Skip to main content

Zoals mij Titel al vermeldt is dit het geval. Ben overgestapt van Ziggo om een snel en stabiel internet te hebben, maar nu valt de glasvezel verbinding ook al een paar keer per dag uit.

 

ik heb een box12

Doe veel 24hr races online, waarbij we willen winnen. iedere uitval werpt ons terug in de stand en winnen is dan onmogelijk.

Ik lees dat er een update is stilgezet. Wat kan ik doen. Alles is nieuw.

Tonnie, 

 

Kun je eens in je box 12 kijken op de statuspagina hoe lang je verbinding van KPN al actief is ? 

 


Je wordt al goed op weg geholpen zo te zien Tonnie. Net als Eddy ben ik ook benieuwd wat de Box 12 aangeeft over de duur van de verbinding. Als die aangeeft kort online te zijn, zou het kunnen dat het de hele verbinding is die het veroorzaakt. Als het een lange(re) periode is die daar wordt aangegeven, kan het ook zijn dat iets in huis het veroorzaakt. Dat kan een beter beeld geven van waar we ons op moeten richten.


geeft nu aan 5 uur en 13 minuten actief

 

lijkt me niet goed dus


Dat zowieso.  maar het was de bedoeling om te kijken of de verbinding ook echt vanaf je modem wegvalt zoals in jou log/excel uitdraai. 

Daar zag ik 2 maal een uitval van 3X binnen 1 minuut en dat lijkt me heel erg onwaarschijnlijk dat 

je box 3 maal op kan starten en/of verbinding kwijtraakt in een minuut.. 

Dus er moet iets anders zijn.

 


Het modem kan niet 3 keer in een minuut opnieuw opstarten inderdaad, de vraag is wat er wegvalt dus, Heb je daar al verder naar kunnen kijken? Of ons kunnen bellen zoals ik eerder noemde, zodat de verbinding nagekeken kan worden als de verbinding is weggevallen?


Zojuist kpn gesproken en zij zien dat het niet aan mijn kant zit, maar dat de modem de boosdoener is. Morgen krijg ik een nieuwe. Fingers crossed.


Goed om te lezen dat de verbinding daarmee uitgesloten lijkt te zijn, ik ben ook benieuwd hoe het gaat met het nieuwe modem!