Skip to main content

Saltybart kwam met een goed punt, eventjes mijn eigen topic zodat iemand eventueel modem kan uitlezen waar het euvel zich nou bevindt.

 

Zit zelf met het 4GB abbo en de V14 modem maar zie dat inderdaad PPP steeds wegvalt, nou moet ik bekennen dit gebeurt al sinds ik het 4GB abbo heb (sinds release) en dacht dat het aan mijn bekabeling / setup lag. 

 

Vervolgens mijn apparatuur week lang bij een collega laten draaien wat verder op die met 8GB Odido verbinding zit en daar nergens last van.

 

Bijzonder wel, toen ik de V12 box had met 1GB nergens last van gehad in de 4 Jaar dat ik glasvezel heb gehad, geen enkele outage.

Sinds 4GB abbo gebeurt het dagelijks wel 5-15x met een “micro” disconnect. (Dat ik er van weet tenmiste zit niet 16u per dag achter me PC te gamen.)

 

Telkens als bij mij het internet eruit klapt zie ik in modem staan dat bij “PPP Informatie” dat ie slechts net weer aktief is, lijkt dus dat het er daar uitklapt, maar dat zou KPN ook moeten kunnen zien in hun systeem dan?

@Eradicationx Een klein verschil in configuratie maar grote verschil in prestatie

Odido gebruikt DHCP voor glasvezel, KPN gebruikt ouderwetse prestatie dodende PPPoE.

Bij 1Gbs van Box 12 maak het niet veel uit, maar bij 4Gbs van Box 14 kan zijn dat de CPU van Box 14 te zwak is. Je lees overal dat de CPU van bijna alle routers te zwak is om een MultiGig via PPPoE te verbinden zonder hardware offloading (wat bij PPPoE bijzonders moeilijk is). Meestal is 2.5Gbs al teveel.


Dus feitelijk zeg jij @TDN dan KPN een product verkoopt wat ze eigenlijk niet kunnen leveren door de techniek die ze gebruiken ?


@SaltyBart KPN kan eerst afstappen van PPPoE als DSL techniek niet meer gebruikt wordt. Anders moet ook hardware in DSL wijkskasten en kpn centrale vervangen worden, en dat kost teveel. 


Hoi @Eradicationx, goed om hier even een eigen topic over te hebben! Ik denk dat het zeker een goed idee is om de lijn even uit te laten lezen. Hierover kun je het beste even met ons bellen op 0800-0402 op het moment dat je de storing ervaart of zo kort mogelijk daarna.

We hebben trouwens ook een handig kennisbankartikel:


Wanneer ik thuis ben en het gebeurd dan is het al te laat aangezien ik pas 20:00 thuis ben. :P

 

Goed, zal eens een vrije dag nemen ervoor maar aangezien ik niet de enige ben waar PPPoE wegvalt lijkt me niet dat iedereen zijn situatie uniek is.


Wanneer ik thuis ben en het gebeurd dan is het al te laat aangezien ik pas 20:00 thuis ben. :P

 

Goed, zal eens een vrije dag nemen ervoor maar aangezien ik niet de enige ben waar PPPoE wegvalt lijkt me niet dat iedereen zijn situatie uniek is.

Kpn is voor storingen 24x7 bereikbaar , zeg het wordt "storing" of " ik wil een medewerker spreken vanwege een storing" oid 


Afgezien van een aantal handmatige herstarts van de Box 14 vandaag en gisteren is de verbinding ook hier een aantal keren weggevallen zonder dat de Box 14 herstart is. 

 

Ik heb hier de afgelopen 5 maanden nog geen last van gehad. 


Kpn is voor storingen 24x7 bereikbaar , zeg het wordt "storing" of " ik wil een medewerker spreken vanwege een storing" oid 

Voor een line meeting moet iemand in back office doen, het lijkt me sterk dat iemand daar werkt buiten kantooruren. 


Kpn is voor storingen 24x7 bereikbaar , zeg het wordt "storing" of " ik wil een medewerker spreken vanwege een storing" oid 

Voor een line meeting moet iemand in back office doen, het lijkt me sterk dat iemand daar werkt buiten kantooruren. 

ik heb zelf geen idee heb niks van kpn qua ervaring met diensten oid 


Je kunt hiervoor gewoon 24x7 bellen om je lijn uit te laten lezen😊


Reageer