Skip to main content

Hi,

Ik nu op een locatie komen te wonen en zou graag glasvezel willen maar nu blijkt dat er voor dit complex 15 aansluitingen zijn gemaakt een meterkast bij de deur van het complex. De glas kabel is vervolgens niet doorgetrokken naar de appartementen. Het enige dat vanuit die meterkast naar alle appartementen loopt zijn COAX kabels geen extra mantelbuizen etc..

 

Wat is voor mij nu de stap om te zetten als ik glasvezel wil?

Heb je KPN al benaderd om een abonnement af te sluiten? En lukt het om voor glas te kiezen als je jouw postcode invoert?


Is die kabel al afgemonteerd met een vierkant wit kastje?

Om te weten of KPNnetwerk je aansluiting als gereed heeft gemeld, kun je je postcode en huisnummer invuld bij KPNnetwerk. 

Daarna kun je een abonnement bestellen bij KPN.

 

Een KPN monteur zal de glasvezel verder actief maken, en dan kijken hoe de woning in te komen wat betreft de kabels. Als er geen andere (telefoonkabel) of loze leidingen beschikbaar zijn, is evt de coaxkabel eruit te trekken, en een utp kabel erin.

 


Is die kabel al afgemonteerd met een vierkant wit kastje?

Om te weten of KPNnetwerk je aansluiting als gereed heeft gemeld, kun je je postcode en huisnummer invuld bij KPNnetwerk. 

Daarna kun je een abonnement bestellen bij KPN.

 

Een KPN monteur zal de glasvezel verder actief maken, en dan kijken hoe de woning in te komen wat betreft de kabels. Als er geen andere (telefoonkabel) of loze leidingen beschikbaar zijn, is evt de coaxkabel eruit te trekken, en een utp kabel erin.

 

Hi, 

Het is afgewerkt in een wit contact doosje, en mijn eigen stroom meter zit bij het appartement.

Zie hieronder de foto's verder qua gebouw zie ik geen loze leidingen. En de run naar mijn appartement is zeer lang ik verwacht dat je een kabel niet zomaar uit zo'n kleine lange mantelbuis krijgt.

 

Zou dit echt een optie zijn?

 

 


Heb je KPN al benaderd om een abonnement af te sluiten? En lukt het om voor glas te kiezen als je jouw postcode invoert?

Ik persoonlijk heb het niet bij KPN maar bij odido geprobeerd meerdere bewoners bij KPN maar dat leverde hetzelfde resultaat waar de monteur het niet aan wou gaan. Qua postcode geven KPN en anderen aan dat ik hier glas kan krijgen.


Een foto van deze opstelling (of soortgelijk) heb ik vaker gezien op dit forum.
Maar hoe dat is afgelopen of niet dat weet ik niet meer en dat onderwerp terugvinden is zo goed als onmogelijk.

Op zich is er niets mis met een stukje koper inpandig, maar de route vinden is vaak wel een uitdaginkje.

Zijn er in dit pand nog telefoonleidingen aangelegd misschien ? Op de 2e foto gaat er bij de coax een 2e kabel de buis in, dat geeft hoop.
Beide kabels er uit trekken en dan coax + ethernet kabel er weer in.
Deze kabels zijn er ook in gekomen dus dat moet kunnen, zou je denken.

NB Wie weet waar die U-vormige kastjes bovenin voor dienen ?
 


Een foto van deze opstelling (of soortgelijk) heb ik vaker gezien op dit forum.
Maar hoe dat is afgelopen of niet dat weet ik niet meer en dat onderwerp terugvinden is zo goed als onmogelijk.

Op zich is er niets mis met een stukje koper inpandig, maar de route vinden is vaak wel een uitdaginkje.

Zijn er in dit pand nog telefoonleidingen aangelegd misschien ? Op de 2e foto gaat er bij de coax een 2e kabel de buis in, dat geeft hoop.
Beide kabels er uit trekken en dan coax + ethernet kabel er weer in.
Deze kabels zijn er ook in gekomen dus dat moet kunnen, zou je denken.

NB Wie weet waar die U-vormige kastjes bovenin voor dienen ?
 

Het probleem is alleen dat er geen stroom in de kast beneden kan worden gerealiseerd. En de 2e kabel naast de COAX is waarschijnlijk van een meet systeem van de centrale verwarming dus beide kabels eruit trekken is ook geen optie.