Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel niet beschikbaar op mijn nieuwe adres?

• February 12, 2026
  • 5 reacties
  • 52 keer bekeken

Hallo,

Momenteel hebben wij glasvezel abonnement van kpn. Echter over 2 maandjes verhuizen we. Echter kreeg ik melding dat kpn van glasdraad melding kreeg dat er op het nieuwe adres niet kan worden aangelegd?

Wij hebben ons abonnement net afgesloten.

En willen niet terug naar standaard internet want daar is de snelheid helaas te laag voor met 5 kinderen in huis en zelf internet nodig hebben.

Wat zijn de oplossingen als glasvezel daar niet kan??

Beste antwoord door Serenay van KPN

Hallo ​@Stephanie3107,

Welkom bij de community en wat leuk dat je gaat verhuizen!

Wat vervelend dat je dit bericht hebt ontvangen. Ik snap goed dat een snelle en stabiele internetverbinding belangrijk is, zeker met meerdere gezinsleden die tegelijk gebruikmaken van internet. Als er op het nieuwe adres geen glasvezel aangelegd kan worden, dan kan KPN daar helaas geen glasvezel leveren. Afhankelijk van het adres kan het zijn dat er nog andere internetmogelijkheden via KPN beschikbaar zijn, zoals internet via het kopernetwerk.

In dit soort situaties is het het beste om een belafspraak met KPN te maken. Tijdens zo’n gesprek kan precies worden nagekeken:

• welke aansluitingen er op het nieuwe adres mogelijk zijn;
  • welke internetsnelheid daarbij haalbaar is;
  • en of dit voor jullie situatie passend is.

In sommige gevallen, bijvoorbeeld wanneer de haalbare internetsnelheid op het nieuwe adres te laag is of wanneer er helemaal geen aansluiting (zoals koper) beschikbaar is, kan er samen gekeken worden naar de mogelijkheid om het contract te ontbinden. Een belafspraak kun je eenvoudig inplannen , zodat dit goed en persoonlijk met je besproken kan worden. 😊

5 reacties

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • February 12, 2026

Wat zijn de oplossingen als glasvezel daar niet kan??

Wat de oplossingen zijn hangt natuurlijk af van de aanwezige aansluitingen in het huis.

Je kunt naar DSL (als er koper ligt) maar dat wil je dus niet. Je kunt naar coax (dus Ziggo). Of er zou een glasvezel aansluiting van een andere aanbieder in het huis moeten zitten (Delta, ODF of anders (lokale glasvezelboer)). Je kunt ook nog naar 5G (Klik en Klaar of een oplossing van KPN maar daar wordt je ook niet vrolijk van).

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 12, 2026

Beste ​@Stephanie3107 , je kunt, als je nog binnen  een vast contract  zit, echter niet kosteloos opzeggen, want KPN biedt op je nieuwe adres wel diensten aan.

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • February 12, 2026

Beste ​@Stephanie3107 , je kunt, als je nog binnen  een vast contract  zit, echter niet kosteloos opzeggen, want KPN biedt op je nieuwe adres wel diensten aan.

Dan ben ik benieuwd als je een contract hebt voor 1Gbps glasvezelverbiding… hoe ze die snelheid gaan leveren op een DSL lijntje? Of mogen zij dan wel in één keer je abonnement naar beneden aanpassen? Dat lijkt me een beetje tegenstrijdig (want zelf mag je niets veranderen in je abonnement als dat nog onder contract zit).

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 12, 2026

Beste ​@rvk01 , je mag maandelijks je snelheid naar boven of beneden bijstellen ​@Stephanie3107 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hallo ​@Stephanie3107,

Welkom bij de community en wat leuk dat je gaat verhuizen!

Wat vervelend dat je dit bericht hebt ontvangen. Ik snap goed dat een snelle en stabiele internetverbinding belangrijk is, zeker met meerdere gezinsleden die tegelijk gebruikmaken van internet. Als er op het nieuwe adres geen glasvezel aangelegd kan worden, dan kan KPN daar helaas geen glasvezel leveren. Afhankelijk van het adres kan het zijn dat er nog andere internetmogelijkheden via KPN beschikbaar zijn, zoals internet via het kopernetwerk.

In dit soort situaties is het het beste om een belafspraak met KPN te maken. Tijdens zo’n gesprek kan precies worden nagekeken:

• welke aansluitingen er op het nieuwe adres mogelijk zijn;
  • welke internetsnelheid daarbij haalbaar is;
  • en of dit voor jullie situatie passend is.

In sommige gevallen, bijvoorbeeld wanneer de haalbare internetsnelheid op het nieuwe adres te laag is of wanneer er helemaal geen aansluiting (zoals koper) beschikbaar is, kan er samen gekeken worden naar de mogelijkheid om het contract te ontbinden. Een belafspraak kun je eenvoudig inplannen , zodat dit goed en persoonlijk met je besproken kan worden. 😊

Â