Skip to main content
Vraag

Glasvezel levering laat te wensen over. Laatste 3 weken niets meer gehoord

• May 6, 2025
  • 3 reacties
  • 51 keer bekeken

Beste KPN, hoe serieus neem je je klant? Enkele maanden geleden ben ik ingegaan op een aanbieding van KPN om zakelijk glasvezel af te nemen. Het verkoopproces verliep fijn, de doos met router kwam op tijd. Daarna is het helaas fout gegaan.

Inmiddels zijn er op twee verschillende momenten twee monteurs langs gekomen, helaas nog geen resultaat. Sterker, de kabel is niet gevonden en dus heeft de tweede monteur zich teruggetrokken. Vervolgens krijg ik te horen, in een voicemail, dat de aannemer nog een afspraak gaat maken. Dat is inmiddels zo’n drie weken geleden. Geen glasvezel in het huis dus.

En dan stuurt KPN een brief met de vraag waarom ik het bedrag dat is ingehouden heb gestorneerd. Dit vindt dan plaats op een toon van hoe durft u dit te doen.. Tja, KPN, als je niet levert betaal ik niet. Dus KPN, zorg eerst dat het werkt en dan heb ik er geen enkele moeite om mijn deel van de overeenkomst, de betaling, te verzorgen. 

Ik overweeg om het contract op te zeggen, want er wordt (nog) niet geleverd. 

KPN, kom in actie. Ik geef dit nog een week, anders zeg ik op. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wanneer je glasvezel besteld, wil je dit natuurlijk ook zo snel mogelijk kunnen gebruiken. Dat begrijp ik heel goed, ​@Benerklaarmee67. Maar bij jou lijkt het mis te gaan waardoor je na 3 weken nog altijd zonder glasvezel zit. Nu heb ik alleen geen gegevens van je en kan ik dus ook niet voor je nakijken wat de status is. Bovendien geef je aan een zakelijk abonnement te hebben. Is dit Klein Zakelijk of MKB? In dit laatste geval moet ik je vragen om telefonisch contact met ons op te nemen via 0800 0403. Ik heb namelijk geen toegang tot zakelijke abonnementen.

Als het gaat om een Klein Zakelijk abonnement, kan ik wel met je meekijken. In dat geval wil ik je vragen je profiel aan te vullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer.

Als laatste wil ik je afraden om te storneren. Hoewel ik heel goed snap dat je niet wilt betalen voor iets wat je niet kunt gebruiken, kan het storneren leiden tot aanmaningen en in het ergste geval zelfs een overdracht naar een incassobureau. Dat willen we natuurlijk graag voorkomen. Daarom wil ik je vragen de facturen te voldoen. Daarbij wil ik direct zeggen dat je na afloop, als jouw internet online is, een vergoeding voor de gemiste diensten kunt aanvragen. Dit gaat het snelst via de telefonische klantenservice.

Beste Denise, het betreft een Klein zakelijk internet abonnement gekoppeld met een mobiele telefonie abonnement. Het contract is aangegaan op 5 maart dit jaar, eerste oplevering zou 7 april zijn. Het is nu 8 mei. Dit duurt dus al meer dan twee maanden. Wat mij betreft hoeft dit niet meer. Als KPN niet de moeite neemt om een klant na twee maanden aan te sluiten, dan vraag ik me serieus af of ze wel wil dat glasvezel wordt uitgerold. Kennelijk ben ik niet de enige in de straat, want dit speelt bij meer buren. Kortom, kom met een goed aanbod of ik zeg op per vrijdag 9 mei om 17.00 uur. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik kan me jouw frustratie voorstellen, ​@Benerklaarmee67. We willen jouw woning natuurlijk ook graag zo snel mogelijk op glasvezel aansluiten. Waarom het langer duurt, kan ik zo snel niet zien. Maar ik zie wel waarom het de monteur niet lukte om aan te sluiten: er is nog geen glasvezelaansluitpunt in jouw woning. Glasvezel ligt tot aan de gevel, verder niet. Hiervoor zou dan inderdaad de aannemer nog langs moeten komen om deze aan te sluiten. Had je zelf nog contact met hen opgenomen voor het maken van een afspraak?

Maar ik zie ook dat je inmiddels gebeld hebt om jouw abonnement bij KPN te annuleren. Dat vind ik erg jammer. Mocht ik je toch nog ergens mee kunnen helpen, laat het gerust weten.