Op 15 juni heb ik een abonnement met een glasvezelverbinding aangevraagd, die op 14 juli zou moeten ingaan. Enkele dagen daarvoor kreeg ik netjes een bericht dat een monteur contact zou opnemen, maar op de 14e had ik nog niets gehoord. Vanaf dat moment begon het bellen met KPN en KPN Netwerk, want de aannemer belde maar niet, ondanks de mails en terugbelverzoeken. Na weken nabellen, beloofden ze eindelijk om op 23 augustus te komen. Ze zijn echter niet verschenen, en KPN Netwerk zegt weer alleen mails en terugbelverzoeken te kunnen sturen naar de onderaannemer. Het schiet dus alleszins niet op. De medewerkers van de klantenservice staan met de rug tegen de muur, want die kunnen ook niet helpen. Een oplossing lijkt niets dichterbij gekomen en iemand die wel wat kan of verantwoordelijkheid kan nemen, lijkt niet aan de lijn te krijgen. Heel erg frustrerend en ik wil er echt bijna de brui aan geven.
Ik heb desalniettemin ook al eens uitgelegd aan KPN Netwerk hoe de aansluiting in ons huis eruitziet. In hun systeem staat dat er een glasvezelkabel tot aan de deur loopt, maar er zit al een kastje in onze meterkast (zie foto). Ik heb dit mondeling uitgelegd, maar er scheen nog steeds een monteur nodig te zijn. Toch vraag ik mij dat nog steeds een beetje af (en ik héél graag de onderaannemer en KPN Netwerk omzeil), of het toch al niet gewoon in orde is. Weet iemand toevallig of dit wél de glasvezelaansluiting is en er dus misschien ergens een knop omgezet moet worden, of dat er wél nog een glasvezelkabel naar binnen gelegd moet worden (waar die kabel dan is, zou ik niet weten)?
Hartelijke groet,
S. V.