Skip to main content

Heb in maart een glasvezelkast gekregen met signaal, er zou een monteur komen om de rest aan te leggen op 23 juni maar is niet geweest op 7 juli zou er weer een monteur komen niet geweest.

Om een lang verhaal kort te maken ik heb dus nog steeds geen glasvezel maar een trage koper verbinding.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hoi @benhetzet. Welkom op het KPN Forum. Ik kan mij voorstellen dat je graag zo snel mogelijk gebruik wilt maken van jouw glasvezelverbinding. Ik zal voor jou uitzoeken of ik kan achterhalen waarom het zo lang duurt. Zou je daarvoor jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter willen laten in jouw KPN Forum Profiel? Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Ik hoor graag van je!


Ik kreeg via de chatbericht te horen dat ik maar moest bellen met 0800-0402 omdat ze me niet verder kunnen helpen, als ik vraag waarom ik op mijn KPN niets kan aanpassen zoals andere zenders zeggen ze er is nog een aanpassing bezig sinds maart en die is nog niet af.

Ik kan niet een mijn abonnement van KPN opzeggen om over te stappen naar Ziggo als ik dat wil omdat ik het zat ben zo met dit trage internet, Ik heb je YouTube kanaal meer plaats niets meer omdat alles heel traag is.

Ik zal alles via aangetekende brief moeten gaan doen, ze zeggen dat ze me gebeld hebben en een sms hebben gestuurd maar daar is niets van terug te vinden, alleen dat er een storing is geweest en bellen kunnen ze me alleen bereiken voor aanbiedingen.


Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik zie dat onze diensten op dit moment geleverd worden over een VVDSL verbinding. Over deze verbinding is er een maximale snelheid van 100 Mbit mogelijk. Je neemt op dit moment een Alles in 1 Instap pakket bij ons af, waarvan de maximale snelheid 50 Mbit is. Als jouw diensten geleverd worden over glasvezel merk je daar volgens mij niets van, omdat jouw abonnement niet hoger gaat dan 50 Mbit. Zou je eens een bekabelde speedtest willen uitvoeren om te meten hoe hoog jouw snelheid is en dit willen delen (screenshot) in dit topic?


@Vikash Ook al zou het niet uitmaken in snelheid, dan nog willen we als KPN zoveel mogelijk klanten over laten stappen van VDSL naar glas. Elke aansluiting op glas verliest drie jaar na aansluiting zijn VDSL mogelijkheden (VDSL is dan niet meer leverbaar daar) dus hoe eerder, hoe beter.

Dus wat jullie kunnen doen om deze klant over te laten gaan op glasvezel wordt zeer gewaardeerd.


@Ward_ Daar heb je gelijk in. @benhetzet Als je wilt dat wij voor jou gaan uitzoeken of het mogelijk is om jouw verbinding toch over te zetten naar glas, laat het dan even weten. Je zal het abonnement moeten verhogen om boven de 50 Mbit uit te kunnen komen. 


@benhetzet : Ik zou voor nu niks veranderen aan het abonnement maar alleen de omzetting naar glas door Vikash laten inplannen. Dan kijken hoe het je bevalt en als je daarna toch meer snelheid wil kan je dat simpel aanpassen zonder monteursbezoek.


 


Jij praat op overstappen nou de kast hangt er al, alleen als ze beloven dat een monteur komt om de rest aan te sluiten moet dat ook gebeuren en daar zit het probleem, alles hangt er al maanden zo bij.

 


Ik heb zojuist aan een achterliggende afdeling doorgegeven dat er een monteurafspraak moet ingepland worden. Zij nemen zo snel mogelijk contact met jou op. Heb je trouwens zelf al eens geprobeerd om jouw ExperiaBox aan te sluiten op dit kastje? Het losse kabeltje (rechts) op de foto moet daarvoor in het WAN-poortje van jouw ExperiaBox en het DSL-kabeltje kan er dan uit? Je kan natuurlijk ook wachten totdat er contact met je wordt opgenomen. 


Nee ik heb mijn Experia kast niet aangesloten op die kabel, omdat ik dan mijn tv bedrading telefoon bedrading en de vaste bedrading van mijn pc allemaal moet aanpassen, mijn Experiabox zit op een heel andere plaats in huis, en daar zou een monteur voor komen om de kabel van de glasvezelkast naar de Experiabox aan te leggen. pffffffffff

 


Oke, dan moeten we het telefoontje van mijn collega's even afwachten. Ik verwacht dat ze z.s.m. contact met jou opnemen om een afspraak in te plannen. Ik hoor graag van je of het is gelukt. 


 De Eerste en de Tweede afspraak die ik op papier heb gekregen en daarna niets meer, ik wacht nog een week en dan stap ik over, heb al contact gehad met Ziggo en die kan mij binnen twee dagen aansluiten.

 

 


@benhetzet Is er ondertussen contact met jouw opgenomen om een afspraak te maken met één van onze monteurs?


Ik heb nog even een paar dagen gewacht voor ik antwoord gaf.

Er is niemand die belt of een mail stuurt, ik ben dus ook helemaal klaar met KPN.

Ga dit weekend het glasvezel kastje verwijderen en terug sturen naar het hoofdkantoor in Leeuwarden of ga het volgende week persoonlijk brengen.
Glasvezel willen ze voor mij niet aansluiten wat de afspraak was dus is het voor mij over en uit.
Door al dat gekloot dan ik het hele seizoen ook al geen F1 kijken op sport omdat ik niets aan kan passen omdat ze dat hebben geblokkeerd.


Ik kan mij voorstellen dat je er van baalt dat je het F1 seizoen hebt gemist en dat er nog steeds geen afspraak is gemaakt. Helaas kan ik zelf geen afspraak inplannen. Wat ik wel kan doen is de monteuropdracht verwijderen en opnieuw toevoegen. Wellicht krijg ik dan alsnog zelf de mogelijkheid om een afspraak in te plannen. Laat je mij weten of je dit wilt?


Zojuist gebeld dat er dinsdag 22 september een monteur komt om eindelijk alles af te werken.


Wat goed om te lezen dat er uiteindelijk toch een afspraak is ingepland. Als je mijn hulp nog nodig hebt, dan hoor ik dat graag van je!


Is het gelukt? Heeft onze monteur jouw Experiabox inmiddels aangesloten op het glasvezelkastje? 


Is het gelukt? Heeft onze monteur jouw Experiabox inmiddels aangesloten op het glasvezelkastje? 

Ik heb niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat je inmiddels al verder geholpen bent. Als je mijn hulp toch nog nodig hebt, dan hoor ik dat graag van je!


Beste KPN,

 

Op 21 december zou ik teruggebeld worden om een oplossing te vinden voor mijn glasvezel aansluiting. 

De monteurs zijn langs geweest maar konden de kabels niet doortrekken naar de meterkast. 

Ik probeer te bellen maar helaas door drukte kunnen ze niet helpen, er wordt niet doorverbonden. 

Mijn huidige internet loop tot en met 6 januari.

i.v.m. het thuiswerken heb ik gewoon internet nodig. Dus ik zou graag iemand van KPN willen spreken!

vriendelijke groet,

Nokta


Hallo @nokta , heb je nu geen internet via koper of heb je nog geen glas-aansluiting?

 


Hallo @nokta , heb je nu geen internet via koper of heb je nog geen glas-aansluiting?

 

heb nog geen glas-aansluiting 


Hoi @nokta. Wat vervelend dat je nog steeds geen gebruik kan maken van jouw glasvezelverbinding. Ik zie dat je jouw gegevens hebt verwijderd uit jouw KPN Forum profiel. Zou je jouw gegevens opnieuw willen achterlaten in het KPN Forum profiel? Dan zoek ik het verder voor je uit. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan?


Hoi @nokta. Wat vervelend dat je nog steeds geen gebruik kan maken van jouw glasvezelverbinding. Ik zie dat je jouw gegevens hebt verwijderd uit jouw KPN Forum profiel. Zou je jouw gegevens opnieuw willen achterlaten in het KPN Forum profiel? Dan zoek ik het verder voor je uit. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan?

@Vikash  gedaan.