Skip to main content

(IS HET VERBODEN OM NOG EVEN NIKS TE DOEN MET GLASVEZELAANSLUITING)        KPN heeft glasvezel aangelegd bij mij. Kabel komt binnen via kruipruimte en gaat naar het kastje in de meterkast. Ik ben klant bij KPN maar heb toen aangegeven dat ik er verder nog niks mee wil doen. Huidige internetverbinding werkt goed en de aan te leggen kabel komt vreselijk in het zicht en moet door 2 muren heen. Prima, zei die meneer, gewoon de monteursafspraak annuleren. Tja, klinkt zo simpel. Op vrijdag 5 feb kreeg ik een mail dat de monteur op 12 feb langs zou komen. Nu heb ik essentieel beroep dus had er toch niet kunnen zijn dus ik bellen. Keuzemenu. Na diverse pogingen: monteur annuleren? Ja. U ontvangt hiervan een mail. Nooit mail ontvangen. Ik heb deze procedure vier maal gevolgd. Computerstem zei vier maal dat de afspraak geannuleerd was. Nooit bevestiging gekregen. Volgende dag dit nummer weer gebeld en lukraak via keuzemenu en lang wachten een mens aan de telefoon gekregen. Mijn verhaal gedaan, wel in meterkast aangesloten, wil verder nog geen aansluiting in woonkamer, misschien kan het in toekomst wel draadloos, enz. Mevrouw reageerde beetje raar maar zou voor mij iig de afspraak met monteur annuleren. Donderdag 11 feb sms: monteur komt morgen bij u langs. Weer gebeld met computer en weer geannuleerd. Vrijdagavond vond ik briefje in de bus van monteur dat ik er niet was. Heb sms gekregen dat ik niet thuis was en kreeg mail binnen dat ik niet thuis was en nieuwe afspraak moest maken. Via link in die mail op een site gekomen om afspraak te maken. Zie ik staan: als u niet snel een afspraak maakt kan het wel eens lang duren voor de monteur langs komt. Ik denk: yes, prima. Dus ik doe niks meer. Vandaag, 16 feb, mijn eerste mail: KPN, herinnering. U moet nog een afspraak maken met de monteur....😂😂😂 Is het verboden om nog even niks te doen met die glasvezelaansluiting? 

@Ingelise 

Nee hoor !!!


Hallo @Ingelise , daar KPN weet dat er een actieve glasvezelaansluiting zit zullen ze je t.z.t. wel dwingend adviseren je aansluiting gratis om te laten zetten, daar de koperverbinding een keer afgesloten wordt.

Voor iemand met een essentieel beroep zou ik adviseren me om te laten zetten naar glas voor een stabielere verbinding.

 


Hallo @JanD, met essentieel beroep bedoel ik dat ik iedere dag van huis ben voor mijn werk ipv thuiswerken. Privé heb ik niet veel nodig aan internetverbinding. Ik begrijp het verhaal heel goed over glasvezel en dat uiteindelijk iedereen over zal moeten gaan hierop. Echter, dit is niet morgen en ook niet volgend jaar. Als ik zie en hoor wat er nog bij veel mensen moet gebeuren, met name flatgebouwen, appartementen, VEE's die dwarsliggen, etc. gaat dit nog jaren duren. Ik ben van plan over paar jaar mijn woonkamer te renoveren. Ik vind dat een mooi moment om dan die glasvezel door te trekken. Wie weet, kan het tegen die tijd draadloos.


Hier precies dezelfde situatie en precies hetzelfde probleem. Ik kom ook niet van die monteursafspraak (en van glasvezel) af. Dus ik ben wel benieuwd hoe het bij jou is afgelopen?

 

Communicatie is blijkbaar niet de sterkste kant van KPN.

Dat is misschien ook de reden dat het helpdesk/support-telefoonnummer bijna niet te vinden is.

En contact via de mail is al helemaal niet mogelijk.

Een beetje vreemd dat contact met KPN via een forum moet lopen :confused:


Als het om de aanleg van glasvezel gaat dan zit u hier verkeerd. U moet dan bij de netwerkbeheerder zijn. Kijk op kpnnetwerk.nl voor de contactgegevens. Hou er wel rekening dat mocht u besluiten het later alsnog te willen dat de kosten behoorlijk zijn. U zal er toch ooit aan moeten geloven.


En als u een huurhuis heeft, dan heeft u er zelf niets over te zeggen.


Ik begrijp het verhaal heel goed over glasvezel en dat uiteindelijk iedereen over zal moeten gaan hierop. Echter, dit is niet morgen en ook niet volgend jaar. Als ik zie en hoor wat er nog bij veel mensen moet gebeuren, met name flatgebouwen, appartementen, VEE's die dwarsliggen, etc.

Tja, je kunt wel dwars liggen. Om twee netwerken door KPN te onderhouden kost teveel geld.
Dus zullen het koper netwerk toch echt een keer gaan afkoppelen, ondanks “veel dwarsliggers”.
Krijg je op een gegeven moment gewoon een datum op dat het koper netwerk wordt afgekoppeld, en zonder tegenbericht van de klant, dat een abonnement zal worden beëindigd omdat de diensten dan niet meer geleverd kunnen worden.

Afkoppelen van het koper netwerk zou wel eens een stuk sneller kunnen zijn, dan jij voor ogen hebt. Dat paar jaar wachten, geloof daar maar beter niet in. Dat doen ze echt niet omwille van een handvol tegenstribbelaars.

Hou er wel rekening dat mocht u besluiten het later alsnog te willen dat de kosten behoorlijk zijn.

Dat ook weer niet, want wat ik uit de info begrijp is het glasvezel netwerk inclusief FTU al aangelegd.

        KPN heeft glasvezel aangelegd bij mij.
        Kabel komt binnen via kruipruimte en gaat naar het kastje in de meterkast.

Dan is het alsnog een nieuw abonnement aangaan, als het koper netwerk wordt afgekoppeld.


Tja, je kunt wel dwars liggen. Om twee netwerken door KPN te onderhouden kost teveel geld.
Dus zullen het koper netwerk toch echt een keer gaan afkoppelen, ondanks “veel dwarsliggers”.
Krijg je op een gegeven moment gewoon een datum op dat het koper netwerk wordt afgekoppeld, en zonder tegenbericht van de klant, dat een abonnement zal worden beëindigd omdat de diensten dan niet meer geleverd kunnen worden.

Dat afkoppelen van het koper netwerk zou wel eens een stuk sneller kunnen zijn, dan jij voor ogen hebt.

Sowieso zal er meteen al geen (groot) onderhoud meer uitgevoerd worden aan het kopernetwerk zodra glasvezel operationeel is. En bij een storing loopt men misschien ook niet zo hard om die te repareren. 


Er ligt hier bij mij ook nog een koper netwerk wat actief is.
Meer dan “officieel” 6 Mbps komt er niet uit. Dus er wordt inderdaad niets meer in geïnvesteerd.
Iets verder in de wijk worden nieuwe huizen gebouwd. Daar ligt volgens mij al helemaal geen koper meer. Als dat klaar is. zou het me niet verbazen, als het hele koper netwerk wordt afgekoppeld.


Bij mij ligt inderdaad het ‘glas’ al binnen.

Maar mijn huidige koper-snelheid is 110/30, voldoende voor mij. En het is (zeer) stabiel.

En wat, denk ik, nog belangrijker is, voor een Telfort-prijs.

 

Overstappen naar een KPN-abo (internet en 2x mobiel) betekent een prijsstijging van 57 euro, naar 85 euro per maand. Dus zolang er koper is scheelt mij dat zo 350 euro per jaar.