Skip to main content

De glasvezelkabel lag op minder dan 20 cm (!) in de tuin en is geraakt bij het ingraven van een plant.

Nu zitten we zonder internet en met een kapotte glasvezel kabel.

Gebeld naar de KPN klantenservice, die verwijzen door naar KPN Netwerk maar daar kom ik niet door de telefonische wachtrij.

Ook al online een melding gedaan via een formulier.

Graag spoedig oppakken gezien wij niet zonder internet van KPN kunnen zitten ivm werk.

Alvast hartelijk dank voor uw hulp.

@Marcia_ Kan u mij hierbij assisteren? Ik zag dat u in een andere casus had geholpen. Bedankt!


je moet bij kpn netwerk zijn niet hier 


Dank, alleen KPN Netwerk reageert totaal niet.

Ze zijn bij KPN Netwerk volkomen onbereikbaar (ik hang al 2 uur aan de lijn).

 

Hopelijk kan KPN een ticket aanmaken voor KPN Netwerk, want de consument komt er niet doorheen.


Hallo @JSv001 

zie onderstaande link voor manieren van contact:

https://www.kpnnetwerk.nl/klacht-indienen/


Er zat geen mantelbuisje omheen blijkbaar ?
Dan is daar nu de kans voor om dat alsnog te doen, nu de kabel door midden is.


Bij mij ligt de glaskabel ook niet erg diep, maar gelukkig wel op een enigzins logisch traject, in tegenstelling tot sommige andere mensen bij mij in de straat. Heeft heel veel moeite gekost, maar dan heb je ook iets.

Zodra er groot onderhoud aan de tuin oid plaats vindt is het wachten op ellende.


Bedankt allemaal voor de tips en het meedenken.

Nee, totaal niet op een logische plek en daarnaast ook niet aan de NEN normen (minimaal 60 cm diep).

Hopelijk wordt het snel opgelost door KPN Netwerk!


Bij mij ligt de glaskabel ook niet erg diep,

Dat is toch vrij gebruikelijk, voor zo ver ik dat zie, het verbaasde mij eerst (ook).

Zodra er groot onderhoud aan de tuin oid plaats vindt is het wachten op ellende.

En dan is het vaak ook zo dat er geen overlengte of een lus is ergens.

Maar wellicht is het toch mogelijk om er een een opengesneden slang of opengezaagde buis omheen te doen. Het was natuurlijk beter geweest als dat bij aanleg al gedaan was, zoals dat door sommige providers cq aanleggers wel gedaan wordt.

Bij mij ligt de glaskabel ook niet erg diep, maar gelukkig wel op een enigszins logisch traject, in tegenstelling tot sommige andere mensen bij mij in de straat. Heeft heel veel moeite gekost, maar dan heb je ook iets.

Hier had ik jaren terug bij het aanleggen van tuin/straatwerk een mantelbuis er onder gelegd, daar zit nu de glasvezel in :-)
De glasvezelmensen waren er blij mee.

 

 


Bij kabelbreuk dient gewoon contact opgenomen te worden met “kpn de provider” via 0800-0402. Die dienen dan weer een reparatieverzoek uit te zetten bij Netwerk.

 

Aangezien glasvezel niet geleid en niet gevoelig is voor weersomstandigheden hoeft de minimale diepte van 60 cm niet te worden aangehouden. Koperen leidingen dienen tot 1 meter van de gevel op 60 cm (of dieper) te liggen. I.v.m. onweer onder andere.

Glasvezel ligt doorgaans in tuinen op 20 - 30 cm diepte. Om de tuin niet te veel te hoeven verstoren voor graven.

Onder de openbare stoepen ligt het hier op 50 cm diepte.


Hi @JSv001,

Bij kabelbreuk dient gewoon contact opgenomen te worden met “kpn de provider” via 0800-0402. Die dienen dan weer een reparatieverzoek uit te zetten bij Netwerk.

 

Dit klopt als een bus, Ik zie gelukkig in de systemen terug dat er inmiddels het 1 en ander in gang is gezet, hopelijk is het snel weer helemaal in orde!


Hoe staat het er nu voor @JSv001? Als ik de notities in onze systemen goed begrijp, is er gisteren een monteur langs geweest die het modem en het glasvezelaansluitpunt heeft vervangen, en ik zie dat je Box 12 sindsdien goed online is. Het lijkt er dus op dat alles nu in orde is maar ik hoor dat ook graag nog even van jou 😊


Bedankt voor de reactie, het was enorm lastig om in contact te treden met KPN Netwerk (werkelijk 7 uur lang aan de telefoon in de wacht gehangen om steeds verbroken te worden, en nooit een reactie van ze gehad).

Gelukkig is het nu gefixt. 
Maar bij KPN Netwerk hebben ze de boel zeker niet op orde! 


Wat zuur dat het nog zo moeizaam gegaan is @JSv001 😑

Wel fijn dat het alsnog gefixt is!