Skip to main content

Hallo,

Vorig jaar december is Glasnet in Klarenbeek (bij Apeldoorn) bezig geweest overal glasvezel aan te leggen.

Volgens mij waren er problemen met het trekken van het laatste stuje kabel naar ons huis (door een al aanwezige mantelbuis), en zijn de werklieden zonder verder overleg voorgoed vertrokken.

Volgens Glasnet kan ik al een aansluiting aanvragen bij Glasnet zelf (postcode check) Echter op de KPN site krijg ik slechts op de postcode-check "goed nieuws” en onderaan "komt binnenkort”;-(

Al vast aanmelden lukt ook niet de button blijft "greyed out”

Ik wil graag alle diensten via KPN afnemen en niet direct van Glasnet, vanwege alles wat wel al bij KPN hebben lopen.

Mijn vraag is nu:

• Heeft een deel van Klarenbeek al wél KPN-glasvezel? En krijgen wij het (nog) niet omdat het laatste stuk niet is aangelegd?
  • Zo ja, hoe zet ik dat dan wel in gang?
  • Zo nee, wat is de planning dat het KPN-glasvezelnet in gebruik gaat worden genomen in Klarenbeek?

Al vast bedankt voor het antwoord

m.v.g Hans

Hallo @vneck-klarenbeek is het Klarenbeek-Voorst of Klarenbeek Apeldoorn???

Via onderstaande link kun je zien wat er op jouw adres leverbaar is.

Staat daar dat glasvezel opgeleverd is en je een provider kunt kiezen kun je een abo nemen bij KPN of als je al klant bij KPN bent vragen om migratie van koper naar glas.

Glasnet is voor mij een totale onbekende en volgens hun site wordt er in de regio Apeldoorn en omstreken niets van Glasnet geleverd, maar als ik een postcodecheck doe op mijn adres in Apeldoorn kunnen ze mij internet, telefoon en tv leveren, terwijl ze bij KPN Netwerk niet in de lijst met providers voorkomen.

Weet jij hier iets meer van @Ward_ ???

https://netwerk.kpn.com/

Glasnet is een provider op sommige glasvezelnetwerken. Ze leggen zelf geen glasvezel aan. Ik denk dat hier een verwarring is met Glaspoort. Die zijn inderdaad eind 2023 begonnen met aanleg in Klarenbeek. Zowel het Voorster deel als het Apeldoornse deel. En Grote Wetering (nieuwbouw) had al glasvezel van KPN.

Ik zie dat veel adressen hier ook al zijn opgeleverd, sommige met aansluiting in huis, sommige zonder. En een aantal aansluitingen dat nog moet worden gemaakt en nog in planning staat. Ik verwacht dat het adres van  @vneck-klarenbeek daarbij hoort.

Maar dit is dus geen KPN die het aanlegt maar Glaspoort. Voor vragen over de planning van aanleg en oplevering van een aansluiting kan je terecht bij de klantenservice van Glaspoort. KPN kan hier als provider ook alleen maar wachten tot de aansluiting is opgeleverd. Ook als dat oplevering bij de erfgrens of de gevel is.

Klantenservice Glaspoort: 

https://www.glaspoort.nl/klantenservice/

@JanD Glasnet staat wellicht niet in de lijst maar zo te zien zijn ze gewoon een provider met een KPN WBA contract. Ik denk dat die lijst op de site van KPN Netwerk niet up to date is.

Hallo @Ward_ , hartelijk dank voor de uitleg, ik denk dat @vneck-klarenbeek met dit antwoord ook goed mee geholpen is.

Hallo @Ward_  @JanD ,

Ja hier ben ik zeker mee geholpen! 

Het is inderdaad Klarenbeek (Apeldoorn) en het betreft inderdaad Glaspoort, Sorry voor de verwarring!

Het lijkt er (volgens de klantenservice van Glaspoort) inderdaad op dat ik gewoon nog even geduld zal moeten hebben.

Hartelijk bedankt beide!

Mg Hans

Reageer