Skip to main content

Ik begrijp het niet helemaal meer.

Maar ik zie dat er in onze  gemeente een actie om de aanleg van een glasvezelnetwerk te promoten maar mis daarbij de providers zoals KPN en Ziggo. Ik lees daarbij dat wij straks onze email-adressen moeten aanpassen omdat Ziggo en KPN niet zouden meedoen.

Heel verwarrend allemaal, Vandaar dat ik heb besloten hieraan niet mee te werken terwijl ik juist graag graag aangesloten zou willen worden op een glasvezelnetwerk.

Erg verwarrend en vreemd dat juist een wethouder dit ondersteunt.

Kan KPN hierover uitsluitsel geven wat verstandig is om te doen. Als lid van KPN zou ik dat graag weten.

Ziggo zit sowieso nooit op de glasvezel. Ziggo werkt alleen via zn eigen coax kabel.

En wat is er verwarrend aan dat een wethouder dit ondersteund? Mag een ander bedrijf dan KPN van u geen glasvezel aanleggen dan? Wat is daar mis mee?


KPN levert zelden glasvezel over het netwerk van een andere aanbieder. Maar er zijn andere providers die ook goed zijn. Ik zou toch de voorkeur geven aan glasvezel als ik jou was.


Hoi P, welkom op het forum! KPN doet aan glasvezelaanleg, maar is zeker niet de enige die dat doet. Het is dan ook goed mogelijk dat het initiatief in jouw buurt van een andere partij komt. In die gevallen kan het zijn dat KPN over die glaskabel gaat leveren, maar in de meeste gevallen doen we dat alleen over kabels die we zelf aanleggen.

 

Als je wilt kijken of wij plannen hebben in jouw buurt kun je je postcode invullen op de website van KPN Netwerk NL.