Skip to main content

Op 15 juni heb ik een abonnement met een glasvezelverbinding aangevraagd, die op 14 juli zou moeten ingaan. Enkele dagen daarvoor kreeg ik netjes een bericht dat een monteur contact zou opnemen, maar op de 14e had ik nog niets gehoord. Vanaf dat moment begon het bellen met KPN en KPN Netwerk, want de aannemer belde maar niet, ondanks de mails en terugbelverzoeken. Na weken nabellen, beloofden ze eindelijk om op 23 augustus te komen. Ze zijn echter niet verschenen, en KPN Netwerk zegt weer alleen mails en terugbelverzoeken te kunnen sturen naar de onderaannemer. Het schiet dus alleszins niet op. De medewerkers van de klantenservice staan met de rug tegen de muur, want die kunnen ook niet helpen. Een oplossing lijkt niets dichterbij gekomen en iemand die wel wat kan of verantwoordelijkheid kan nemen, lijkt niet aan de lijn te krijgen. Heel erg frustrerend en ik wil er echt bijna de brui aan geven. 

 

Ik heb desalniettemin ook al eens uitgelegd aan KPN Netwerk hoe de aansluiting in ons huis eruitziet. In hun systeem staat dat er een glasvezelkabel tot aan de deur loopt, maar er zit al een kastje in onze meterkast (zie foto). Ik heb dit mondeling uitgelegd, maar er scheen nog steeds een monteur nodig te zijn. Toch vraag ik mij dat nog steeds een beetje af (en ik héél graag de onderaannemer en KPN Netwerk omzeil), of het toch al niet gewoon in orde is. Weet iemand toevallig of dit wél de glasvezelaansluiting is en er dus misschien ergens een knop omgezet moet worden, of dat er wél nog een glasvezelkabel naar binnen gelegd moet worden (waar die kabel dan is, zou ik niet weten)? 

 

Hartelijke groet,
S. V.
 

 

Het type glasvezel wat u in de meterkast heeft zitten word volgens mij alleen op enkele bedrijventerreinen bij zakelijke klanten gebruikt. Verder niet.

Maar misschien kan @Ward_ er meer over vertellen? Dat heeft die al eens gedaan in een ander topic, maar ik kan het niet meer vinden.


Nee, dit is geen bedrijfsaansluiting. Dit is een Trinet aansluiting.

Het bovenste kastje is het eindpunt van een buis met twee buisjes erin. Eentje voor koper en eentje om later glas in te blazen. Dat is hier ook gebeurd maar dan ooit door KPN zelf. Die aansluitingen zijn niet bruikbaar voor het huidige glasvezelnetwerk. Twee mogelijkheden:

1)Er is later gewoon een nieuw netwerk buiten ingegraven en daarvan ligt de kabel voor deze woning nog te wachten om ingevoerd te worden. 

De glasvezel die hier wel ooit is ingeblazen, moet worden uitgeblazen om daarna een nieuwe in te blazen richting een ondergronds verdeelpunt buiten in de buurt. En daarom is dit adres op een status "kabel nog in te voeren" gezet. 

In beide gevallen klopt het verhaal van de klantenservice dus wel. Er moet sowieso nog een nieuwe kabel de woning in en die wordt meteen op een nieuwe FTU afgewerkt waarmee de oude FTU (het onderste kastje) weggehaald wordt. 

 

 


Dank voor de duidelijke antwoorden, dan is dat dus uitgesloten. Jammer dat dit zijweggetje dus niet werkt.. Betekent dus helaas dat ik moet wachten op de onderaannemer / kpn netwerk. Mijn vertrouwen is na 7 weken uren in de wachtrij en een onderaannemer die zonder enige communicatie niet komt opdagen tot een dieptepunt gezakt... Hebben jullie toevallig enig idee of er een andere manier is om wat schot in de zaak te krijgen dan slechts naar de klantenservice te bellen, een medewerker die eigenlijk ook niets kan betekenen te overladen met mijn klachten en zonder oplossing weer op te hangen?


@StVk Morgen of overmorgen zal er iemand van Webcare reageren op dit topic. Als je je adresgegevens in het profiel op dit forum zet, kan deze collega mij een mail sturen en kan ik even mee kijken. 


Fijn, dankjewel voor het bericht!


Hoi @StVk . Welkom op het forum.

Ik ga je postcode + huisnummer naar @Ward_  mailen.  Ik zal zelf ook nog kijken hoe alles nu in onze systemen staat. 


Precies zoals je zelf ook al aangaf. Wij wachten op KPNNetwerk/aannemer.  Dus vanaf hier kan ik niks.  

Nu even wachten op @Ward_ . Hopelijk is er dan wat meer houvast. 


Om mezelf maar half te citeren:

De glasvezel die hier wel ooit is ingeblazen, moet worden uitgeblazen om daarna een nieuwe in te blazen richting een ondergronds verdeelpunt buiten in de buurt. En daarom is dit adres op een status "kabel nog in te voeren" gezet. 

In beide gevallen klopt het verhaal van de klantenservice dus wel. Er moet sowieso nog een nieuwe kabel de woning in en die wordt meteen op een nieuwe FTU afgewerkt waarmee de oude FTU (het onderste kastje) weggehaald wordt. 

 

Dit is dus inderdaad de status van het adres. Status 9, of te wel: Buis in huis (zonder glasvezels). Met de nuance dat in dit geval een nieuwe vezel moet worden ingeblazen ter vervanging van de hele oude (maar daar bestaat geen status voor). Er ligt geen kabel in de grond buiten of zoiets.

Opdracht ligt bij de aannemer van KPN en ik kan zien dat de afdeling Orderbesturing van KPN Netwerk nu al meerdere malen heeft aangedrongen op inplanning van de opdracht. Daar kan ik helaas niet veel meer aan toevoegen vanuit mijn rol.


Dank voor de antwoorden. Ik begreep na weer eens gebeld te hebben dat dat omdat de aannemer niet op de afspraak is verschenen, dat KPN het met meer urgentie onder de aandacht kan brengen. Ik wacht verder de berichten van KPN (Netwerk) af. 

Dank voor de reacties en het uitzoeken.


Wat gaat dat toch moeilijk!

Dat hoeft toch allemaal niet zo lang te duren?

 

Ik heb in mijn woning een glasvezel aansluiting van DeltaFiber. Dat was altijd AON. Ik ben nu van Ziggo overgestapt naar Solcon wat op de glasvezel zit van DeltaFiber.

Mijn aansluiting wordt nu omgezet van AON naar XGS-Pon en vrijdag komt een monteur van Gideon een mediaconverter voor XGS-Pon monteren en iets in de POP veranderen en dan kan ik de Fritzbox aansluiten.

Dus wat zijn de obstakels bij KPN dat het zo traag gaat?

Solcon is notabene van KPN !!! 


@Wewa tsja gebrek aan mensen vermoed ik. Aannemers komen om in het werk.


Zou niet de reden zijn omdat hier al glasvezel ligt van Deltafiber dat KPN er daarom van afziet om ook glasvezel aan te leggen? 


Ik zou het niet weten. Ik wacht nog steeds, helaas.


Wij wonen in een appartementencomplex. In maart is de glasvezel aangelegd en opgeleverd, bij ALLE woningen. Nu zijn de bewoners die toen lid zijn geworden van KPN direct aangesloten. Waarom de rest niet?? Nu zoveel maanden later is de status van ons appartement nog steeds standaard. Terwijl er bij andere woningen staat dat ze binnen 4 weken aangesloten worden, bij weer andere dat er glasvezel aanwezig is op dat woonadres. Dit is toch heel raar? Je woont allemaal in 1 gebouw. Alles ligt al in ons appartement, we Kunnen zo geactiveerd worden, waarom niet?


Dat is zeer onklantvriendelijk van KPN


@AgnesMom : Maak anders even een eigen topic aan. Dan kan een moderator daar samen met jou naar kijken. Hou wel rekening met een paar dagen reactietijd.


Reageer