Skip to main content

In november 2023 heb ik KPN Glasvezel aangevraagd. Op 2 januari heeft een monteur de glasvezel naar binnen gebracht naar mijn meterkast en het zwarte kastje geinstalleerd. Na opstarten ging het alarmlampje branden, en gaf de monteur aan dat dit eerst door KPN Netwerk opgelost moest worden.

 

Ik ben inmiddels sinds februari met KPN netwerk/VolkerWessels bezig over mijn glasvezelaansluiting. Ik heb meerdere keren telefonisch en via de mail contact gehad.

 

Eind februari/begin maart is een monteur mijn aansluiting komen doormeten, en heeft geconstateerd dat het probleem 75m van mijn huis zit. Na de stoep open gegraven te hebben, heeft de monteur geconstateerd dat de glasvezelkabels daar simpelweg niet op elkaar aangesloten zijn in een soort van grote lasdoos. Deze monteur heeft mij hier een foto van laten zien, en ging melding maken van het probleem, zodat dit zo snel mogelijk opgelost kon worden.

6 weken later nog steeds niks gehoord, dus toen heb ik zelf maar gemaild. VolkerWessel heeft mij vervolgens op 18 april gebeld met excuses, en dat het nu écht opgelost ging worden. Het heeft vervolgens tot eind mei geduurd voordat er contact met mij opgenomen werd. VolkerWessel wilde een afspraak maken om mijn aansluiting door te meten. Ik heb aangegeven dat dat reeds gebeurd was, en wat deze monteur dan precies kwam meten. Daarop werd aangegeven om nog 1x te meten, en vervolgend DIRECT het probleem op te gaan lossen. Ik heb expliciet gevraagd ‘ gaan jullie dan de stoep open halen en de kabels in de lasdoos verbinden?’. Dit werd bevestigd.

De monteur kwam op vrijdag 31 mei, en na het meten en het opnieuw concluderen dat het probleem op 75m van mijn huis ligt, gaf hij aan dat hij het probleem niet kon verhelpen, en dat een ander team dit moet oplossen. OPNIEUW dus een teleurstelling, ondanks de toezeggingen. Deze monteur gaf aan het écht in het systeem te zetten, en dat het probleem opgelost zou worden.

Inmiddels nu alweer 2 weken verder, NIKS.

Ik heb contact gehad met KPN abonnementen, die zei niks te kunnen doen, en verwees mij door naar KPN Netwerk. Oh ja, en ik moest een klacht indienen via het formulier bij Glaspoort, want die gaan er over. Glaspoort verwijst mij weer terug naar mijn provider. Vervolgens óók een klacht ingediend via het formulier op de KPN netwerk website. Die zegt ‘we hebben het doorgezet aan onze aannemer’.

 

KPN, ik heb een abonnement aangevraagd bij KPN. Het naar elkaar doorverwijzen (KPN abonnementen, KPN Netwerk, Glaspoort, VolkerWessel) moet stoppen, en het probleem moet opgelost worden. Ik ben klaar met nóg een monteur die wéér komt doormeten en wéér zegt ‘ het probleem zit op 75m van uw huis, maar er moet een ander team komen om het op te lossen, en vervolgens moet ik er zélf wéér achter aan omdat er niks gebeurt. Dit is toch geen manier van omgaan met een klant.

 

Ik heb nu dus klachten neergelegd bij KPN abonnementen (telefonisch), Glaspoort via het formulier, KPN Netwerk via het formulier, VolkerWessel via de mail. Maar iedereen verwijst naar elkaar, of stuurt me terug naar één van de anderen.

8 maanden na de aanvraag van mijn Glasvezel, meerdere telefoontjes, mailtjes, frustraties verder, en ik heb nog steeds NIKS! Oh ja, en elke keer als er een monteur het probleem op kwam lossen, heb ik vrij moeten nemen van mijn werk. En door al dit gedoe heb ik inmiddels 6 maanden mijn dure abonnement bij mijn huidige provider door moeten betalen. Allemaal extra kosten voor mij dus.

 

Ik verwacht dat dit probleem voor het eind van deze maand opgelost wordt, en dat ik gecompenseerd word!

In november 2023 heb ik KPN Glasvezel aangevraagd. 

Ik verwacht dat dit probleem voor het eind van deze maand opgelost wordt, en dat ik gecompenseerd word!

Natuurlijk is het vervelend. maar waarom zou KPN voor jou een compensatie vergoeden? Je glasvezel abonnement is nog niet actief en je hoef nog niet voor te betalen. Jouw huidige internet verbinding werkt nog steeds (kabel, DSL bij KPN of een ander provider)


Hoi @DennisM80 . Jammer dat de aansluiting op zich laat wachten en dat er behoorlijk wat geharrewar is.  Helaas komt het vaker voor en dat zal ook met de massale uitrol van glas te maken hebben.  De communicatie onderling kan een stuk beter. Dat ben ik met je eens.

Compensatie is een ander verhaal. Dat zal er niet komen.  We doen onze best om je verbinding op te leveren.  Helaas kan zoiets lang duren.  


@Erwin van KPN Dus eigenlijk zeggen jullie dat het niet uitmaakt wat ik met communicatie naar jullie ook probeer, het maakt allemaal niks uit. Meneer de consument, wacht rustig af, wij doen het op ons eigen tempo en wijzen intern elke naar elkaar door, ook al heeft u - inmiddels - 8 maanden geleden bij ons een product afgenomen wat gewoon simpelweg niet besteld had moeten kunnen worden, omdat ons netwerk nog niet klaar is.

Terwijl als jullie gewoon het juiste team sturen, die onder de grond verderop in de straat, de kabels aan elkaar verbindt, het probleem waarschijnlijk opgelost is. Kan dus prima met een paar dagen allemaal verholpen zijn.

Fijne boodschap… ik ga overwegen of ik nog wel zín heb om hier op te wachten, met deze zeer slechte service.


Reageer