Skip to main content

31 januari zou eindelijk onze glasvezel verbinding moeten werken. Dus, gisteren stekkers ed omgewisseld in mijn v10 en toen niks.... kpn gebeld en die kwamen er mee dat de v10 het signaal waarschijnlijk blokkeert. Ik krijg nu een v12 toegestuurd maar ik vraag mij toch af of het probleem niet elders ligt. Op het kastje waar de glasvezel binnen komt branden maar 2 van de 3 lampjes. Wie kan me verder helpen?

@Gizela

Dat zou kunnen omdat hij dan geen verbinding maakt met jou Experiabox,

Welk lampje brand er niet op je glasvezelkastje ? Ethernet ?

Je zou dan dat kastje even spanningsloos moeten maken voor 2 min.

Hierna zet je de Box uit.

Na 2 min. de spanning weer op je glasvezelkast en dan je box weer aanzetten en rustig laten opstarten.


Het glaslampje brand niet. Ethernet en power zijn groen


@Gizela

Heb je de glasvezelkast al eens spanningsloos gemaakt ?

Ik denk dat het omruilen van de Box geen zin heeft los van het feit dat een V12 de nieuwste box is.

Je zou daar dus op kunnen wachten maar ik denk zelf dat het in de wijkkast zit.

Heeft omwisselen dus geen zin gehad dan moet je een monteursafspraak regelen.

 


Ja, gisteren al gedaan. Ik gok ook dat het niet aan de box ligt. Maar na 3 telefoontjes met de helpdesk lijkt dat idee daar niet op te komen. Ik denk dat ik vandaag gewoon ga bellen en vraag om een monteursafspraak. De hele straat heeft keurig verbinding behalve wij. Stekkertje verkeerd ingeplugd?


Hoi @Gizela, welkom bij ons op het forum. Een week na de geplande opleverdatum mag je wel signaal verwachten natuurlijk! Als het glaslampje op het glasvezelkastje niet brand heb je niet zoveel aan een nieuw modem, dat lampje geeft aan dat het signaal van buitenaf daar niet aankomt, een Experia Box heeft daar geen invloed op. Is het inmiddels gelukt via de telefonische collega's om iets in gang te zetten? Als dat nog niet zo is kan je jouw forumprofiel volledig invullen en hieronder een seintje geven, dan werp ik er ook een blik voor je op.