Skip to main content
Antwoord

Glasvezel is binnen gebracht, maar activatie kan pas in april?

• February 11, 2025
  • 6 reacties
  • 115 keer bekeken

Hallo,

Vandaag na lang wachten en meerdere keren niet op komen dagen dan eindelijk glasvezel in de meterkast aangelegd.

Na een telefoontje met de KPN blijkt dat dit dan nog geactiveerd moet worden en er een en ander moet worden opgestuurd voordat ik er gebruik van kan maken. Op zich prima, maar kreeg te horen dat dit pas per 8 april (!) geregeld kon worden.

Nu is mijn vraag waarom dit zo lang moet duren en of dit echt niet eerder kan? Ik snap niet dat het ‘activeren’  van een kabel die er al ligt en het sturen van een pakketje zo lang moeten duren.

Hoor graag meer.

CC

Beste antwoord door AriënC

Dank. 

De buren hebben al een aantal maanden glasvezel. Ivm een langere periode van huis zijn wij pas een maand of 9 later aangesloten. Het is dus niet de wijkcentrale.

Alsnog kan het zeker de wijkcentrale zijn. Als de buren een andere provider hebben, dan zijn ze aangesloten op andere apparatuur in de kast, die KPN nog niet geplaatst heeft. In ons dorp speelde dat ook een poosje. Maar sinds een maand werkt het voor iedereen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

• February 11, 2025

Waarschijnlijk is de wijkcentrale nog niet klaar. Die zal toch eerst klaar moeten wezen.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 11, 2025

Ik denk dat POP-centrale (wijkcentrale) nog niet gereed is. Hier heeft het ook een poosje geduurd. Maar toen het eindelijk mogelijk werd, had ik bij het aansluiten van het glasvezelkastje (NTU unit) direct een groen connect-lampje. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 11, 2025

Dank. 

De buren hebben al een aantal maanden glasvezel. Ivm een langere periode van huis zijn wij pas een maand of 9 later aangesloten. Het is dus niet de wijkcentrale.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • February 11, 2025

Dank. 

Alsnog kan het zeker de wijkcentrale zijn. Als de buren een andere provider hebben, dan zijn ze aangesloten op andere apparatuur in de kast, die KPN nog niet geplaatst heeft. In ons dorp speelde dat ook een poosje. Maar sinds een maand werkt het voor iedereen. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • February 14, 2025

Dank. 

Hoi CCvK welkom op de KPN Community. Wat ​@AriënC aangeeft klopt inderdaad. Vaak moet de rest van de keten en het glasvezel netwerk nog worden afgerond of moet er additionele capaciteit in de centrale worden gecreëerd. Ik vind het jammer dat het nog even duurt maar ik heb niet direct een optie om dit te versnellen.  

• Slimmerik
  • March 14, 2025

Precies zelfde probleem heb ik ook februari waren gekomen voor aansluitpunt direct kpn abonnement genomen heb nt kasje gesluiten en connection lamp je blijft knipperen klantenservice gebeld zo vaak en telkens nieuwe nieuws kruising moet gelassen wijkcentrale verkeerd verplaats mijn kabel bla bla en nu zegt klantenservice moet gelassen maar dat doe je toch voordat je vrij geeft aan klanten eerst netwerk klaar maken daarna afmelden ik zit 2 weken wachten ik weet niet hoe dat lang gaat duren aannemer laat ook niks van ze horen. Stel als ik geen dsl verbinding niet had weken of maand zonder internet wachten echt triest is dit