Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel van KPN via E-Fiber?

  • 8 January 2019
  • 4 reacties
  • 506 keer bekeken

We hebben sinds vandaag glasvezel van e fiber. Hoe werkt dat als ik daarnaast een gewoon KPN abonnement heb?
Volgens mij levert KPN niet op e-fiber. Dus naast de provider die je daarop hebt kun je via de koperdraadaansluiting eventueel ook KPN hebben. Maar dat lijkt me dubbelop.



Per infrastructuur kan er één leverancier zijn.



In gebieden waar Reggefiber glasvezel ligt levert KPN zelf niet meer over (hun eigen) koperdraad.
Psja, jammer, de diensten en de verbinding zouden los van elkaar moeten zijn, nmi :



https://forum.kpn.com/internet-9/acm-vaste-netwerken-reguleren-446681
Is ook zo. Maar er kan er maar één tegelijk leveren op een infrastructuur. Op de netwerken van KPN zijn volgens mij wel 10 providers mogelijk. Maar nooit meer dan één tegelijk.

Heb je internet van KPN dan zul je dus ook telefonie en tv van dat bedrijf moeten nemen.

Heb je internet van bv. Youfone (alleen op koper leveren die) en je wilt telefoon / tv dan kan dat ook alleen via Youfone.
Hey Nuno, gefeliciteerd met de glasvezelaansluiting! 🙂 Klopt PeterG, bedankt voor de uitgebreide informatie. Het is om verschillende redenen (technisch) lastig om twee providers op 1 infra te distribueren. Dit wordt dus niet gedaan. Waar je een Reggefiber busje in de buurt ziet staan weet je dat wij daar glasvezeldiensten leveren, helaas niet bij E-fiber.



Om de vraag volledig te beantwoorden. Je kunt thuis wel via de koperverbinding een abonnement van KPN nemen. Op fourstack zie je welke snelheid je thuis haalt. Dit zal niet aan de snelheid van glasvezel tippen, via glas is het signaal veel sneller.



Heb je nog vragen? Laat het weten. We helpen je graag :)


Reageer