Hoi allen! Ik heb een vraag m.b.t. glasvezel in mijn woning (huurwoning).
Het zit namelijk zo. Momenteel maak ik gebruik van het KPN-netwerk via de zogezegd koperen verbinding. Echter is KPN op dit moment bezig om glasvezelaansluitingen te realiseren om uiteindelijk het oude/vorige netwerk uit te schakelen. Hierover ben ik geïnformeerd en het maken van een afspraak met een onderaannemer volgt spoedig.
Ik woon echter op de 2e verdieping met een onderbuurvrouw op de 1e verdieping, waarmee ik trappenhuis deel. Op de begaande grond, bij de gezamenlijke voordeur, komen alle internetaansluitingen binnen (Zowel KPN, als groene kabel Ziggo). Hier heeft de monteur toentertijd de kabels vanuit straat verbonden met de kabels in het pand. Deze kabels gaan van de gezamenlijke voordeur naar het aansluitpunt in mijn woning (zie foto). Zoals te zien 2 opties, namelijk koper of coax.
Glasvezel termineert zover ik weet in de FTU en gaat vervolgens via UTP naar je modem. Echter staat mijn modem niet op de begaande grond, maar in mijn woning op de 2e verdieping. En de enige bekabelde verbinding is via koper of coax, zoals te zien op de foto.
Nu vraag ik mijzelf af welke opties er zijn om glasvezelverbinding ook daadwerkelijk tot mijn woning te krijgen? Aangezien de opties nu uitsluitend koper of coax zijn.