu gemaakt ) maar heb ik dus gelijk gevraagd of de glasvezel zonder problemen was opgeleverd. Dit was het geval en ze wilden wel een monteur langs sturen maar dat kon alleen met opdracht van kpn netwerk.

Ik werd terug naar het begin gestuurd om een andere keuze te maken om kpn netwerk te krijgen. Wederom hetzelfde verhaal met wachten en gegevens inspreken. Tot op heden nog niet terug gebeld.

Vanochtend opnieuw geprobeerd en ik kwam er door, hoera zou je zeggen, maar nee, dit was niet haar regio en kon niets doen maar heeft mijn gegevens opgenomen om door te geven aan de juiste regio en ik zou door hun terug gebeld worden.

Niets dus.

Via Twitter geprobeerd maar hier krijg ik na het verzoek om verder te gaan via DM geen reactie meer nadat ik hier berichten heb achtergelaten.

Volgens mij moet alleen de PON nog geactiveerd worden door een KPN monteur want alleen het 2e lampje blijft knipperen en als ik het modem aansluit gaat netjes het data lampje branden op de PON ( het is het laatste type van nokia met 4 lampjes ) maar ook op het modem blijft uiteraard het internet verbindingslampje knipperen.

 

Ik word hier een beetje moedeloos van, alles is onbereikbaar of kan niets doen en er gebeurd dus helemaal niets.

 

Inmiddels reactie gehad van webcare via twitter (X) en deze hebben een escalatie aangemaakt en er zal contact oogenomen worden.

Zeggen ze.


Het is gelukt.

Ik kreeg vanmorgen een sms met het verzoek te bellen om het serienummer van de PON door te geven om deze te activeren.

Ondanks dat de medewerker direct zei dat het nummer niet goed was want er waren te veel letters bleek het tot zijn verbazing toch te werken toen hij het toch maar probeerde om mij te plezieren.

 

Het kan zo makkelijk zijn.

 


Fijn dat het gelukt is en bedankt voor het terugkoppelen! 🙂 Veel plezier met glasvezel en maak gerust een nieuw topic aan hier als je nog eens ergens vragen over hebt.