Skip to main content

Ergens in juli kreeg ik een kaart van KPN waarin een uitnodiging stond voor een glasvezel informatie avond bij mij in de buurt waar je ook een afspraak kon maken om glasvezel aan te sluiten. De werkzaamhedem in mijn straat zijn al een aantal maanden klaar en er ligt een oranje glasvezelkabel bij de portiekdeur. Ik was op vakantie en ben hier dus niet bij geweest.

Ik vind het sowieso al raar dat KPN niet een brief heeft gestuurd om een afspraak te maken maar dit deed dmv een informatie avond. Hoe kan ik alsnog een afspraak maken om de aansluiting te maken? Kan dit vanaf nu alleen nog maar als ik glasvezel bestel bij KPN? Gaat mij dit geld kosten?

Hallo @Agepagelage ,

Je kunt hiervoor bellen met 0800-0402. Zij kunnen jou dan ook meer informatie geven over de mogelijkheden.   

Lees voordat je gaat bellen dit topic door:

@Agepagelage Als je nu klant van KPN bent via het kopernetwerk krijg je vanzelf bericht van KPN als de glasvezel-huisaansluiting gemaakt wordt. Daar hoef je dus niets voor te doen.

Het kan zijn dat dit nog enkele maanden gaat duren. Er is momenteel een schreeuwend gebrek aan monteurs om deze werkzaamheden te verrichten.

Voorbeeldje: ik verkeer in dezelfde situatie als jij. In mijn woonplaats zouden de huisaansluitingen aanvankelijk in het vierde kwartaal gemaakt worden, maar dat is nu uitgesteld naar maart/april volgend jaar.

Piet.

@Agepagelage De infoavond is bedoeld om mensen in de wijk te informeren over glasvezel (aansluitingstechniek, kosten, apparaten, waar komen de FTU...). Je kan daar niet bestellen, dat moet je zelfs doen op https://www.kpn.com/snelle-beslisser of https://www.kpn.com/shop/pakket-zelf-samenstellen

@Agepagelage De infoavond is bedoeld om mensen in de wijk te informeren over glasvezel (aansluitingstechniek, kosten, apparaten, waar komen de FTU...). Je kan daar niet bestellen, dat moet je zelfs doen op https://www.kpn.com/snelle-beslisser of https://www.kpn.com/shop/pakket-zelf-samenstellen

Ik ben geen klant van KPN. Kan ik dan bij Odido een glasvezel pakket bestellen en dat hun die aansluiting maken?

Ik ben geen klant van KPN. Kan ik dan bij Odido een glasvezel pakket bestellen en dat hun die aansluiting maken?

Ja dat kan, maar op KPN netwerk berekent Odido 10,-€ meerkosten voor de lijnhuur.

Ja dat kan, maar op KPN netwerk berekent Odido 10,-€ meerkosten voor de lijnhuur.

Vandaar dat het dus €10 duurder is dan bij een vriend van mij. Bij hem is het €30 na 10 maanden korting en bij mij €40 na 8 maanden korting. Blijkbaar heeft hij een Odido aansluiting?

Maar Odido zou zelfs met die €40 nog steeds goedkoper zijn dan KPN. En Youfone ook. Kan ik niet extra korting krijgen als ik zou bellen met KPN?

@Agepagelage De 10,-€ heeft Odido waarschijnlijk voor nieuwe klant laten vallen.

KPN 1jaar=625€
Odido 1jaar=370€

@Agepagelage Hier op het forum doen ze geen aanbiedingen daar zal je zelf achteraan moeten gaan.

En dan is het aan jouw of het jouw past.

Ergens in juli kreeg ik een kaart van KPN waarin een uitnodiging stond voor een glasvezel informatie avond bij mij in de buurt waar je ook een afspraak kon maken om glasvezel aan te sluiten. De werkzaamhedem in mijn straat zijn al een aantal maanden klaar en er ligt een oranje glasvezelkabel bij de portiekdeur. Ik was op vakantie en ben hier dus niet bij geweest.

Ik vind het sowieso al raar dat KPN niet een brief heeft gestuurd om een afspraak te maken maar dit deed dmv een informatie avond. Hoe kan ik alsnog een afspraak maken om de aansluiting te maken? Kan dit vanaf nu alleen nog maar als ik glasvezel bestel bij KPN? Gaat mij dit geld kosten?

Na deze topic heb ik nog steeds niks gehoord dus heb ik maar de telefoon gepakt en KPN gebeld. Zij wisten mij te vertellen dat er een melding in stond dat er nog geen toestemming was van de VVE en daarna een melding dat ik in juli zou worden aangesloten maar dit niet door is gegaan. Ik vroeg of het zou kunnen dat je een afspraak kon regelen bij die infoavond en hij zei ja.

Deze heb ik dus gemist omdat ik op vakantie was. Hij adviseerde mij om een haalbaarheidsonderzoek aan te vragen via de website waarna KPN deze melding zou verwijderen en ik via de website van KPN of Odido glasvezel kan bestellen. Dit heb ik nu aangevraagd maar het valt mij op dat in het aanvraagproces dit stond:

Haalbaarheidsonderzoek

Voorkeursdatum

stap 3 van 5

Wanneer wil je het haalbaarheidsonderzoek laten uitvoeren? Geef hieronder een voorkeursdatum aan. Let op: de data die je kunt selecteren ligt 12 weken vooruit!

Ik kon alleen kiezen voor 25 februari 2025.

In de mail die ik net kreeg staat vervolgens dit:

Uw voorkeursdatum voor de werkzaamheden omtrent de aansluiting in uw woning: 25 februari 2025.

Wat betekend dit nu? Er stond op de website dat ik binnen 15 werkdagen reactie ontvang of het haalbaar is of niet. Dat zei de medewerker aan de telefoon ook.

Ik neem aan dat er geen kosten zijn verbonden aan het maken van de aansluiting?

Hoi ​@Agepagelage ik durf dat niet te zeggen, met welke partij heb je nu exact contact gehad, netwerk van KPN? 

Hoi ​@Agepagelage ik durf dat niet te zeggen, met welke partij heb je nu exact contact gehad, netwerk van KPN? 

Klopt ja, netwerk van KPN.

Wat durf je niet precies te zeggen?

Of er kosten bij de aanleg komen kijken. Doorgaans niet maar dat is wel afhankelijk van de situatie ter plekke. Ik zou anders nog even contact opnemen opnemen met netwerk voor aanvullende informatie.

Of er kosten bij de aanleg komen kijken. Doorgaans niet maar dat is wel afhankelijk van de situatie ter plekke. Ik zou anders nog even contact opnemen opnemen met netwerk voor aanvullende informatie.

Maar dat lijkt mij niet logisch toch? Ik heb nooit een brief gekregen om een afspraak te maken en ik heb ook nooit ergens laten weten dat ik deze aansluiting niet wil. De kabel staat buiten al klaar en moet alleen naar boven worden getrokken.

Weet je ook of ik nu binnen 15 dagen reactie krijg en wat die datum van 25 februari betekent?

Ik ben een werknemer van de provider KPN ​@Agepagelage en voor deze vragen moet je echt bij de netwerk tak van KPN zijn. Ik zou dan even contact met ze zoeken.

Reageer