Skip to main content

Mijn glasvezel patch kabel 

het kleine dunne kabeltje met groene uit einden..

die van het zwarte glasvezel kastje naar het witte glasvezelkastje  gaat in de muur is stuk hoe kan ik dit vervangen ?

Absoluut niet. En je gaat waarschijnlijk een weekje zonder internet zitten. Dan heb je alvast wat informatie.

 

Bel de KPN klantenservice (24/7) op 0800-0402 voor storingen en meldt dat je glasvezel kastje fysiek kapot is. Deze hoort een KPN Monteur aan te sturen welke met geluk morgen al langs kan komen. Helaas kan ook de monteur van KPN het glasvezel niet repareren maar deze kan wel KPNNetwerk aansturen.

Nadat de monteur KPNNetwerk heeft aangestuurd wordt u gebeld. Meestal de zelfde dag als de monteur niet aan het eind van de dag komt maar in sommige gevallen kan dit ook drie werkdagen duren. KPNNetwerk plant samen met u een monteur in van KPNNetwerk welke het glasvezel kan repareren.

 

Ik lees soms op dit forum dat de klantenservice je door stuurt naar KPNNetwerk zelf, dit zal in geen enkel geval werken. Als u dan belt met KPNNetwerk geven hun aan dat ze enkel werken met werkbonnen welke ingeschoten zijn door de provider. En in het geval van KPN klanten zal enkel een KPN monteur dit voor u kunnen doen.

Mogelijk kunt u een noodpakket aanvragen, dan kunt u tijdelijk blijven internetten en tv kijken via digitenne.


Kan je één of meerdere foto's plaatsen @Samsam1996 waarop te zien is hoe het precies aangesloten is en wat er kapot is?

Gaat het alleen om een losse patch kabel tussen het aansluitpunt en het glasvezelmodem of is de connector uit het glasvezelaansluitpunt losgekomen?

Een losse glasvezel patch kabel kan je zelf vervangen.


 


Als de andere kant dezelfde connector heeft moet je zo te zien dit type hebben: https://www.glasvezel-kabel.com/os2-simplex-glasvezel-kabel-sc-apc-sc-apc-1m.html


ik raad aan om het advies van @Ik_Combineer te volgen. 


@Ik_Combineer een afspraak met een konteur heb ik inhepland voor aanstaande 7e 

zoals ik het bekeken hebt is het enkelt dit kleine korte kabeltje dat stuk is zou een kon monteur dit niet kunnen reparen ? Tis verder geen helen bedrading etc … namelijk 

en kan glasvezel zomaar om gezet worden naar digitenne? 


@GeSp  ik zal een betere foto sturen van de andere kant! 


@Ik_Combineer een afspraak met een konteur heb ik inhepland voor aanstaande 7e 

zoals ik het bekeken hebt is het enkelt dit kleine korte kabeltje dat stuk is zou een kon monteur dit niet kunnen reparen ? Tis verder geen helen bedrading etc … namelijk 

en kan glasvezel zomaar om gezet worden naar digitenne? 

Nou dan heb je misschien wel geluk. Dit ziet er uit als een GPON verbinding welke al een tijdje niet meer wordt gebruikt voor nieuwe klanten. Maar GPON sinds enige uitzondering waar de KPN monteur zelf de kabel voor heeft. Dus als het witte vierkantje kastje aan de muur nog intact is zou het morgen mogelijk opgelost kunnen zijn 🙂


@Ik_Combineer  het kastje alles is intact tis echt enkelt het ene korte kabeltje deeze


en kan glasvezel zomaar om gezet worden naar digitenne? 

er wordt hiermee bedoeld dat KPN een digitenne kastje zou kunnen opsturen als noodpakket als je een langere tijd zonder verbinding zit. hiermee kan je via de ether TV kijken.


@Ik_Combineer  dit witte kabeltje met groene uit einde is stuk derest doet het

 


Stop aub met kabels overal in en uit steken. Hiermee beschadig je het glasvezel mee. De monteur komt morgen jouw Fibre Termination Unit cover vervangen. (Zie foto)

 

 


@Ik_Combineer ik stop nergens stekkers in en uit.

ik heb enkelt het witte kastje er even afgehaald om te laten zien hoe het zit …  de monteur komt vandaag langs. Is dit te maken door de kpn monteur zelf ? 


@Ik_Combineer ik stop nergens stekkers in en uit.

ik heb enkelt het witte kastje er even afgehaald om te laten zien hoe het zit …  de monteur komt vandaag langs. Is dit te maken door de kpn monteur zelf ? 

Er vanuitgaande dat er niks beschadigd is geraakt qua connector in de FTU (het witte kastje): Ja.

 

@Ik_Combineer Is er geen richtlijn om dit soort gevallen direct een omzetting naar XGS-PON aan te vragen en daarmee een nieuwe ONT op de FTU te plaatsen?


@Ik_Combineer  daar ga ik niet van uit ! 
aangezien derest van de lampjes gewoon groen brand enkelt het alarm knopje rood brand ivm de kleine kabel die stuk is. Bedankt voor de hulp in iedergeval !


@Ik_Combineer ik stop nergens stekkers in en uit.

ik heb enkelt het witte kastje er even afgehaald om te laten zien hoe het zit …  de monteur komt vandaag langs. Is dit te maken door de kpn monteur zelf ? 

Er vanuitgaande dat er niks beschadigd is geraakt qua connector in de FTU (het witte kastje): Ja.

 

@Ik_Combineer Is er geen richtlijn om dit soort gevallen direct een omzetting naar XGS-PON aan te vragen en daarmee een nieuwe ONT op de FTU te plaatsen?

Helaas niet, zou wel mooi zijn.