Skip to main content

Glasvezel in Goes

Ik heb glasvezel liggen in huis 

Waarom geeft KPN  aan dat er geen glasvezel ligt 

Ze hoeven enkel de modem aan te sluiten

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Omdat die glasvezel mogelijk niet van KPN is, maar bijvoorbeeld van Delta fiber ofzo. Daar levert KPN niet over.


Dus komt het er op neer dat er als KPN glasvezel aanlegt dat er nog een kabel door de muur gaat 

 

 


Denk dat KPN toch eens duidelijke afspraken moet gaan maken over gebruik van glasvezel via andere providers


Hoi @Mirjaap2 

Als de glasvezel van een andere provider er al ligt, is de kans heel klein dat KPN ook nog eens een dure glaskabel gaat aanleggen.
Maar je kunt altijd even bellen met de KPN die kunnen je vast meer hierover vertellen.
0800 0402


Dat begrijp ik 

Maar waarom dan zo moeilijk doen

 

 


Wij zijn ook klanten van de KPN dus als je dit soort vragen heb die kunnen wij niet beantwoorden, dus is een beller sneller.

Je kunt ook hier wachten op antwoord van de KPN maar dat duurt wel langer, zo ja zet dan vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel, wat alleen zichtbaar is voor KPN en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.

Of chatten via www.kpn.com/service (ik heb een andere vraag en wil graag contact > naar chat)


Dat begrijp ik 

Maar waarom dan zo moeilijk doen

Omdat het over geld gaat. KPN kan en mag zomaar niet gratis over het glasvezel van een andere partij leveren. Daarvoor moet overeenstemming bereikt worden over de prijs. En vervolgens moet KPN ook nog allerlei apparatuur in wijkcentrales enzo plaatsen. Die overeenstemming over de prijs kan met Delta fiber in ieder geval nog niet bereikt worden. 


Hoi @Mirjaap2 . Welkom op het forum.

In de meeste gevallen wordt hier door de lokale glasvezel aanbieders wel informatie over door de bus gedaan. Er zijn toch ook mensen langsgeweest om het kastje te plaatsen? Van welk bedrijf kwamen die?

Als je het zeker wilt weten, wil ik best voor je kijken. Zou je in dat geval je profiel kunnen aanvullen en mij hier een seintje geven? 


Delta fiber

 


Delta fiber

De kans dat kpn (en t-mobile, BudgetThuis e.a.) dáárop gaat leveren is eigenlijk 0 %.

Zij vragen een te hoge prijs per klant. Daar komen andere providers niet mee uit. Het netwerk van Delta valt niet onder de prijsregulatieregeling.

Er is een kansje dat er in de toekomst nog het glasvezel van KPN Netwerk komt, maar ja…. toestemming gemeente, inspraak (Delta kan weer dwarsliggen...). etc.

Welke snelheid heb je nu via VDSL van KPN? Evt. speedtest.


@Mirjaap2 Het adres dat in jouw profiel staat heeft momenteel max haalbare snelheid van plusminus 200Mbit ( pairbonding). 

Glasvezel wordt hier, via KPN de komende tijd niet geleverd. Het is dus inderdaad glasvezelaansluiting waar KPN geen diensten op kan aanbieden.