Skip to main content

Zowel de vaste telefoon, tv, als internet heb ik via KPN. Alleen m'n mobiel niet omdat de baas regelt en voor mij zo gratis is.
Nu krijg ik plotsklaps een lading info van DELTA dat ze in Zutphen glasvezel willen aanleggen. Met een foto van meneer Van Oorschot van Villa Achterwerk als hun technicus. Dat wordt dus lachuhh. 


Ik wil graag bij KPN blijven maar die komt niet voor op de DELTA-lijst met providers. Volgens info op dit Forum zou KPN ook niet overwegen om wel deel te nemen aan DELTA glasvezel. Raar, kortzichtig en erg vervelend omdat ik dan allerlei zakelijke mailadressen moet wijzigen of op de prehistorische koperdraad blijf zitten. En afzonderlijk behoud van het emailadres als web-mail is omslachtig en duur.

Het vreemde is dat ik bij bezoek aan de lokale Primafoonwinkel te horen krijg dat KPN op redelijke termijn ook als provider beschikbaar komt. Mogelijk onder dwang door de ACM die KPN in het vizier heeft ?

Mijn vraag is: wat is er nu waar ? Komt KPN nu wel of niet binnen een jaartje toch beschikbaar als provider? Zelfstandig of via DELTA.

Who knows als KPN het zelf blijkbaar niet weet ? 


*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor je vraag aangemaakt

Allereerst natuurlijk m'n dank aan PeterG en Jan wil.nl dat ze me missen. De verklaring is simpel: ik was dit Forum kwijt en had denk ik genoeg info totdat ik een mail kreeg die meldde dat ik gemist werd  😬 Dus maar even gezocht en hopla daar ben ik weer. Besloten om over te stappen naar Delta ook al verlies ik m'n mailadressen en gaat mijn langjarige relatie met KPN naar de schroothoop. Maar de door de kpnshop Primafoon vertelde fabel dat kpn met uiterlijk een jaartje hier ook glasvezel zou gaan trekken is echt onzin. We zitten namelijk echt in Suffen waar de tijd gelukkig stil staat, er eindelijk had licht water en riolering is 😃 dus dat gaat niet gebeuren.

Jammer maar het leven is nu eenmaal soms hard en unfair.


https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-wil-delta-fiber-enof-open-dutch-fiber-kopen/


Bedankt voor dit Nieuws dat voor mij  inderdaad nieuw is. Dat maatschappelijke teken, van het type dat  eerder bijv. V&D sloopten, ook in deze tak van sport actief is was te verwachten. Maar gezien m'n ervaring met allerlei Nutsbedrijven die tot meerdere eer & glorie van ?? en Marks vrinden geprivatiseerd werden zal dat wel in een tempo gaan dat ik niet kan volgen; zo traag.
Maar ik waarschuw de kleinkinderen wel dat dit er mogelijk aankomt.