Skip to main content

Sinds enige tijd halveert mijn snelheid gedurende het weekend (van 200 naar 100 Mbps)

Resets helpen niet zodat ik dan maar de snelheid weer in MijnKPN aanpas naar de dan behaalde snelheid (scheelt weer €2,50) en hem daarna (minuten uren of dagen) weer verhoog naar 200 Mbps)

Dit gaat dan weer een tijdje (week of soms wat langer ) goed waarop weer in het weekend de snelheid halveert.

Dit is nu de derde of vierde keer en ik heb daar nu geen zin meer in dus regel het nu goed of geef me voor het geld van 200 de snelheid van 500 Mbps (als die halveert zit ik weer goed dus dan erger ik me er niet langer aan.

 

Ethernet interactie informatie:

 

modus 1000M full duplex.

 

metingen geven bedraad of onbedraad gelijke waarden.

 

Heb het enorm sterke vermoeden dat het aan de box ligt.

Dus KPN: doe in ieder geval alsof je me wenst te behouden als klant.

Sorry maar je wens dat we je optimaal helpen maar een terechte vraag van @DennisA78 schuif je weg omdat dat niet relevant zou zijn. Op glasvezel is de kans dat het probldem in het KPN domein ligt gewoon bijna 0, tuurlijk wel aanwezig maar minimaal. Dus het is een hele belangrijke vraag. Verder los je het probleem constant zelf op waardoor het voor de moderators niet na te gaan is. 

 

Mijn advies is dan ook even op 100mb laten, daar kan je nog alles mee en dan bellen naar 0800-0402 op het moment dat het trager is. Mogelijk zien hun iets geks en anders kunnen ze ook een monteur sturen. 


Sorry maar je wens dat we je optimaal helpen maar een terechte vraag van @DennisA78 schuif je weg omdat dat niet relevant zou zijn. 

 

Dank.

 

@Macabeus Je bent veel te veel bezig met evt compensatie, gratis snelheidsverhoging, dreigen over te stappen enz. Ipv het probleem te vinden, die zeker wel binnenshuis kan zitten. Daarom stellen wij vragen, zoals, wat is er op aangesloten.

Als Ziggo je een half jaar geleden zo interessant leek, waarom ben je dan nog niet overgestapt? Als je dat serieus van plan was, hoef je hier ook niks meer te plaatsen of vragen.

We willen je helpen de oorzaak te vinden, maar daar hebben we jouw input voor nodig. 


We kijken met je mee hoe het opgelost kan worden @Macabeus, maar zoals je je kunt voorstellen is het heel lastig om een oplossing te noemen als de oorzaak nog niet duidelijk is. De vragen die de anderen stellen helpen om te zoeken naar de oorzaak, en jouw antwoorden net zo dus.

Eerder in het topic hebben we het ook gehad over het bellen naar 0800-0402 op het moment dat je dit ervaart, zodat er dan direct meegekeken kan worden naar de verbinding. Heb je dat nu ook al kunnen proberen?


We kijken met je mee hoe het opgelost kan worden @Macabeus, maar zoals je je kunt voorstellen is het heel lastig om een oplossing te noemen als de oorzaak nog niet duidelijk is. De vragen die de anderen stellen helpen om te zoeken naar de oorzaak, en jouw antwoorden net zo dus.

Eerder in het topic hebben we het ook gehad over het bellen naar 0800-0402 op het moment dat je dit ervaart, zodat er dan direct meegekeken kan worden naar de verbinding. Heb je dat nu ook al kunnen proberen?

 

Over het bellen met het bekende nummer hebben we het al eerder gehad (nee dus ik ben niet in de gelegenheid daartoe) en alle goedbedoelde opmerkingen over brakke kabels, meten direct in het modem enzovoorts zijn allemaal gelezen maar helpen niets.

 

Wel raar dat als het modem uit en weer aangezet wordt (niet de hersteltoets gebruikt want dat maakt niets uit) het weer kortstondig werkt zou dat misschien iets te maken kunnen hebben met een box die niet meer helemaal fris werkt? Zou een klant die maandelijks toch een aanzienlijke som met geld overmaakt dan misschien geholpen zijn met een nieuw modem (alleen al om het gevoel te hebben serieus genomen te worden en op zijn minst enige vorm van een poging te hebben gewaagt)

 

Echter als meneer de storingsmonteur alhier dan een dusdanig arrogante belerende toon aanslaat en er over enige vorm van compensatie angstig stilzwijgen volgt dan is hoogstwaarschijnlijk de beste oplossing inderdaad de overstap (terugkeer feitelijk) tezamen met mijn diverse Gsm abonnementen naar Ziggo/ Vodafone met een leuke welkomstkorting.

 

Bedankt voor de goede adviezen in ieder geval en misschien tot ooit als de concurrentie na een aantal jaren weer steken gaat laten vallen zoals met de oude mediabox (de reden om de overstap naar hier te maken toen)

 

 

Zojuist de snelheid teruggezet naar 100Mbit voor de laatste tijd dat ik nog klant ben.


Overigens haal alle gegevens van mij hier op dit forum maar weg aangezien ik hier niet meer aanwezig zal zijn in de toekomst.

 

 


Als een gesprek zo verloopt kan ik me voorstellen dat het niet motiveert om nog eens te bellen, het gaat dan een beetje in cirkels en daarmee kom je op dat moment ook niet veel verder. 

Dat er nog niet over een compensatie is gesproken kan ik verklaren, daar wordt namelijk nar gekeken op het moment dat een storing is opgelost. Dat is nog niet het geval zoals je zelf aangeeft.

Ik kan jouw forumprofiel anonimiseren als je dat echt wilt, je naam wordt daarmee bij je berichten verwijderd en alle gegevens in je profiel verdwijnen dan ook. Dat is daarna niet meer te herstellen. Weet je zeker dat je dat wilt?