Skip to main content

I.v.m. Verhuizing naar buitengebied kan ik wel glasvezel krijgen maar niet van kpn. (Alleen solconĀ en online) Jammer ik zou graag mijn huidige pakket willen behouden. Wat adviseren jullie? Over gaan naar een glasvezel pakket van een andere organisatie? Of ASDL te nemen van kpn echter is veel langzamer

@BoldkingĀ 

Dat is een lastige vraag. Het is misschien verstandig om even op fourstack te kijken (https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/) en uw nieuwe adres in te voeren om te kijken wat er beschikbaar is en mogelijk binnenkort beschikbaar komt, wie weet misschien staat er iets gepland. Eventueel screenshot posten (wel adres gegevens weghalen zodat je anoniem blijft) om een beter beeld te geven.

Ā 

Als er echt alleen maar ADSL(2+) mogelijk is, verwacht ik dat de kans groot is dat u ook ver van een centrale woont en weinig bandbreedte kan krijgen over de KPN verbinding. De vraag word dan ook al snel waar gebruikt u het internet voor en hoeveel verwacht u nodig te hebben. Gebruikt u ook iTV en zoja hoeveel STB's/TV's verwacht u te gaan gebruiken? Een boel mensen gebruiken minder dan ze als pakket hebben en gebruiken hun maximale bandbreedte maar voor kleine moment.

Ā 

Maar laten we eerlijk zijn, als de KPN verbinding simpelweg niet kan leveren wat u wilt zou ik toch voor de glasvezel gaan.


Bedankt Zeonz,

Sneller internet buitengebiedĀ kan wel.Denk dat ik voor glasvezel ga en dan niet van kpn.gr. Kees


Solcon is ook KPN.


Dat is zo Wewa maar ik heb nu spotify gratis bij mijn abonnement. En het pluspakket. Daarbij komt nog dat de vorige eigenaar niet mee deed met glasvezel. Dus dat moet naar de voordeur gelegd worden. Kost 990 euro. Dus het wordt toch ASDL KPN snel internet buitengebied.Ā 


Kon wel eens wezen dat als je Snel Internet Buitengebied aanvraagt, dat je een nieuwĀ Hussel abonnement af moet sluiten. Waarmee je ook die "gratis" Spotify kwijtraakt. En het gratis pluspakket. Maar ik weet het niet zeker.


Dat is zo Wewa maar ik heb nu spotify gratis bij mijn abonnement.

Spotify Premium heb je helemaal niet gratis, maar de kosten zijn gewoon inbegrepen in jouw abonnement waardoor je ze niet "ziet".

Waarschijnlijk heb jij nog een "Alles-in-1" abonnement, klopt dat?


Welkom op het forum, boldking! Ik hoor het wellicht niet te zeggen, maar als jij glasvezel kunt krijgen, dan zou ik dat eigenlijk toch wel aanraden, ook met het oog op de toekomst.Ā 

Ā 

Dat gezegd hebbende, het is waarschijnlijk dat je abonnement bij ons aangepast moet worden om Sneller Internet Buitengebied mogelijk te maken. Waarbij Spotify dan niet meer inbegrepen zit, en er nog wat andere dingen mogelijkerwijs veranderen.Ā Het lijkt me goed dat ik dit voor je op een rijtje zet, zodat je een weloverwogen keus kunt maken. Vul alsjeblieft jeĀ forumprofielĀ in en laat hier even weten als je dit gedaan hebt. Dan kom ik er zo snel mogelijk bij je op terug.


Dus linksom of rechtsom, dat "gratis" Spotify, wat helemaal niet gratis is en waarvoor u gewoon betaald, dat verlies je altijd.


Dat klopt Nick83. Groot nadeel is dat de vorige bewoner geen glasvezel wilde en dat ik als nieuwe bewoner 1000 euro moet betAlen voor het het aansluiten. Dus geen coulance.(glasvezel buitengebied.nl) en dan 14 euro elke maand vastrecht moet betalen of 1600 euro in eens. Dus ik ga dan voor KPN sneller internet buitengebied. Glasvezel is een te dure optie. Iemand nog overige tips?Ā 


Ik kan deze providers ook kiezen naast kpn

Ik zit in Rijssen / Holten

Ik zou voor glasvezel gaan

het hybrid koper en 4g zou ik ontwijken

ga je dit overwegen doe eerst een speedtest

kan maar zo zijn dat t-mobile sneller is 4g buitengebied

Ik heb die kosten ook gehad met glasvezel in het buitengebied

nooit spijt van gehad


Bedankt Peter voor jouw advies. Qua keuzeĀ ben ik het met eens. Glasvezel is de beste kwaliteit. Alleen Ā het doet wat pijn in de portemonnaie!

Ik blijf een Hollander....


... Dus ik ga dan voor KPN sneller internet buitengebied. ...

Ā 

Wanneer ga je verhuizen, Boldking? Is je al duidelijk wat er dan verder moet/gaat veranderen in je abonnement?

Ik zou je in ieder geval aanraden om eerst de verhuizing door te voeren met behoud van je huidige pakket. En dan zodra je de diensten actief hebt op je nieuwe adres, dan te wijzigen naar een pakket met Sneller Internet Buitengebied. Het is zeker mogelijk om een verhuizing tegelijkertijd met een wijziging te doen. Maar persoonlijk ben ik voorstander om dat op te splitsen om potentiƫle complicaties te voorkomen.


Beste Erik,

Ā 

Ik ga verhuizen na de zomer. Heb nu een glasvezel pakket van kpn. Dus dat kan ik niet meenemen. Wel neem ik jouw tip ter harte om zoveel mogelijk het huidige pakket mee te nemen.


Klopt, je krijgt dan een andere drager (zoals we dat noemen) op het nieuwe adres, maar verder wordt dan je abonnementsinhoud meeverhuisd zoals hij nu is. Je zal dan alleen minder snelheid halen. En dan zodra je op het nieuwe adres aangesloten bent kan dan Sneller Internet Buitengebied toegevoegd worden. Een verhuizing kost meestal een week of 3 om te regelen. Dus neem een week of 3 voor je verhuisdatum telefonisch contact met ons op om de verhuizing door te geven. Dit moet namelijk door onze verhuisafdeling gedaan worden.

Ā 

Na dat de boel dan actief is op het nieuwe adres meld je opnieuw bij ons, en dat kan dan telefonisch of hier op het forum, voor Sneller Internet Buitengebied.


Bedankt Eric. Zou het nog kunnen dat kpn als provider postcode 6741tb aan gaat sluiten? Solcon is toch ook van jullie.


Solcon is toch ook van jullie.

Dat zegt niets. Hier zijn ze ook bezig met glasvezel, Solcon beschikbaar, maar geen KPN.


Beste Nick,

Gemiste kans van KPN om in onzeĀ regio verstek te doen laten gaan.

Ā 


Ik zie van ons uit geen plannen om in dat postcodegebied op korte termijn glasvezel te gaan leggen.

Solcon is een dochter van KPN, maar opereert zelfstandig. Wel kun je, als je over zou gaan naar Solcon, je KPN e-mail gratis blijven behouden.Ā 

Ā 


Wel kun je, als je over zou gaan naar Solcon, je KPN e-mail gratis blijven behouden.Ā 

Voor 1 jaar. Daarna ā‚¬ 7,50 per maand.


Wel kun je, als je over zou gaan naar Solcon, je KPN e-mail gratis blijven behouden.Ā 

Voor 1 jaar. Daarna ā‚¬ 7,50 per maand.


Kun je beter voor hotmail/outlook gaan

Gebruik al mijn hele leven hotmail

Kost niks


Wel kun je, als je over zou gaan naar Solcon, je KPN e-mail gratis blijven behouden.Ā 

Voor 1 jaar. Daarna ā‚¬ 7,50 per maand.

Bron.