Skip to main content

Ik ben van ziggo overgestapt naar KPN. Heb internet en TV besteld. Voor internet heb ik kpn internet 100mbits besteld. 

Ik zou een modem, tvkastje en afstandsbediening ontvangen. Vanmiddag dacht ik alles aan te kunnen sluiten tot dat ik er achter kwam ook een glasvezelkastje bij zat. Op de informatiemap stond dat ik die als eerst moest aansluiten voordat ik de modem of tv zou aansluiten.  Maar ik wilde geen glasvezel. Heb een huurhuis. In de meterkast zit geen stopcontact. Dan heb ik allemaal extra kosten om dat aan te sluiten. 

 

Weet iemand of ik ook gewoon het modem kan aansluiten en de tv ontvanger en dan geen glasvezel?

 

 

Hallo @Arielle95 , hoe heb jij bewust om koper gevraagd bij het bestellen via de KPN website?

Volgens mij kan dat helemaal niet. Als glasvezel beschikbaar is, dan is dat de enige optie.
Zodra glasvezel beschikbaar is, zal koper ook binnen afzienbare termijn buiten gebruik gaan.

Wat betreft het aansluiten:  lukt het zelf niet, dan stuurt KPN een monteur om het aan te sluiten, en deze kan kosteloos een wandcontactdoos maken in uw meterkast mits hij dit veilig kan doen. (Geen groepenkast uit 1930 maar een die redelijk aan de huidige eisen van een groepenkast voldoen)

Deze opmerking is van een KPN monteur ( @Ik_Combineer ) hier op het forum ( bron ←klik ).


mijn topictitel is veranderd zie ik.. Hoe dat komt is mij een raadsel. Ik heb niet bewust gevraagd om koper.. Dat stond ook niet in de orginele titel.   

Ik heb  gewoon wifi internet en tv besteld. Op de website kon ik zien welke apparatuur ik toegestuurd zou krijgen. Daar stond niks over van glasvezel. Alleen de modem, tv ontvanger en afstandsbediening. Die heb ik maar dus ook dat kastje van glasvezel. 

Daarom vond ik het vreemd dat ik wel zo n glasvezelkastje toegestuurd kreeg maar daar van te voren niks van wist. 


Ok, dus niet bewust, dan was dat kennelijk de foute interpretatie van een KPN moderator.
Maar stond er bij jou tijdens het bestellen niet deze boodschap op het scherm? Dit staat er bij mij.

Hoe dan ook, glasvezel is de toekomst. Zoals gezegd zal KPN op termijn het kopernetwerk buiten gebruik stellen.

Neem dinsdag contact op met klantenservice op 0800-0402 om dit probleem te bespreken.


Ja, volgens mij zag ik dat wel staan idd. Maarja ik wist niet dat ik dan ook glasvezelaansluiting enz. zou krijgen. Ik dacht gewoon wifi zegmaar. Bij ziggo had ik gewoon wifi met een modem enzo. Maargoed als glasvezel de enige optie is dan neem ik overmorgen contact op met de woningbouw of het oke is dat er een stopcontact in de meterkast komt en maak ik een afspraak met een monteur.

 

Bedankt voor de reactie iig.


mijn topictitel is veranderd zie ik.. Hoe dat komt is mij een raadsel. Ik heb niet bewust gevraagd om koper.. Dat stond ook niet in de orginele titel.   

Dat doet en moderator om de zoekfunctie duidelijker te maken, in dit geval is het verkeerd begrepen.
Logisch ook want waarom zou je voor koper kiezen als er glasvezel is?
Glasvezel is sneller en betrouwbaarder.