Skip to main content

Goed poging van Ziggo naar KPN over te stappen.

Lang verhaal zo kort mogelijk. 

In huis aansluit doos met glasvezel aansluiting en was destijds door gemeten door een persoon.

Ik zie Glasvezelpunt in je woning : Maar dat is er al

Aanslutdatum: 5-10-2023

Maar we sluiten je aan op 17-11-2023 ?  

 

Dacht na 8x gebeld te hebben, hier dus een post. ben benieuwd.

@Erwin van KPN Mail me maar. 


Ik heb alles er bij gepakt. Ik plak even een opmerking uit het ticket systeem:

Aansluiting

Opmerking bij de order:
31-07-2023: Herpland door vertraging in de oplevering van de wijkcentrale

 

Die oplevering is nog niet afgerond. Dit is de nieuwe verwachte datum:

De nieuwe aansluiting is gepland op 05-10-2023.

 

Verwachte is hier een belangrijk detail. Garanties zijn hier niet aan te ontleden.  Je schrijft dat er een aansluiting in je woning zit en vermoedelijk is die ook doorgemeten en correct bevonden. Alleen  de techniek die er achter zit (in de wijkcentrale) is dat nog niet.  Voor méér informatie kun je nogmaals KPNNetwerk proberen.  Dit is álles wat ik (KPN de provider) kan zien. En wij kunnen pas verder als we dat verlossende seintje van KPNNetwerk hebben gehad.  Ik hoop uiteraard dat dat op genoemde datum gaat lukken. 

Dit is te mager.

Wij zitten in dezelfde situatie.

Wij hebben een contract met KPN, niet met het bedrijf dat erachter zit. KPN blijft in gebreke en dit duurt al 5 maanden. Het meest ergerlijke is de doodse stilte van KPN uit. er valt van alles te begrijpen over vertragingen, maar meld het fatsoenlijk. Dan is er volop begrip.

Wij willen van de ergernissen af, en vooral terug naar Ziggo. Wij hadden daar geen problemen mee.

KPN krijgt een aangetekende ingebrekestelling, en de contracten van  Internet, TV, en Mobiel moeten opgezegd worden. Dat laatste omdat het een combinatie abonnement is, en niet werkt zolang internet/tv niet actief is.  Wij zijn dus onder valse voorwaarden dit contract aangegaan.

De kabel moet uit de grond (alle aansluitingen zijn er)  en de Ziggoaansluiting moet hersteld worden op kosten van de KPN.

Tevens verlangen wij een financiële compensatie van de KPN voor alle gelden schade en ergenissen.

E.e.a. zal gaan lopen via de consumentenbond, en onze juridische verzekering.

Ook zullen wij alle briefwisselingen doorgeven aan alle consumentenrubrieken , en waar mogelijk alle sociale media.

Het is een een keer over. En wij hebben liever de adrenaline van de juridische strijd, dan het frusterende gevoel van onmacht.

 

Hier vergelijkbaar verhaal, wachten ook al 5 maanden op aansluiting van glasvezel, maar dan bij nieuwbouw. Ook wij hebben inmiddels al een klacht ingediend en gaan KPN nu in gebreke stellen en hebben daarvoor juridisch advies ingewonnen via rechtsbijstand, eventueel zullen we ook nog de geschillencommissie telecommunicatiediensten benaderen. Het lijkt helaas de enige manier om momenteel ook maar iets van beweging in KPN te krijgen.

En ik herken helaas ook dat men enerzijds graag met de vinger naar KPN Netwerk wijst voor een oplossing, om er dan anderzijds direct bij te vertellen dat het een compleet ander bedrijf betreft waar ze niets mee te maken hebben. Dus inderdaad ik heb een contract met KPN en niet met KPN Netwerk, wat mij betreft lossen ze hun problemen lekker onderling op. De verwijzing naar KPN Netwerk dient enkel ter afleiding en voegt niets toe. 


Zomaar een vraag hoor maar welk recht denkt u te hebben of op welke gronden denkt u dat u kpn in gebreke kan stellen? 


Zomaar een vraag hoor maar welk recht denkt u te hebben of op welke gronden denkt u dat u kpn in gebreke kan stellen? 

KPN levert momenteel niet de diensten die ze aanbieden. Momenteel maken we gebruik van een noodpakket omdat men niet kan leveren via glasvezel.

Dat houdt in dat het zenderaanbod beperkt is en internet traag en onbetrouwbaar. Meermaals gehad dat data op was net voor het weekend, kun je door hoe de interne processen lopen gewoon wachten tot de volgende werkdag voordat je weer internet hebt (helaas ook met kerst gehad, dat was dus bijna een week zonder internet). 

Overigens heeft de klachtenafdeling ook al aangegeven dat we hier gelijk in hebben, dat ze balen van de situatie en dat er uiteindelijk gecompenseerd zal worden. Tot alles is afgehandeld gebeurt er echter niets, en wie weet hoe lang dat mag duren. Inmiddels zitten we al op een klein half jaar en de teller loopt voorlopig nog.

 

 


Is Ziggo wel beschikbaar op het adres?


Is Ziggo wel beschikbaar op het adres?

Ja ziggo is beschikbaar via coax, halve buurt is daar inmiddels al naar overgestapt door de problemen met kpn


Ik zou dan ook maar gaan. De aannemers die glasvezel aanleggen verzuipen in het werk en kunnen geen mensen krijgen.  De bekende krapte op de arbeidsmarkt.  Het kost je veel te veel tijd en stress. 


 


.

Reageer