Skip to main content

Sinds enige tijd halveert mijn snelheid gedurende het weekend (van 200 naar 100 Mbps)

Resets helpen niet zodat ik dan maar de snelheid weer in MijnKPN aanpas naar de dan behaalde snelheid (scheelt weer €2,50) en hem daarna (minuten uren of dagen) weer verhoog naar 200 Mbps)

Dit gaat dan weer een tijdje (week of soms wat langer ) goed waarop weer in het weekend de snelheid halveert.

Dit is nu de derde of vierde keer en ik heb daar nu geen zin meer in dus regel het nu goed of geef me voor het geld van 200 de snelheid van 500 Mbps (als die halveert zit ik weer goed dus dan erger ik me er niet langer aan.

 

Hoe meet je de snelheid? en via wifi of bekabeld? 


Via Speedtest zowel bedraad als via WiFi bij binnenkomst in het modem.

Dus fijn dat je meedenkt maar het is puur een KPN kwestie in deze zoals ik het zie.


als het een KPN kwestie is, zou ik gewoon de helpdesk bellen.


Hoi @Macabeus, dat de verbinding elke keer inzakt is gek inderdaad. Dat het na het wijzigen weer aantrekt maakt het nog gekker. Ik heb de verbinding nu nagekeken en ik zie nu niets geks op de lijn. Ik denk net als Emiel dat het verstandig is om direct te bellen met 0800-0402 als dit zich voordoet. Mogelijk kan er op dat moment iets op de lijn gevonden worden wat het verschil verklaart. 


Het lijkt mij persoonlijk meer een administratief iets want zonder resetten fysiek komt het wel weer op stoom.

Alleen is het gewoon vervelend en zonde van mijn tijd.

 

Dus graag antwoord over de 500 Mbps?

 

 

edit: nu binnen een paar minuten na wijzigen in 200 ook weer een keurige snelheid aanwezig.

 

 

Heel raar ik monitor het aandachtig.

 

 

 

 


Over de 500 durf ik niets te zeggen, aangezien het nog niet duidelijk is wat de oorzaak precies is van dat je nu een halvering merkt. Die halvering hoort er natuurlijk niet te zijn, dus het lijkt me relevanter om te kijken hoe dat verbeterd kan worden. Het zou kunnen dat het ingestelde profiel om onduidelijke redenen wijzigt naar 100, maar doordat het nu weer op 200 werkt kunnen we dat nu niet zien.

Blijf het inderdaad monitoren en bel zodra het weer terugvalt. Daarmee zal er hopelijk meer duidelijk worden.


Ging goed tot op nu.

Vanmorgen  de beloofde (en betaalde) snelheid en nu gehalveerd.

Ik laat het abonnement even staan zodat jullie kunnen kijken en dan wil ik graag een oplossing wat me bevalt zodat ik niet hoef te kijken naar de andere aanbieder alhier (waar ik dan wel weer een welkomst korting krijg dat is wel een voordeeltje want alle aansluitingen zitten er nog dus plug and play)

 

Ik ben benieuwd.


Ik heb nu voor je gekeken en ik zie de snelheid overal op de 200 staan, zoals het abonnement is. Had je het toch nog gewijzigd of had je in de tussentijd hierover telefonisch contact gehad? Zoals eerder gezegd is dat de snelste weg om het te bekijken op het moment dat je het merkt.

Kan je ook in jouw modem kijken om te kijken welke snelheid daar binnenkomt?


Ging weer goed tot nu. 
Halve snelheid weer zonder iets te hebben gewijzigd en de snelheid komt in het modem binnen inderdaad.

 

Dit weekend eens oriënteren op de kabel collega die wil me ongetwijfeld weer vraag terug hebben met 6 maanden aanbieding.

 

 

Zojuist een druk op de hersteltoets: geen verschil.

Glaskastje stroomloos maken: geen verschil.

Modem stroomloos maken: normale snelheid.

 

mij ben benieuwd welk voorstel ik krijg om me als klant te houden want dat wil ik erg graag maar daarvoor zal nu wel een geste gedaan dienen te worden om de ergernis te verzachten.

 

 

 


Ik zie aan onze kant nog steeds geen gekke dingen, ik heb geen verklaring voor wat er speelt. Wat je het beste kunt doen is contact opnemen met 0800-0402 op het moment dat je dit ervaart. Dan kan je direct met een collega aan de lijn de situatie en de aansluiting nakijken en kan er gekeken worden wat de beste vervolgstappen zijn. Via het forum zit er steeds meer tijd tussen zoals je merkt, en telefonisch kan dat direct.


Vandaag weer halve snelheid.

Ik ga hierover niet bellen (heeft u het modem gereset?) want regelmatig ben ik niet thuis bij constatering dus ik kan dan niks resetten of doen en verwacht nu serieus iets concreets als compensatie.

(begin eens met het verschil in snelheid te crediteren bijvoorbeeld dat geeft mij een goed gevoel zullen we maar zeggen)

 

De kabel collega’s alhier klinken erg interessant en dat wordt testamen met de mobiele abonnementen hier helemaal interessant later dit jaar.

 

 

Dus bedenk iets om me te behouden als klant als het jullie interesseert want mijn geduld raakt op.


Ps: na het modem stroomloos te hebben gemaakt is de snelheid weer waarvoor ik betaal.

 


Het lastige is dat het forum voor zulke situaties niet ideaal is. Als jij het probleem merkt en hier plaatst is het weer weg als ik aan dit topic toe kom. We lopen daardoor elke keer achter de feiten aan, want het ziet er dan weer goed uit en er is voor mij niets te zien. Zoals je snapt is het niet mogelijk om een oplossing te bedenken zonder te weten wat de oorzaak is.

Daarom moet ik je nogmaals vragen om te bellen met 0800-0402 op het moment dat je dit merkt. Als je bij dat gesprek aangeeft dat je die reset al hebt gedaan en hoe vaak je dat moet doen kan daar rekening mee gehouden worden. 


Het lastige is dat het forum voor zulke situaties niet ideaal is. Als jij het probleem merkt en hier plaatst is het weer weg als ik aan dit topic toe kom. We lopen daardoor elke keer achter de feiten aan, want het ziet er dan weer goed uit en er is voor mij niets te zien. Zoals je snapt is het niet mogelijk om een oplossing te bedenken zonder te weten wat de oorzaak is.

Daarom moet ik je nogmaals vragen om te bellen met 0800-0402 op het moment dat je dit merkt. Als je bij dat gesprek aangeeft dat je die reset al hebt gedaan en hoe vaak je dat moet doen kan daar rekening mee gehouden worden. 

 

Het is nu tot op heden weer vlekkeloos!

 

Misschien een stagiair in de centrale die aan een leerproces bezig was?

 

In elk geval dank voor de geboden hulp.


Te vroeg hoera geroepen (of de stagiair is terug?)

 

Wederom weer foute snelheden (ook van de hoogste snelheid naar 100 terug) en nu ook niet meer eens per week maar meerdere keeen per dag.

 

Ik ben niet van plan er een tijdklok ertussen te zetten en zoals eerder vertelt is bellen niet echt een optie.

 

Een definitieve oplossing is nu spoedig gewenst (nieuw modem?) 


Mijn vrouw vind het steeds moeten resetten (ook hinderlijk tijdens tv kijken) nu ook erg irritant geworden.

 


En tijdens het typen van deze onnodige proza wederom abonnement gewijzigd naar 100 en weer naar 200 en binnen enige minuten valt de snelheid weer terug naar 100.

 

De inflatiecorrectie wordt gewoon letterlijk benoemd maar dit is dan wel een hele onorthodoxe manier om meer geld binnen te halen dan waar je recht op hebt.

 


Geef eens een opsomming van wat je hebt. Welk modem en wat zit daar allemaal op aangesloten?

 


Ik heb je verbinding meteen weer bekeken, maar ik zie opnieuw geen aanleiding waardoor het naar 100 terugzakt. Het netwerkprofiel staat op 200 en die zal 200 doorgeven dus. Net als Dennis ben ik nu ook benieuwd wat voor andere apparatuur er eventueel is aangesloten. Zitten er bijvoorbeeld switches of een draadloze verbindingsset tussen/


Xperia box 10 en het ging even goed maar het is weer dagelijks resetten van die box om de betaalde snelheid te halen gedurende steeds kortere tijd.

 

Wat ertussenin zit is niet zo interessant want de box geeft gewoon 90-100 door en na een uit/aan cycle gaat het weer goed (korte tijd)

 

Dus profiel wat goed staat is prachtig maar wat ik binnenkrijg is niet waarvoor ik betaal.

 

Kom maar met een oplossing of compensatie want Ziggo is wel met een leuk aanbod gekomen en in combinatie met Vodafone klinkt dat als een interessant uitstapje binnenkort.


 


Kunt u inloggen op de Experiabox? Dan kun u zelf zien wat er op de box binnen komt.


De onderste was dus de behaalde snelheid en na de experiabox 10 uit en aan te hebben gezet wordt het de bovenste (zie tijden)

 

Ookal reset ik mijn wekkerradio of wat al niet pas als ik de experiabox aan en uit zet (geen herstel toets) komt de betaalde snelheid weer (tijdelijk) tevoorschijn.


U heeft nu schermafdrukken geplaatst. Waar zijn die van? Van de speedtest van een TP-Link Deco?

90 mbit klinkt heel erg als een brakke utp-kabel. Vervang de kabel tussen de Deco en de Experiabox eens door een andere.

Controleer de lampjes bij de poort van de Experiabox.

Die horen beide te branden voor een 1000 mbit verbinding tussen de Experiabox en de Deco. Brand er maar 1, dan heeft u een 100 mbit verbinding waar in de praktijk maar 90 tot 95 mbit over gaat.


Ethernet interactie informatie:

 

modus 1000M full duplex.

 

metingen geven bedraad of onbedraad gelijke waarden.

 

Heb het enorm sterke vermoeden dat het aan de box ligt.

Dus KPN: doe in ieder geval alsof je me wenst te behouden als klant.


Meet dan eens met een pc of laptop rechtstreeks bekabeld op de Experiabox.