Skip to main content

KPN hoe is het mogelijk dat jullie in het nieuwe gedeelte van H.I.A wel glasvezel leveren maar in het oude gedeelte waar een heeeeel groot potentieel klantenbestand op jullie ligt te wachten We niks van jullie horen,in het oude gedeelte heeft Caiway het voor het zeggen waar niemand in geïnteresseerd is u laat hier hier echt een hele grote kans liggen.

De inwoners hier snakken naar een grote aanbieder dat mag KPN of Ziggo zijn.

Aangezien ik al lid bij KPN ben hoop ik dat kpn de eerste is die dit oppakt.

Als er glasvezel van Caiway ligt, dan is de kans niet zo heel groot dat KPN de straten nogmaals open gaat / mag trekken voor hun eigen vezel.

Wat is er mis met Caiway? En je bent niet lid van KPN. Want KPN is geen vereniging ofzo. Je bent klant bij KPN.


-KPN hoeft de straten niet open te gooien,ze kunnen mede gebruiker worden op het zelfde glasvezel net.

Alleen Caiway is de hoofd gebruiker met nog een paar nietszeggende aanbieders onder zich.

Dat mag van mij een kpn of Ziggo zijn maar ik wil graag wat te kiezen hebben.

Zeker als de andere helft van het dorp wel die keuze heeft.

-wat is er mis met Caiway: slecht aanbod,duur,en van horen zeggen regelmatig een storing,kastje met bijhorende functies ook minder als bij KPN of Ziggo.

-Lid of klant lekker belangrijk je weet wat ik bedoel.


KPN levert zelden of nooit op het netwerk van derden.  Waarschijnlijk vraagt de beheerder van dat netwerk ook heel veel geld.


Misschien een goeie strategische zet voor KPN of Ziggo om dat boeltje op te kopen.


Maar welke snelheid haal je nu als ik het vragen mag? 


Ziggo is al helemaal geen partij tenzij ze van het Caiway kabelnet gebruik gaan maken.

Misschien een goeie strategische zet voor KPN of Ziggo om dat boeltje op te kopen.

Dat meen je hoop ik niet serieus? Nog minder keuze nog minder aanbieders. Beter samen werken ja daarom ben ik voorstander van 1 open netwerk door de (r)overheid beheerd niet door zelfstandige bedrijven. Levert Solcon  daar niet dat kan een alternatief zijn, een onderdeel van KPN.


28 MB op een goeie dag en dit is al met pairbonding


Inderdaad galdor een open netwerk zou het beste zijn.


Misschien een goeie strategische zet voor KPN of Ziggo om dat boeltje op te kopen.

Ziggo levert sowieso nooit op glasvezel. Daar hebben ze heel de apparatuur niet voor.


Inderdaad galdor een open netwerk zou het beste zijn.

Dat is het. KPN mag leveren. Maar wil het niet. En dat gaat niet veranderen ook waarschijnlijk.


-KPN hoeft de straten niet open te gooien,ze kunnen mede gebruiker worden op het zelfde glasvezel net.

Alleen Caiway is de hoofd gebruiker met nog een paar nietszeggende aanbieders onder zich.

Dat mag van mij een kpn of Ziggo zijn maar ik wil graag wat te kiezen hebben.

Zeker als de andere helft van het dorp wel die keuze heeft.

-wat is er mis met Caiway: slecht aanbod,duur,en van horen zeggen regelmatig een storing,kastje met bijhorende functies ook minder als bij KPN of Ziggo.

-Lid of klant lekker belangrijk je weet wat ik bedoel.

Wat maakt dat aanbod nou uit? Tegenwoordig kijk je toch zowat alles via Netflix. Ziggo sport kanalen en dergelijk kun je ook rechtstreeks bij Ziggo over internet afnemen volgens mij. Heb je heel dat kastje van Caiway niet voor nodig. Als je gewoon standaard internet + tv kiest, dan is Caiway niet tot nauwelijks duurder dan KPN.


Begrijp me niet verkeerd. Ik zou het wenselijk vinden als door overheidsingrijpen providers op 1 of andere manier verplicht zouden worden hun (tv)diensten op alle netwerken aan te bieden. Maar zolang dat niet gebeurt, krijgt u hoogstwaarschijnlijk geen KPN op de glasvezel die u in de meterkast hebt liggen.


@Nick83 dat is wel weer een grote aanname waar het Netflix betreft, ik heb meer kijk uren Netflix dan reguliere tv wil niet zeggen dat het overal zo is.

Volgens de eigen Ziggo Sport website inderdaad mogelijk wel weer extra kosten. Voor Fox gaat dat niet op enkel via een TV provider en daarmee is dat kastje wel noodzakelijk.

De topic starter heeft het nergens over Sport of Netflix.

Misschien een goeie strategische zet voor KPN of Ziggo om dat boeltje op te kopen.

Ziggo levert sowieso nooit op glasvezel. Daar hebben ze heel de apparatuur niet voor.

Dit is ook niet geheel waar alleen het laatste stukje is nog koper kabel niet anders dan DSL. De apparatuur is er wel.

 

 


 ik wil gewoon snel internet en wil zelf kiezen bij wie ik dit afneem.

Het meest vreemde is natuurlijk dat het 30 meter scheelt tussen wel of geen glasvezel van KPN in het zelfde dorp????????


 

Dit is ook niet geheel waar alleen het laatste stukje is nog koper kabel niet anders dan DSL. De apparatuur is er wel.

Juist, maar heeft de klant niets aan. Ziggo levert niet over glasvezel tot in de meterkast bij de klant in huis. En Ziggo heeft ook geen apparatuur (modem/router) om bij de klant in de meterkast te plaatsen.


 ik wil gewoon snel internet

Dat levert Caiway. Het internet van Caiway is gewoon precies hetzelfde als dat van KPN.

en wil zelf kiezen bij wie ik dit afneem.

Begrijpenlijk. Maar helaas zit het zo niet in elkaar. 

Het meest vreemde is natuurlijk dat het 30 meter scheelt tussen wel of geen glasvezel van KPN in het zelfde dorp????????

Tja. Ergens ligt de grens.


 ik wil gewoon snel internet en wil zelf kiezen bij wie ik dit afneem.

Het meest vreemde is natuurlijk dat het 30 meter scheelt tussen wel of geen glasvezel van KPN in het zelfde dorp????????

Dan zul je je met politiek of ACM moeten gaan bemoeien. Momenteel hoeft alleen KPN van overheidswege hun netwerk open te stellen voor anderen.

Wat betreft de andere duopolist lopen er rechtzaken om die ook zover te krijgen.

Mensen willen graag KPN, maar vergeten dat KPN voor hun niet bereid is te betalen voor de huur van infrastructuur en ook niet een constructie wil aangaan dat een klant e.v.t. zelf de kosten van huur van glasvezel op zich neemt. Die kosten zijn b.v. 15 euro per maand extra of eenmalig 1500 euro.


 ik wil gewoon snel internet en wil zelf kiezen bij wie ik dit afneem.

Het meest vreemde is natuurlijk dat het 30 meter scheelt tussen wel of geen glasvezel van KPN in het zelfde dorp????????

Dan zul je je met politiek of ACM moeten gaan bemoeien. Momenteel hoeft alleen KPN van overheidswege hun netwerk open te stellen voor anderen.

Wat betreft de andere duopolist lopen er rechtzaken om die ook zover te krijgen.

Mensen willen graag KPN, maar vergeten dat KPN voor hun niet bereid is te betalen voor de huur van infrastructuur en ook niet een constructie wil aangaan dat een klant e.v.t. zelf de kosten van huur van glasvezel op zich neemt. Die kosten zijn b.v. 15 euro per maand extra of eenmalig 1500 euro.

Daarom hadden beide type netwerken nooit in particulier bezit mogen komen!!! Dat is bijna kado gedaan.

 

Dit is ook niet geheel waar alleen het laatste stukje is nog koper kabel niet anders dan DSL. De apparatuur is er wel.

Juist, maar heeft de klant niets aan. Ziggo levert niet over glasvezel tot in de meterkast bij de klant in huis. En Ziggo heeft ook geen apparatuur (modem/router) om bij de klant in de meterkast te plaatsen.

Klopt, niet aan de klant zijde wel aan hun eigen kant de oude xms netwerken waren niet heel anders het dvb-c signaal werdt netjes op de vezel gezet wat hier thuis door een catv converter weer naar coax ging wat bij mij binben zat zit bij Ziggo buiten. Het is begrijpelijk dat ze al die huis aansluitingen niet gaan veranderen. Waar nu vvdsl is zal KPN Netwerk NL ook niet zo snel ftth gaan uitrollen.

 

@Remote crusher wat niet is kan nog komen. Dat ligt deels bij het gemeente bestuur. In het nieuwe deel zal Caiway niet mogelijk zijn, ook daar is niet volledige keuze.


Hi R, welkom op het forum. 

Ik zie dat de andere user hier je al op weg hebben geholpen. Ik ben ook bang dat wij daar niet zullen leveren, in ieder geval niet op korte termijn, hoewel we zeer gevleid zijn dat wij in de top 2 van je keuzes staan. Met Caiway hebben wij geen overeenkomst. 

Kleine toevoeging voor de rest, in bepaalde gebieden werken we wel samen met lokale aanbieders waarmee we een overeenkomst hebben kunnen afsluiten. Op deze pagina wordt dit bijgehouden. :) 


Volgens mij is Caiway niet de eigenaar maar huren hun ook een plek op de glasvezel,ik dacht dat de eigenaar reggefiber was of een soort zelfde bedrijf.

Ik heb wel eens gehoord dat ze het alleenrecht voor 5 jaar hadden bedongen.

Wil KPN is uitzoeken of er hier mogelijkheden zijn??


@Remote crusher EQT  is eigenaar van CAIW  dit is de beheerder en Caiway is een provider.

Dezelfde constructie heb je met KPN de provider. De diensten komen van de tak Wholesale via het netwerk van de tak KPN Netwerk NL.

De mogelijkheden zijn er nu al eigenlijk ontbreekt het aan de wil en de wens en meest belangrijk de prijs moet opwegen tegen de verdiensten.

Net zoals noem Budget en Oxxio diensten bij KPN wholesale afnemen zo kan KPN (de provider) diensten bij CAIW gaan afnemen. Dat is uiteraard te duur en niet verstandig als je dit onder één dak de NV KPN hebt. TM bijvoorbeeld heeft hier en daar eigen apparatuur en is daardoor niet overal afhankelijk van WBA een dienst van KPN Wholesale. Daardoor kunnen ze op het ene adres wel 1Gb voor €25,00 leveren en op het andere Adres max 100, omdat daar de kosten te hoog worden.

Wil KPN ergens anders hun diensten gaan leveren zal dat investeren in apparatuur inhouden of alles inkopen bij anderen. Beiden zal te veel gaan kosten om de consument dezelfde prijs te berekenen die nu kan worden berekend. 

 

Met andere woorden het komt puur op de euro's neer dat het niet zo snel gaat gebeuren.

Of alle netwerken moeten aan exact dezelfde regels en prijzen gaan voldoen waar de 2 diensten takken wholesale en netwerk nl aan moeten voldoen onder toezicht van de ACM. Zolang dit niet het geval is bepaald de postcode de provider keuze.

 


EQT is dus om in de gaten te houden denk ik, ik val er ook via via via onder. Laatste zin van https://tweakers.net/nieuws/141051/zweedse-eigenaar-voegt-kabelaanbieders-caiway-en-delta-samen-onder-nieuwe-naam.html is ook wel weer veelzeggend.


EQT is dus om in de gaten te houden denk ik, ik val er ook via via via onder. Laatste zin van https://tweakers.net/nieuws/141051/zweedse-eigenaar-voegt-kabelaanbieders-caiway-en-delta-samen-onder-nieuwe-naam.html is ook wel weer veelzeggend.

Die laatste zin is inderdaad opmerkelijk.

Scenario die mogelijk is in de toekomst kabel aan Liberty verkopen en het vezelnet aan KPN.

 

 


KPN hoe is het mogelijk dat jullie in het nieuwe gedeelte van H.I.A wel glasvezel leveren maar in het oude gedeelte waar een heeeeel groot potentieel klantenbestand op jullie ligt te wachten We niks van jullie horen,in het oude gedeelte heeft Caiway het voor het zeggen waar niemand in geïnteresseerd is u laat hier hier echt een hele grote kans liggen.

De inwoners hier snakken naar een grote aanbieder dat mag KPN of Ziggo zijn.

Aangezien ik al lid bij KPN ben hoop ik dat kpn de eerste is die dit oppakt.

Ik heb hier al zeker 3 jaar glasvezel in de meterkast liggen, maar als ik kijk bij KPN is deze locatie nog steeds niet beschikbaar. Ik zal graag overschakelen naar glasvezel.

Als ik de postcode intoets op de concurrentie, CAIWAY, dan heb ik plotseling wel glasvezel.

 

Blijven jullie slapen???

 

Mvg.

Fred 

 


KPN hoe is het mogelijk dat jullie in het nieuwe gedeelte van H.I.A wel glasvezel leveren maar in het oude gedeelte waar een heeeeel groot potentieel klantenbestand op jullie ligt te wachten We niks van jullie horen,in het oude gedeelte heeft Caiway het voor het zeggen waar niemand in geïnteresseerd is u laat hier hier echt een hele grote kans liggen.

De inwoners hier snakken naar een grote aanbieder dat mag KPN of Ziggo zijn.

Aangezien ik al lid bij KPN ben hoop ik dat kpn de eerste is die dit oppakt.

Ik heb hier al zeker 3 jaar glasvezel in de meterkast liggen, maar als ik kijk bij KPN is deze locatie nog steeds niet beschikbaar. Ik zal graag overschakelen naar glasvezel.

Als ik de postcode intoets op de concurrentie, CAIWAY, dan heb ik plotseling wel glasvezel.

 

Blijven jullie slapen???

 

Mvg.

Fred 

Die kabel die u in de meterkast hebt is dus van caiway. Daar gaat KPN waarschijnlijk nooit over leveren.

En uw reactie komt behoorlijk arrogant over. Er zijn enorm veel gebieden waar niets ligt. Of alleen maar een oud koperlijntje ligt waar maar 5 mbit over komt. Die mensen zouden heel graag uw glasvezel kabel van caiway willen hebben...