Skip to main content
Vraag

Glasvezel valt wel 5 keer per dag weg

• March 1, 2025
  • 9 reacties
  • 79 keer bekeken

Sinds +/- 2 mnd hebben wij glasvezel van KPN. Constant (minstens 5 maal per dag) is de internet weg. Geen andere optie dan een harde reset (stroom uit/aan). KPN klantenservice zegt dat het aan ons ligt en dat wij maar de kpn app moeten gebruiken voor beter bereik. Verspilde moeite. €80+ per maand.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • March 1, 2025

Beste ​@V.E.S. heb je de glasvezelkast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna herstart???

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@V.E.S., een wegvallende verbinding is nooit fijn natuurlijk. Wat valt er precies weg? Is het de gehele verbinding, of bijvoorbeeld alleen de Wifi verbinding? Dat kan ik niet uit je bericht halen, maar het gesprek wat je met de klantenservice beschrijft lijkt het tweede aan te wijzen.

Kan je er meer over vertellen? Wij zien niet wat jij ziet, alleen wat jij vertelt. Om mee te kunnen denken hebben we meer nodig.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 4, 2025

de gehele verbinding valt weg.. de mevrouw, van de klantenservice, zei dat de verbinding niet wegviel.. was maar 2 keer gebeurd.. en ze was arrogant dus ik was al snel klaar met haar toon.. nu wachten tot ik kan overstappen..

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 4, 2025

Beste ​@V.E.S. heb je de glasvezelkast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna herstart???

Yes, dat is de vaste route.. beide uitzetten, tijdje wachten en weer aan.. heb em eens veel langer uit gehad, maakt geen verschil.. ook is de wifisnelheid erbarmelijk.. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 4, 2025

Welkom op de community ​@V.E.S., een wegvallende verbinding is nooit fijn natuurlijk. Wat valt er precies weg? Is het de gehele verbinding, of bijvoorbeeld alleen de Wifi verbinding? Dat kan ik niet uit je bericht halen, maar het gesprek wat je met de klantenservice beschrijft lijkt het tweede aan te wijzen.

Kan je er meer over vertellen? Wij zien niet wat jij ziet, alleen wat jij vertelt. Om mee te kunnen denken hebben we meer nodig.

Ook is de wifisnelheid verschrikkelijk.. hij haalt nog niet de helft van de snelheid als via de gewone kabel van ziggo 🤷‍♂️

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 4, 2025

Sinds +/- 2 mnd hebben wij glasvezel van KPN. Constant (minstens 5 maal per dag) is de internet weg. Geen andere optie dan een harde reset (stroom uit/aan). KPN klantenservice zegt dat het aan ons ligt en dat wij maar de kpn app moeten gebruiken voor beter bereik. Verspilde moeite. €80+ per maand.

het is inmiddels teruggeschaald naar 2 x per dag.. scheelt weer een paar tripjes naar de kelder 👍

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 4, 2025

Maar dat is toch niet acceptabel? Als het modem zo vaak weg valt zou ik een monteur boeken om er naar te kijken. Wij kosten standaard €80 en moeten deze kosten uit zetten als de oorzaak niet bij u ligt. Als u zegt dat het glasvezel zelf weg valt kan dat niet door u komen dus is die monteur gratis. Blijf niet in die ellende zitten want daar wordt je niet blij van en uiteindelijk KPN ook niet omdat u ontevreden weg gaat.

Jasper van KPN
Moderator

2 keer per dag is nog steeds te veel, het zou niet moeten gebeuren natuurlijk. Als de hele verbinding wegvalt moet de klantenservice dat kunnen zien, en zij kunnen aan de hand daarvan een monteur inplannen zoals Ik_Combineer al noemt. Je kunt daarvoor het makkelijkste een terugbelafspraak maken via de site.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 11, 2025

Maar dat is toch niet acceptabel? Als het modem zo vaak weg valt zou ik een monteur boeken om er naar te kijken. Wij kosten standaard €80 en moeten deze kosten uit zetten als de oorzaak niet bij u ligt. Als u zegt dat het glasvezel zelf weg valt kan dat niet door u komen dus is die monteur gratis. Blijf niet in die ellende zitten want daar wordt je niet blij van en uiteindelijk KPN ook niet omdat u ontevreden weg gaat.

Ga ik achteraan, dankjewel.. Als die mevrouw van KPN dat nou had gezegd had ik me een paar maanden ellende kunnen besparen.. Goed bezig!