Skip to main content

Voor corona is er bij ons glazvezel aangelegd tot in het huis maar verder kon toen vanwege corona.Toen kreeg ik een mailtje met de woorden ''De laatste stap naar glasvezel'' zodat ze in huis hier de glasvezel daadwerkelijk aan konden sluiten.Voor dit alles zijn wij bij 2 informatieavonden geweest over de glasvezel en wat wij daarbij konden verwachten....Nou een hele hoop ellende kan ik u vertellen.De volgende stap was dat er een monteur langs zou komen om de laatste stap te zetten naar de glasvezel.Monteur die kwam op 8 september (of 7 september, dat weet ik niet meer) en die monteur installeerde een kastje in de meterkast maar kon geen signaal krijgen, dus die meneer het kastje weer los gehaald en mee genomen en er zou met ons contact opgenomen worden.Nou dat gebeurde dus niet.Wij weer bellen en in de wacht staan en vaak werd dan de verbinding verbroken.Weer bellen en mailen en uiteindelijk kwam er weer een monteur en die kreeg het ook niet voor elkaar.Weer bellen en mailen .........en weer bellen.....Tot mijn man uiteindelijk zo`n ruzie had gemaakt en gezegd had dat als alles niet binnen 3 dagen geregeld zou zijn dat hij de glasvezelkabel uit de grond zou trekken.......Wij werden de volgende dag gebeld door het hoofdkantoor dat de volgende dag een montuur zou komen.Nou die meneer die kwam en is een hele tijd bezig geweest maar de nieuwe kabel kon niet aangesloten worden aan het KPN-kastje wat in de huiskamer zat.Onze modem zit ook in de huiskamer en daar is KPN dus de fout mee in gegaan want daar hadden ze ons dus verkeerd in geïnformeerd, want nu moest er een UTP kabel getrokken worden en sommige monteurs doen dat dus gewoon niet.Maar ja.....dat is niet onze schuld natuurlijk.Maar goed....die meneer alles aangesloten via het ziggo kastje (nadat mijn man zelf onder grond was geweest om de oude kabel te verwijderen wat dus niet lukte........dus vandaar de aansluiting via het ziggo kastje.Nu is het zo dat ons internet nog slechter is dan voorheen, elke keer valt ons internet eruit.Dus 2 weken geleden weer gebeld en er zou weer een monteur komen.Maar aangezien iemand hier ziek werd thuis kon die afspraak niet doorgaan.Dus netjes afgebeld alleen dat meisje begreep niet hoe dat moest.Mijn man later nog een keer gebeld en die afspraak was dus afgezegd........Komt die monteur dus toch langs....niet binnen gelaten natuurlijk want tja.....corona hier in huis.Nu zou er dus vandaag een monteur komen tussen 10 en 12....Ik wachten en geen monteur.Dus ik vanmiddag tot 3 keer toe gebeld, 3 keer mijn verhaal gedaan en 3 keer gingen ze het uitzoeken en werd ik in de wacht gezet en na een half uur werd de verbinding dus verbroken en gelijk daarna krijg je dus een sms met dat je voor vragen op hun site kan kijken.Ik ben nu gestopt met bellen want ik kreeg er knallende koppijn van.Dit verhaal is nog in het heel kort, want hoe vaak ik niet gebeld heb en hoe vaak ik niet in de wacht ben gezet en hoe vaak dan gewoon de verbinding verbroken word is niet te tellen....Ik denk dat als je zo iemand aan de telefoon krijgt en ik mijn verhaal vertel ze het zo moeilijk vinden dat ze gewoon de verbinding verbreken omdat ze er niet mee weten om te gaan.Ze weten dat je weer belt en dan een ander aan de telefoon krijgt zodat die het dan kan oplossen.Beste KPN..........hoe gaan we dit oplossen.Mijn man werkt als ZZP-ER en heeft een stabiel internet nodig.O ja........op de informatieavond werd gezegd dat alles kosteloos zou zijn.....Maar de snelheid die binnenkwam was net zo snel als voor de glasvezel en als wij een klein bedrag bij zouden betalen per maand dan kon de snelheid worden aangepast (dat hebben we maar gedaan) Maar de snelheid is dus zeker niet sneller, het is zelfs zo dat het internet meer uitvalt dan ooit te voren......Ja wifiversterkers kun je kopen via hun........kosten 149 euro.Ik ben echt benieuwd of iemand bij KPN dit op pakt en ons heel snel gaat helpen.

Welkom op ons Forum @Veloso. En excuses voor de late reactie. Het is ook hier helaas de laatste tijd erg druk. 

Ik heb je verhaal met verbazing zitten lezen. Wanneer je glasvezel krijgt hoort dat absoluut niet zo moeizaam te verlopen. Nog niet te beginnen over alle telefoontjes en verbrekende verbindingen. Uiteindelijk is glasvezel met veel pijn en moeite toch nog aangesloten, maar is de verbinding zelfs slechter dan voorheen. Ik weet niet eens meer wat ik hier op moet zeggen. 

Wat er in het verleden is gebeurd kan ik helaas niet meer herstellen, hoe graag ik ook wil. Ik kan je alleen zeggen dat ik dit met beide handen aan ga pakken en ervoor ga zorgen dat jullie een goed werkende glasvezelverbinding krijgen. Zoals je mag verwachten van glasvezel. Dat is volgens mij op dit moment het belangrijkste. 

Zou je jouw forumprofiel aan willen vullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer, naam, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer van de contractant? Dan ga ik het dossier induiken en kijken hoe ik jullie het beste kan helpen. Als je de gegevens in hebt gevuld, dan mag je hier weer een berichtje plaatsen. Dan ga ik voor jullie aan de slag. 

  


Ik heb niks meer van je gehoord en ga ervan uit dat je vraag beantwoord is. Mocht ik nog wel iets voor je kunnen doen, dan hoor ik dat graag! 


Waarom heeft u een Ziggo kastje als u klant van KPN bent? Wat is dat voor kastje?


Als ik het lees gewoon een aansluitdoos van Ziggo waar een coax kabel doorgeen liep en nu een UTP door getrokken is.


Reageer