Skip to main content

Sinds juni steekt fier een bosje glasvezelkabels voor de woning uit de grond. KPN Netwerk is langsgeweest en heeft geïnspecteerd hoe eea aangesloten moet worden. Daarna bleef het heel

stil. Zo stil, dat ik weer met een Ziggo abonnement opgezadeld ben. 

wordt er op korte termijn nog actie verwacht in onze straat of blijft het bij oranje sprietjes bij de voordeur? 

Admin: postcode verwijderd i.v.m. privacy

Bij mij heeft het oranje sprietje ook ruim 7 maanden naast de deur gestaan. Dus ik denk dat da normaal is...

Ze kunnen er op de achtergrond wel druk mee bezig zijn.

een bosje glasvezelkabels

Een bosje duid op een verzamelpand? Er zullen wel afspraken gemaakt moeten worden met verhuurder oid.

KPNnetwerk is trouwens gescheiden van KPN de provider, waar dit forum over gaat.

Je kan zelf de status opvragen of contact met hun opnemen.

Dag ​@Superthea , niet om je te ontmoedigen, maar zo’n oranje sprietje steek hier ook vlak naast de voordeur uit de grond sinds juni, let wel, juni 2023. Op de site van KPN Netwerk stond een jaar geleden dat ik binnenkort een brief zou ontvangen voor het maken van een afspraak voor aansluiting in de woning. Betreffende brief nooit gekregen, maar sinds ergens eind februari dit jaar staat op die site voor mijn adres dat aansluiting in  woning “in de planning” zit, tsja, in de planning zit het al jaren en jaren…… Volgens de postcode check van KPN wordt mijn adres ergens komend jaar in april/mei aangesloten op glasvezel, maar ik verwacht dat het zomaar nog een jaartje langer kan duren, hoop het nog bij leven  mee te maken 😎.

Gelukkig heb ik wel de mazzel dat hier een BVDSL aansluiting zit welke heel stabiel 200 Mb down en 60 Mb up levert, daar ben ik best wel tevreden mee!

Teleurstellende berichten. Ik wil begin volgend jaar echt van Ziggo af, dus dan wordt een overstap naar Odido Klik & Klaar een interessante optie om te onderzoeken. De snelheid is hoger dan de VDSL die KPN biedt en is maandelijks opzegbaar. Dat lijkt mij dan nog een betere optie dan via die trage koperlijn. 

Maar niemand geeft een antwoord. “We sturen het door naar de projectmanager”, maar dat antwoord kreeg ik 6 maanden geleden ook al. Zou het zo kunnen zijn dat er helemaal geen projectmanager is? 

Er is geen antwoord. Je zult gewoon af moeten wachten. Natuurlijk is er een projectmanager. Maar die is gewoon druk bezig met overal glasvezel aansluiten. En misschien kan je die bellen, maar waarom zou die jou adres voorrang geven boven alle andere adressen in het project die ook allemaal graag gisteren nog aangesloten willen worden?

Hoi ​@Superthea welkom de KPN Community! Ik snap dat je graag duidelijkheid over wil hebben maar om eerlijk te zijn kan ik dat als medewerker van de provider KPN daar niet direct antwoord op geven. Dit loopt via de netwerkdivisie van KPN en dat is een aparte tak en ik heb niet direct inzicht in hun planning. Vaak is de aanleg in de straat een klein gedeelte van de werkzaamheden die verricht moeten worden.

Ik zou dan toch even contact zoeken met de netwerkdivisie KPN. 

Update voor mogelijk belangstellenden:

Eerder schreef ik “Volgens de postcode check van KPN wordt mijn adres ergens komend jaar in april/mei aangesloten op glasvezel” , inmiddels is na ruim 2 weken die datum al weer opgeschoven naar juni / juli 2025, tegen die tijd steekt dat oranje sprietje al weer 2 jaar uit de grond. 😎

Reageer