Skip to main content
Vraag

Glasvezel is aangelegd maar kan nog niet worden besteld

• September 28, 2025
  • 6 reacties
  • 64 keer bekeken

3 september 2025 is in ons appartementencomplex met 35 appartementen glasvezel aangelegd. In de periode 6 september tot 28 september kreeg ik 12 emails van KPN dat ik glasvezel kon bestellen (KPN-netwerk: 1x, KPN-campagnes: 9x en KPN-fiber-lds: 2x). In iedere email staat een button en als je daarop klikt, ga je automatisch naar mijnKPN. Dan moet je de postcode en huisnummer invullen.  Je krijgt dan de irritante mededeling dat binnenkort glasvezel in Voorburg wordt aangelegd. Samenvattend zijn er dus 3 verschillende afdelingen van KPN die mij vertellen dat glasvezel is aangelegd in het gebouw. Zij zijn commercieel en actief om klanten een beter product te verkopen. Op administratief- en websitegebied ligt de KPN inmiddels 3,5 week achter op de echte situatie. 0800-0402 moet zich houden aan hun administratieve en computergegevens en vertellen mij dat ik nog niet ben aangesloten terwijl ik voor mijn gebouw één van de projectleiders was…...en dus weet dat er glasvezel beschikbaar is. Het nummer 088-0063744 van KPN-netwerk is iets meer welwillend, maar moet mij na 1 week nog steeds terugbellen. Het is gekmakend. HELP!

6 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 28, 2025

En wat zegt de site van Kpnnetwerk als je postcode en huisnummer invult?

• Auteur
  • Topper
  • September 28, 2025

Dank je wel Joep voor jouw zeer snelle reactie. Als ik naar de site van KPN-netwerk ga, krijg ik vermeld: “jouw woning heeft glasvezel”. Als ik daarna op de button klik, ga ik weer naar MijnKPN en daarzegt men dat de maximale snelheid 200 Mbps is, oftewel geen glasvezel maar VDSL bonded.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • September 28, 2025

Je zal ff de klantenservice moeten bellen, ik denk dat hun in de backend nog iets moeten omzetten.

Het telefoonnummer is 0800-0402 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Hans2273XA, welkom op onze community! Ik zie dat er al meegedacht word, heb je inmiddels nog iets gehoord van mijn collega's?

• Auteur
  • Topper
  • September 30, 2025

Nee Thomas, KPN heeft nog niet teruggebeld en/of het probleem opgelost

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Excuus Hans, dit topic is me even ontschoten. Ik hoop dat je inmiddels al wel iets gehoord hebt. Inhoudelijk kan ik je er via de community niet heel veel beter bij helpen. Als je nog niks gehoord hebt is het waarschijnlijk toch het snelst zelf nog even te bellen.

We hebben hier ook een artikel over geschreven: