Skip to main content

Al maanden wacht ik op KPN (of beter: onderaannemer Allinq) om bij ons de glasvezel door de oprit naar het huis door te trekken. In September ‘23 is Allinq bezig geweest in de straat en hebben ze bij de meeste huizen de glasvezel bij de voordeur gebracht. 

Op een of andere manier is dat bij ons niet zo gelopen. Ondanks aanspreken van medewerkers op straat, contact opnemen met KPNNetwerk en onderaannemer Allinq lukt het ze niet een afspraak te maken waarbij de vezel door onze oprit getrokken wordt en naar binnen gebracht kan worden. De keer dat er een afspraak was (met extra tijd ingepland voor de oprit) komt er niemand opdagen. Daarna wordt je gewoon weer maanden in de wacht gezet.

Ik hoop eigenlijk dat er iemand van KPN meeleest die dit verhaal kan oppakken en wat ‘druk’ kan zetten op KPNNetwerk en Allinq om in actie te komen. Email en telefonisch kom ik niet verder dan “er zal vanzelf een afspraak met u gemaakt worden”. Daar wacht ik nu al bijna een jaar op. Huizen in de straat zijn allemaal voorzien van glasvezel tot in de meterkast en velen maken er ook al gebruik van.

De frustratie hierover is flink aan het oplopen. Ik heb al een abonnement afgesloten (en pakket al thuis), en kan daardoor niet gemakkelijk mijn huidige abonnement bij Ziggo voor een lager bedrag verlengen. Daardoor kost me me dit uiteindelijk elke maand geld. 

Hallo @Wilpie , welkom bij het KPN forum, waar klanten elkaar helpen.

Waar de fout zit is voor mij natuurlijk niet zomaar aan te wijzen, maar als je je profiel aanvult met je privégegevens, dan kan een KPN-medewerker jou wellicht sneller helpen.


Dag Arjan, in het profiel staan inmiddels mijn privé gegevens (adres, mob.nr, klant.nr)


Hoi @Wilpie .  Als ik een check doe met jouw postcode op https://www.kpnnetwerk.nl/mijn-status/   dan is het nog niet zover:

Ik heb ook een interne tool en die zegt het volgende.  Pas op! Dit is een streefdatum, dus ook hier zijn er geen garanties.   Ik krijg de indruk dat de aannemer nog helemaal niet klaar is in jouw wijk.

 


Dag Erwin, dank dat je even reageert!

Vorige week had ik een brief van kpn met afspraak voor 2 nov. voor aansluiting van gevel naar meterkast in huis. Gebeld met kpn dat de datum niet uitkwam en of een andere afspraak mogelijk was. Dat kon, zou de 3e worden. Direct aangegeven dat ze extra tijd moesten inplannen om ook nog door onze oprit te trekken. Twee dagen erna een mail dat afspraak niet doorgaat vanwege beletsel. Ik zou “vanzelf” opnieuw een afspraak krijgen. Echter dit spel herhaald zich nu al meerdere keren. Steeds opnieuw met eerst afspraak voor gevel tot meterkast en die dan niet kan doorgaan.  Elke keer met twee of meer maanden ertussen.

Effectief plant Allinq gewoon de afspraak niet in om alsnog de vezel door de oprit te trekken.  Ooit al begrepen dat ze de inhaal-ronde in onze wijk ook al hadden gehad. Ze zijn hier al maanden niet meer bezig in deze wijk. 

Hoe kan je hier nu met goed fatsoen als klant doorheen komen? Bij contact/klacht sturen ze deze door  naar Allinq.  Die lijken dit gewoon te negeren en bij vragen steeds opnieuw: er komt krijgt vanzelf een afspraak.

Iemand bij KPN of Allinq moet dit proces doorbreken en in goede banen sturen. Eenmaal leek het goed te gaan. Toen een planner aan de lijn die wat zou regelen. Die afspraak is er niemand op komen dagen. 

Ik weet niet meer wat ik nu nog kan doen.

 

 


Ja, erg jammer dat er van die kant zo slecht gereageerd wordt. Ik zou toch weer contact proberen te zoeken en te vragen of de achterliggende infrastructuur überhaupt al wel klaar is.

Want ze kunne straks wel jouw kabeltje doortrekken maar als er niks achter hangt schiet je daar ook niks mee op.

Als medewerker van KPN de provider kan ik helaas niet zien wat hun plannen daar precies zijn. Alleen dat het allemaal nog niet ‘klaar voor actie’ lijkt te zijn. 


Ik zal een nieuwe poging doen. Super frustrerend dat iedereen in de wijk al vrolijk glas gebruikt en dat ik als enige nu al maanden (zonder echt uitzicht op oplossing) in de wachtkamer geplaatst ben. Vermoedelijk is het gewoon het IT Systeem dat mijn situatie niet begrijpt. Vanuit de front-desk van zowel KPNNetwerk (zetten mijn klacht allen per email door naar Allinq) en van Allinq zelf (maak een notitie, komt vanzelf goed) doet niemand verder iets. Ben zelf IT’er en snap hoe de systemen werken. Alleen binnen een bedrijf kan je escaleren. Dat lukt niet als buitenstaander bij een starre organisatie. Daarom had ik de hoop dat er toch een KPN (Netwerker) was die wel de juiste escalaties kon opstarten.