Skip to main content
Antwoord

Glasvezel haalt maar een upload van gemiddeld van 275-375 Mbit

• February 1, 2025
  • 10 reacties
  • 166 keer bekeken

Zoals titel al vermeld haalt mijn upload snelheid maar fractie van wat het zou moeten zijn.

Heb een 1Gbit verbinding. wou eigenlijk upgraden naar 4Gbit maar weet niet of dat wel zo verstandig is met huidige stabiliteit .

De download snelheid ligt wel mooi rond 900Mbit 

Alles al geprobeerd.  Kabels zijn allemaal nieuw. ook pc met een cat6a kabel van 0,5 mtr rechtstreeks in de modem met alle andere apparaten gedisconnect maakt geen verschil. 

Modem ook al geheel gereset.

Iemand nog tips?? 

En kan iemand van KPN de lijn is doormeten op afstand?

Beste antwoord door Bobba2142

Goedemorgen ​@Bobba2142 en dank voor het invullen van jouw profiel!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en heb net een ticket aangemaakt voor onze Technische Dienst. Zij gaan dit verder oppakken en zullen hierover contact met je opnemen, wacht dat eventjes af. Laat je ons weten hoe dit afloopt?

Vandaag een monteur geweest.  Heeft is rechtstreeks vanaf de ntp kast gemeten en was alles goed.

Toen weer met de modem er tussen en was het goed mis..  Dus de beste man heeft de modem vervangen voor een andere en heb nu weer netjes 936 Download en 912 Up   . Behalve op 1 pc na maar goed dat probleem ligt bij mij . 

Iptv werkt nu ook beter met live tv. geen pauzes meer bij opzetten van nieuwe zenders.

Verder Goed geholpen door iemand die zeer vriendelijk is en zijn vak goed kent :P 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 1, 2025

Beste ​@Bobba2142 zie onderstaande link voor een mogelijke oplossing:

Succes

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 1, 2025

Heb nu de router van kpn van de muur getrokken en mijn asus88u is geprobeerd.

deze geeft veel betere verbinding en snelheid dan die modem van kpn.

zelfs de ping is stukken lager,

Echter nog steeds niet wat het moet zijn

DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • February 1, 2025

Hi ​@Bobba2142, het kan helpen om je glasvezelkastje te herstarten. Haal de stekker uit het stopcontact, wacht 2 minuten en stop de stekker er weer in. Het glasvezelkastje verbindt dan opnieuw met het glasvezelnetwerk.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 1, 2025

Hi ​@Bobba2142, het kan helpen om je glasvezelkastje te herstarten. Haal de stekker uit het stopcontact, wacht 2 minuten en stop de stekker er weer in. Het glasvezelkastje verbindt dan opnieuw met het glasvezelnetwerk.

Helaas maakt dit geen verschil  upload blijft tegen de 500 aanhangen. 

en als weer test met de modem van KPN is hij weer rond de 300 Mbit, weet niet waarom daar zo verschil in moet zitten. dus voor nu de Asus router er maar tussen zitten.

Nu de overige 400 Mbit er nog bij zien te krijgen bij de upload.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 3, 2025

Goedemiddag ​@Bobba2142, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Je twijfel om nu over te stappen op een 4 Gbit/s abonnement begrijp ik en in dat kader ook goed dat je hier melding van maakt. Is de snelheid eerder wel gewoon goed geweest? Ik kijk ook graag even met je mee; zou jij daarom je profiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kan ik vanaf hier met je mee gaan kijken en vanuit daar hopelijk zo snel mogelijk tot een oplossing komen!

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 3, 2025

Goedemiddag ​@Bobba2142, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Je twijfel om nu over te stappen op een 4 Gbit/s abonnement begrijp ik en in dat kader ook goed dat je hier melding van maakt. Is de snelheid eerder wel gewoon goed geweest? Ik kijk ook graag even met je mee; zou jij daarom je profiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kan ik vanaf hier met je mee gaan kijken en vanuit daar hopelijk zo snel mogelijk tot een oplossing komen!

Heb profiel ingevuld.. 

Heb wel eigen router aangesloten op dit moment en niet die van KPN omdat ik zo betere snelheden heb.

Indien KPN modem nodig is voor jullie om dingen te checken laat het dan even weten dan gooi ik die er weer tijdelijk tussen tot probleem is verholpen.

En heb al zins begin last van alleen is dit nooit opgevallen omdat we net verhuist waren en ik tijdelijk alles had aangesloten en dacht dat het in eerste instantie daar aan lag.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 4, 2025

Ik ben meteen voor je gaan kijken en heb net een ticket aangemaakt voor onze Technische Dienst. Zij gaan dit verder oppakken en zullen hierover contact met je opnemen, wacht dat eventjes af. Laat je ons weten hoe dit afloopt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 4, 2025

Ja zal ik doen. Ben vandaag benaderd door KPN en morgen komt er al een monteur langs

Ben benieuwd wat er uitkomt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • February 5, 2025

Vandaag een monteur geweest.  Heeft is rechtstreeks vanaf de ntp kast gemeten en was alles goed.

Toen weer met de modem er tussen en was het goed mis..  Dus de beste man heeft de modem vervangen voor een andere en heb nu weer netjes 936 Download en 912 Up   . Behalve op 1 pc na maar goed dat probleem ligt bij mij . 

Iptv werkt nu ook beter met live tv. geen pauzes meer bij opzetten van nieuwe zenders.

Verder Goed geholpen door iemand die zeer vriendelijk is en zijn vak goed kent :P 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 6, 2025

Goedemorgen ​@Bobba2142 , bedankt voor deze terugkoppeling! Mooi dat er meteen een monteur is aangestuurd die het probleem heeft verholpen door het modem te vervangen!