Skip to main content

De laatste weken schommelt de glasvezel snelheid behoorlijk. Ik zou 1000 Mbps moeten hebben maar dat was vanmorgen een tijd slechts 12 Mbps.

Na het draaien van de service tool was dat verbeterd naar 208 Mbps maar dat is nog lang geen 1000 Mbps, en even later was dat weer 145 Mbps

Ik test het niet iedere dag, alleen als het mij opvalt dat de snelheid laag is, maar een paar dagen geleden was het verschil over de dag genomen enorm van 50 Mbps naar 900 Mbps.

Nu is het wel zo dat in onze buurt de laatste weken Eneco veel straten open heeft liggen voor het vernieuwen van het electra net. Geen idee of het daar mee te maken heeft.

Waar komt deze sterke wisseling vandaan. Ik verwacht een stabiel glasvezel net en dat heb ik nu niet.

​@AlbertvO 

Is de test draadloos of bekabeld uitgevoerd?

Alle testen zijn bekabeld uitgevoerd.

Direct op het modem zonder overige aangesloten appartuur? 

Beste ​@AlbertvO , kijk eens via onderstaande link voor mogelijke oplossingen:

Succes.

Hoi ​@AlbertvO .  Bekabeld is wel merkwaardig.  Zoals de anderen al vragen: Meet je direct op een ‘schone’ laptop/pc ? Geen ethernet→ usb adapters? 

Mijn advies is om het kennisbank topic even door te lopen.  (dat van die meting uitgesmeerd over meerdere dagen kun je vergeten.  Het gaat om de actuele metingen met de juiste speed test ).

Als het probleem toch blijft aanhouden, is het tijd om een terugbel afspraak in te plannen:

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

Hallo

Mijn modem staat beneden en ik meet op de PC boven.

Het gaat mij ook niet om het behalen van een optimale snelheid, maar om het enorme verschil in snelheid.

Als je altijd op dezelfde manier op dezelfde plek meet zou de snelheid stabiel moeten zijn lijkt mij. Als dat varieert van 12 Mbps naar 900 Mbps is er iets aan de hand. Vandaag is de snelheid 760 Mbps Down en 750 Mbps Up, dus dat is netjes.

Voor het meten van de snelheid gebruik ik de app van Ookla.

Als de verschillen aan blijven houden zal ik een terugbel afspraak in gaan plannen.

Reageer