Skip to main content

Momenteel wordt er in mijn gehele woonplaats glasvezel aangelegd. Gezien mijn huidige ADSL snelheid van 12 M/b iets waar ik erg blij mee ben. Diverse persoonlijke brieven gehad van KPN dat ook ik glasvezel krijg. So far so good.

 

Een aantal maanden geleden was men bij mij in de buurt aan het graven. Zelf woon ik een beetje afgelegen, zo'n 200m van de rest van de bebouwing in de buurt dus er moet wel een stukje gegraven worden, waarop ik vanaf mijn werkplek mooi uitzicht heb. Ook op de statuspagina van (toen nog) KPN netwerk was de status veranderd naar we gaan graven.

Begin november ontving ik een email dat de graafwerkzaamheden waren afgerond (en ook de status op de internetpagina is daarnaar veranderd). Er is echter geen cm gegraven er ligt dus ook geen glasvezel kabel. Diverse keren contact opgenomen met KPN netwerk (bijna onmogelijk maar als je heel fanatiek bent kom je er soms doorheen). Telkens de belofte dat er navraag gedaan wordt bij de aannemer en ik terugkoppeling ga ontvangen. Tot op heden niet gebeurd. Klachtenformulier ingevuld, contact gezocht via email. 0,0 reactie.

Nu kreeg ik vanmorgen wederom een email van KPN dat er binnen een paar weken een monteurs afspraak gemaakt gaat worden om glasvezel in mijn woning aan te sluiten…..

 

Ik zal hier wel aan het verkeerde adres zijn, maar ik zou echt graag willen dat er serieus naar mijn vraag gekeken wordt voordat er een monteur op de stoep staat die tevergeefs op zoek gaat naar een niet aangelegde kabel….

Als KPN aangeeft dat een monteur glasvezel komt aansluiten, dan zullen die er wel achter komen dat er nog niks ligt. OF misschien ligt het er al wel en is het je ontgaan, ze werken best snel.

Tevergeefs op zoek gaan zal wel meevallen, de kabels worden geregistreerd. Hier maakten ze zelfs een aantal foto’s van de plek waar de kabel lag en later ook van de BOP. De monteur die mijn kabel naar binnen trok wist zo precies waar de BOP lag.


Ik weet 100% zeker dat er geen kabel ligt. Ze graven inderdaad snel, maar die 200 meter graven valt mij of mijn buren wel op 😉. Maar we gaan zien hoe het afloopt.


Hallo @influenza, 200 meter is inderdaad wel een tikje ver in mijn ogen. Je kan altijd vooraf nog even contact zoeken met de afdeling Netwerk binnen KPN. Dan kan je dit even toelichten en kunnen ze, indien nodig de status aanpassen of een andere voorziening treffen.


Hallo @influenza, 200 meter is inderdaad wel een tikje ver in mijn ogen. Je kan altijd vooraf nog even contact zoeken met de afdeling Netwerk binnen KPN. Dan kan je dit even toelichten en kunnen ze, indien nodig de status aanpassen of een andere voorziening treffen.

Dat klinkt makkelijker gezegd dan gedaan 😉. Telefonisch is het zowat onmogelijk. Je krijgt na 10 minuten meestal een berichtje dat de verbinding verbroken wordt en vervolgens de melding dat de voicemailbox vol zit.

Maar het zal geheel toevallig zijn, ik krijg net een reactie op mijn mail (van 5 weken geleden) :

Hartelijk dank voor uw bericht.

Door drukte bij ons op de mail, kunnen wij uw bericht(en) nu pas in behandeling nemen, onze excuses voor het ongemak.

Wat vervelend te vernemen dat de glasvezel nog niet is aangelegd bij u in de straat.

Uw adres/ straat staat nog op de planning bij onze aannemer. Helaas is de planning uitgelopen en duurt het wat langer. Het bericht wat u heeft ontvangen, dat wij klaar zouden zijn met de graafwerkzaamheden, klopt inderdaad niet, echter is het een geautomatiseerd bericht geweest, onze excuses. 

Op dit moment is er nog geen definitieve planning. Zodra de planning definitief rond is, zult u vanzelf bericht ontvangen wanneer wij beginnen met de werkzaamheden. 


Op dit moment is er nog geen definitieve planning. Zodra de planning definitief rond is, zult u vanzelf bericht ontvangen wanneer wij beginnen met de werkzaamheden. 

Dat bericht heb ik twee jaar geleden ook gekregen. Toen ze klaar waren kwam er een mailtje: “We gaan graven!” 😅


Het is inmiddels weer een paar maanden verder, maar gisteren werd er dan toch echt gegraven 🙂. Paar vriendelijke mannen, die ik heb voorzien van een aantal kopjes koffie. Ze moesten een aardig eindje (zo'n 400 meter), maar er ligt nu een mooie oranje kabel te wachten op verdere verwerking. Volgens MijnKPN ergens begin volgend jaar ✌️


@influenza Kijk dat zijn goede berichten!