Skip to main content
Antwoord

Glasvezel wordt aangelegd in de straat, buren worden aangesloten maar ik niet

• January 30, 2025
  • 11 reacties
  • 190 keer bekeken

HI! KPN heeft glasvezel in mijn straat aangelegd, mijn buren hebben allemaal een afspraak staan om dit geinstalleerd te krijgen maar ik niet. Ik moest aankloppen bij Netwerkbeheer NL, maar ook hier krijg ik geen antwoord/afspraak.

Beste antwoord door Denise van KPN

Een leuk vooruitzicht, glasvezel! Ik begrijp heel goed dat ook jij graag aangesloten wilt worden. Ik kan je daar alleen niet bij helpen, helaas. Je bent nu bij de community van KPN de provider. Wij gaan niet over het aanleg van glasvezel, dat doet onze netwerkbeheerder. Je kunt deze op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur bereiken op 088 006 37 44.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 30, 2025

Beste ​@Suiding wat is de status van je postcode/huisnummer bij KPN Netwerk ???

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 30, 2025

Ik zie dat de status veranderd is naar ‘Goed nieuws! We sluiten je woning binnen 4 weken aan op glasvezel’. Ik kan echter de afspraak niet bevestigen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 30, 2025

@Suiding De afspraken van de glasvezelaanlegger zijn zo flexibel als rubber. Ze komen niet opdagen, ze komen later of ze komen vroeger als gepland. Als ze bij jou in de straat zullen zijn, gaan ze sowieso ieder adres met toestemming voor glasvezel aanbellen en gelijk naar binnen om de aansluitpunten te maken.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • January 30, 2025

@TDN 

Dat de glasvezelaanlegger zo flexibel zijn als rubber klopt helemaal!

Altijd zonder afspraken aan de deur, de gehele dag tot in de avond.

Meldingen van gemaakt, nooit op gereageerd van die gasten.

Dat ze direct naar binnen gaan om die aansluitpunten te maken? ook dat is niet waar. Dit zijn mensen die heel veel fouten maken. Ze komen niks na,  en doen maar een dotje.

Ik vertrouw ze iig niet meer. 

• January 30, 2025

Hier heeft Glaspoort de aanleg verzorgd. En hoewel het allemaal wat lang duurde zijn zij bij ons de gemaakte afspraken altijd nagekomen. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • January 30, 2025

@Henk2304 

Superblij voor jou dat Glaspoort alles goed heeft geregeld voor jullie.

Helaas voor vele niet, dus ook niet voor mij  

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 31, 2025

Een leuk vooruitzicht, glasvezel! Ik begrijp heel goed dat ook jij graag aangesloten wilt worden. Ik kan je daar alleen niet bij helpen, helaas. Je bent nu bij de community van KPN de provider. Wij gaan niet over het aanleg van glasvezel, dat doet onze netwerkbeheerder. Je kunt deze op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur bereiken op 088 006 37 44.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • January 31, 2025

De netwerkbeheerder die mensen in dienst hebben die niet weten wat ze doen. Drama achter laten.

En nog KPN gaan jullie door met dit bedrijf, die totaal niet betrouwbaar is, megaveel klachten hebben, met jullie klanten! 

En die ga je allemaal verliezen,  net als ik, want ook ik zeg alles op! 

Toedels ! 

• January 31, 2025

@Sylbi , begrijp ik, hoewel.... Ook voor iedere andere provider heb je toch uiteindelijk weer die glasvezel nodig. En die moeten net als de provider kpn van dit forum, wachten totdat de aanleg is voltooid. Tenzij natuurlijk als je overstapt naar de coax van Ziggo. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • January 31, 2025

@Henk2304 

Ik weet dit alles al, zoals je weet😉

Ik deel mijn ervaring hier, net als ieder ander.  Glaspoort werknemers? zijn in mijn geval en vele andere niet betrouwbaar. Maar ook dat weet je al.

Bij de 1 gaat het goed,  bij de ander niet. En bij beide komen er reacties op, wat wel zo normaal is.

Maar zoals ik al zei, KPN ging klanten verliezen doordat ze met dit bedrijf in zee gingen. Onderbetaalde, niet Nederlands sprekende mensen die niet weten wat afspraken zijn, die ongewenst tot 's avonds laat maar aan het deur komen. 

Dwingend zijn, niet hun werk naar behoren doen. Bij wie ze dit wel perfect hebben gedaan? die mogen in hun handjes wrijven,  maar de meerderheid? die denken er net over als ik.

En dat mag. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Jammer om te lezen dat jouw ervaring met het aanleg van glasvezel te wensen overlaat, ​@Sylbi. Bij een groot deel gaat het gewoon goed, maar online lees je natuurlijk alleen daar waar het mis gaat. En het is jammer dat jij één van de mensen bent bij wie het mis gaat. Ik heb dan ook begrip voor jouw keuze.