Skip to main content

De roeivereniging overweegt internet over glasvezel voor een nieuw te bouwen clubhuis. Op dit moment hebben we nog geen internet. Bij wie kunnen we terecht voor informatie over planning/kosten van de aanleg van glasvezel op de roeilocatie zodat we dit in de begroting op kunnen nemen?

Het internetgebruik zal vergelijkbaar zijn met dat van een normaal huishouden met slechts één tot enkele gebruikers. Volgens KPN-kleinzakelijk zou ik die informatie (kosten/planning) via een haalbaarheidsonderzoek op kunnen vragen. Volgens KPN-netwerk vallen we echter onder KPN-Kleinzakelijk en is mijn aanvraag afgewezen. Ik weet nu niet bij wie ik moet zijn. Als ik de omschrijving bekijk van de doelgroep van KPN-Kleinzakelijk dan denk ik niet dat de roeivereniging qua gebruik in die categorie valt.

Dus hoe kom ik aan de gevraagde informatie? 

NB: Ik ben bekend met eventuele andere mogelijkheden voor internet op de roeilocatie (koper, mobiel). Mijn vragen betreffen uitsluitend glasvezel.

U kunt daarvoor terecht bij mijnaansluiting.nl


Als vereniging heb je een KvK-nummer, dus word je vanzelfsrpekend als (klein)zakelijk aangemerkt.

 


ik zie inderdaad op mijnaansluiting.nl de mogelijkheid om een vooraanmelding te doen van alle noodzakelijke aansluitingen in het nieuwe clubhuis. Bij mij ligt echter alleen de vraag (van de commissie Nieuwbouw) wat de aanleg van glasvezel zou kosten. Ik denk dat ik even het een en ander met de Cie Nieuwbouw moet kortsluiten voordat ik van alles in gang zet. 

Voor nu dank voor jullie reactie. Mogelijk kom ik er later nog op terug.


Ik zou gewoon voor een consumenten abonnement kiezen. Zakelijk is een stuk duurder.


Dat lijkt mij ook, Nick, maar ik krijg van KPN-netwerk als reactie dat we bij Kleinzakelijk moeten zijn, omdat de roeivereniging "in een zakelijk gebied" zit.


Dat lijkt mij ook, Nick, maar ik krijg van KPN-netwerk als reactie dat we bij Kleinzakelijk moeten zijn, omdat de roeivereniging "in een zakelijk gebied" zit.

Met KPN Netwerk heeft u in principe niets te maken.

Een nieuwe aansluiting regelt u via mijnaansluiting.nl. Zoals Joep al schreef. Daarbij hoeft u nog geen abonnement te kiezen.

Een abonnement afsluiten doet u later op de website van KPN. Niet bij KPN Netwerk. 


In principe zou je naar aanleiding van je aanvraag bij mijnaansluiting.nl een offerte moeten krijgen. 


De KPN winkel had me naar KPN-netwerk doorverwezen.

Ik zal nog eens op mijnaansluiting.nl kijken of een vrijblijvende offerte inderdaad mogelijk is. Die mogelijkheid heb ik zo snel niet gezien zonder het aanvraagproces in gang te zetten.

Ondertussen bedenk ik me dat het laten leggen van een coax aansluiting misschien ook nog een optie is....


De grote vraag is of er al een zakelijke glasvezelkabel in de buurt ligt. Anders gaat het niet of het kost een vermogen.  € 10.000 euro zit zo zo aan.


De KPN winkel had me naar KPN-netwerk doorverwezen.

Ik zal nog eens op mijnaansluiting.nl kijken of een vrijblijvende offerte inderdaad mogelijk is. Die mogelijkheid heb ik zo snel niet gezien zonder het aanvraagproces in gang te zetten.

Ondertussen bedenk ik me dat het laten leggen van een coax aansluiting misschien ook nog een optie is....

Ook de aanvraag van coax (wat zeker een mogelijkheid is) begint met een aanvraag op mijnaansluiting.nl - in Nederland zijn alle utiliteiten via deze website geregeld. Een aanvraag doen is kosteloos en is een vraag voor een offerte, wanneer u een offerte krijgt kunt u hier ja of nee op zeggen. 
 

Mijn advies zou dan ook zijn om voor beide een offerte op te vragen, dan valt er te vergelijken.

Kleinzakelijk of Consument?

Dat is dan een keuze die u later kunt maken, het scheelt meestal een euro of 3 a 4 per maand maar zakelijk heeft wel een aantal voordelen zoals btw op de factuur, naam van bedrijf op de factuur, zelfde werkdag een monteur op bezoek indien storing… De keuze is voor u.


Ik weet wat me te doen staat. Dank voor alle reacties!


Reageer