Skip to main content
Vraag

Glasvezel op het verkeerde adres geregistreerd

• May 7, 2025
  • 15 reacties
  • 166 keer bekeken

Heeft iemand een goede manier om een glasvezelaansluiting die op het verkeerde adres geregistreerd is te laten corrigeren. De lijn is afgemeld op toevoeging A (staat leeg) terwijl deze op B moet zitten (C bestaat ook maar heeft geweigerd)

Via de klantenservice voor de aanleg van een glasvezelverbinding/klachten hierover werd ik doorverwezen naar een telefoonnummer voor een haalbaarheidsonderzoek welke mij weer doorverwees naar de website. Via de website kom ik bij het probleem dat ik onderdeel ben van een VVE en ze mij niet kunnen helpen. De onderaannemer reageert niet en via het klachtenformulier is er een bericht naar de onderaannemer gestuurd (2 weken geleden) waar dus niets aan gedaan word.

Ik wil eigenlijk ZSM van mijn Ziggo abonnement af en een synchrone 4GB lijn afnemen maar hoe het nu verloopt heb ik er weinig vertrouwen in dat dit op korte termijn überhaupt mogelijk gaat zijn.

15 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Oef, dit lijkt niet helemaal goed te gaan, ​@Vicros. Ik kan niets beloven, maar ik kijk graag even met je mee. Zou je je profiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je dit gedaan hebt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 9, 2025

​Bedankt voor je reactie @Denise van KPN, ik heb de gegevens in m’n profiel bijgewerkt. Ik heb overigens nog geen klantnummer omdat ik nog geen klant kan worden ;)

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dank je wel. Ik heb navraag gedaan. Zodra ik meer hoor, laat ik het weten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 17, 2025

@Denise van KPN,

Is er al iets van een update beschikbaar?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik heb toevallig vandaag een update ontvangen, ​@Vicros. We hebben het advies gekregen om voor jou een haalbaarheidsonderzoek te starten. Ik wil je daarom aanvragen om deze aan te vragen: Haalbaarheidsonderzoek aanvragen: wel of geen aansluiting?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 22, 2025

Hey ​@Denise van KPN bedankt voor de update, ik heb dit onderzoek in het verleden ook al aangevraagd maar niets meer van vernomen, ik heb hem weer opnieuw aangevraagd dus wellicht komt er nu wel wat beweging in.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Goed dat je toch nog een poging hebt gedaan, ​@Vicros. Hopelijk komt er dit keer wel wat uit. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 17, 2025

@Denise van KPN,

we zijn nu bijna weer een maand verder zonder enige beweging. Men van het netwerkteam blijft aangeven dat de aannemer contact met mij op moet nemen maar dat is in 4/5 maanden sinds oplevering niet gebeurd.

is er een andere manier om dit op te lossen of moet ik simpelweg de verbinding op het verkeerde adres bestellen en hopen dat het mogelijk is om de router op een ander adres te laten leveren.

• July 17, 2025

Zit de aansluiting wel bij jou in huis? Jij hebt zo'n doosje in de meterkast of woonkamer/hal?

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 17, 2025

@Marlon92,

Yup, die zit bij mij in de woonkamer aan de wand. Ik heb in het verleden ook al bewijs van mijn adres en de FTU bij de klachtenafdeling aangeleverd maar ook daar konden ze er niet zo veel mee.

Het is in mijn optiek erg vreemd dat een onderaannemer een simpele fout kan maken en dat KPN dit zelf niet op kan lossen, in de zakelijke sector waar ik in werk is het vrij simpel om zo’n probleem bij een glasvezel verbinding op te lossen (evenals verkeerde registraties van ISRA-aderparen).

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Het haalbaarheidsonderzoek heeft dus niet geleid tot verder onderzoek? Dat is jammer. Ik ga even overleggen of wij hierin nog iets kunnen betekenen. Het lijkt mij namelijk niet dat je op een verkeerd adres een abonnement zou moeten afsluiten om internet te krijgen.

• July 18, 2025

Vroeger was hier ​@Ward_ op dit forum. Die kon zulk soort dingen regelen. Maar helaas is die gestopt...

Forum|alt.badge.img+11
  • KPN Netwerk
  • July 18, 2025

Ik ben niet gestopt maar moest wegens drukke werkzaamheden tijdelijk andere prioriteiten stellen.

@Denise van KPN ik werk vandaag nog en heb dan twee weken vakantie. Als ik de case via de mail of teams kan ontvangen dan kijk ik wat ik kan regelen. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik heb je een berichtje gestuurd ​@Ward_. Hopelijk nog op tijd voor je vakantie. 😊

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Helaas slecht nieuws, ​@Vicros. Wij kunnen hierin niets voor je betekenen. Het project waar jouw adres onder valt, zit nog in de bouwfase. Wij kunnen totdat het project is opgeleverd niets doen. Alleen de aannemer Selecta Infratechniek zou hierin iets voor jou kunnen betekenen. Wat je daarom zou kunnen doen, is contact met hen opnemen: Selecta Infratechniek. Leg jouw probleem uit en vraag of zij dit voor jou kunnen aanpassen.