Skip to main content

Beste,

Helaas ben ik al meer dan een jaar bezig om mijn glasvezelaansluiting aangesloten te krijgen.

Begin vorig jaar is glasvezel bij ons in de wijk gelegd tot aan de voordeur, rond diezelfde periode heb ik gelijk glasvezel vooruit besteld. Als grootverbruiker zit ik enorm te wachten op glasvezel.

Inmiddels ben ik al meer dan een jaar verder, en nog steeds heb ik de oranje kabel voor de deur liggen terwijl alle andere huizen in de wijk inmiddels als zijn aangesloten en werkende glasvezelverbinding hebben.

Na veelvuldig en moeizaam contact met de klantenservice van “KPN Netwerk”, die continue blijven terugvallen op “We zijn een geheel andere partij dan KPN” blijkt dat een onverklaarbare reden te zijn waardoor mijn huis steeds wordt overslagen. De klantenservice van KPN Netwerk meld mij het volgende:

De datum waarop uw huis aangesloten wordt, wordt namelijk steeds naar achter geschoven zonder reden.

Uw glasvezelkabel moet gewoon zonder abonnement doorgetrokken worden tot uw gevel, wat tot nu toe nog niet gebeurd is. Dit is wel gebeurd bij de andere huisnummers op uw postcode. De aannemer gaf aan dat er een technische obstructie was die wij niet in ons systeem zien. De mevrouw achter de telefoon heeft een melding gemaakt naar hun backoffice om deze obstructie op te lossen en uw adres alsnog tot de gevel aan te sluiten. Als dat gebeurd is, kunt u alsnog aangesloten worden als de provider een nieuw ticket inschiet.

Dit contant (van inmiddels 8 juni j.l. is het laatste wat ik heb vernomen).
 
Onderstaand een overzicht van het contact wat ik inmiddels heb gehad met KPN en KPN Netwerk.
 
21 mei 2022 - Bestelling geplaatst, klantnummer gekregen (geen ordernummer), indicatie dat aansluiten van glasvezel voor 16 juni 2022 gedaan zal worden.
 
Juni 2022 - Gebeld door klantenservice, glasvezel zou vertraagd zijn, bestelling is bij deze geannuleerd, ik kon medio augustus een nieuwe bestelling plaatsen.
 
15 augustus 2022 - Bestelling geplaatst, bevestiging ontvangen via mail, ordernummer ontvangen (geen klantnummer deze keer), contract etc. ontvangen.
 
24 november 2022 - KPN annuleert bestelling via de email, geen opgaaf van reden, enkel de zin "We hebben uw bestelling geannuleerd".
 
24 november 2022 - Nieuwe bestelling geplaatst (nieuw ordernummer ontvangen).
 
11 februari 2023 - Email gestuurd naar KPN Netwerk dat ik de glasvezel voor mijn deur graag aangesloten zou zien.
 
11 februari 2023 - KPN Netwerk stuurt mij het volgende bericht (CRM:0485714): "Wij hebben uw bericht ontvangen en hebben deze meteen doorgestuurd naar onze aannemer. Zij zullen uw bericht verder in behandeling nemen en bellen u spoedig terug."
 
24 maart 2023 - KPN Netwerk stuurt mij het volgende bericht (CRM:0393055): "
Door toenemende drukte in onze mailbox kunnen wij u nu pas van een antwoord voorzien Onze excuses voor dit ongemak. De planning staat voorlopig voor in juni , het is onder voorbehoud, 1 a 2 weken van tevoren wordt met u contact opgenomen voor een afspraakvoorstel."
 
17 april 2023 - KPN stuurt informatie over de bestelling, nu weer met klantnummer. Voor 24 april word de glasvezel aangesloten. Deze mail bevalt ook een abonnementsnummer voor KPN TV en ontvang ik mijn pincode via SMS en E-Mail.
 
17 mei 2023 -  Wederom annuleert KPN mijn bestelling. De enige zin in de mail is: "We hebben uw bestelling van Hussel Internet 1 Gbit/s geannuleerd."
 
26 mei 2023 - KPN Netwerk geeft aan dat ik nooit een bestelling heb geplaatst.
 
8 juni 2023 - KPN Netwerk geeft dat er een technische obstructie is.

In de hoop dat iemand mij verder kan helpen of tips heeft...


Dag @vdweegen wat een vervelende toestand. Heb jij je profiel helemaal ingevuld met adres etc?


Hi @Joep1965, bedankt voor je reactie. Mijn profiel is volledig ingevuld.


Goed gedaan dan kunnen ze meteen kijken of en wat er aan de hand is. Ik verwacht dat een moderater morgen dit oppakt.


Hoi @vdweegen, welkom op ons forum!

Ik heb even met je meegekeken, ik zie in je dossier op 17-05 staan dat de aanvraag van 17-04 geannuleerd is omdat “achteraf” blijkt dat glasvezel niet leverbaar blijkt op jouw adres.

Waarom het niet leverbaar is of wanneer het wel leverbaar wordt heb ik vanuit KPN helaas geen antwoord op.


Hi @Thomas , bedankt voor je bericht en dat je de moeite neemt om mee te kijken.

Ik hoop begrijpt dat je antwoord allerminst bevredigend is en enkel meer vragen oproept. Zeker gezien mijn hele wijk inmiddels is aangesloten en mijn buren ook daadwerkelijk al abonnementen hebben.

Op 25 juni heb ik wederom een bestelling geplaatst, kun je hier wat over vinden? 

Bedankt voor je moeite.


Die zie ik staan inderdaad maar zal waarschijnlijk ook om dezelfde reden afgewezen en geannuleerd worden. Waarom glasvezel bij jou niet aangelegd is/kan worden heb ik helaas vanuit KPN geen zicht op. Hiervoor kun je bij KPNNetwerk terecht.
Ik lees in de afmelding van mijn collega's dat er wel koper beschikbaar is waar je op kunt bestellen


Hi @Thomas , bedankt voor je reactie.

Op dit moment heb ik al koper en kabel, als grootverbruiker (zie 1e post) wil ik graag gebruik maken van de snelheden die glasvezel kan halen.

Ik verbaas mij oprecht over de wijze waarop KPN en KPNNetwerk samenwerken, en hier de (toekomstige) klanten de dupe van laten worden.


Dat is nou juist het punt.  Ze mogen niet samenwerken van de ACM. Dit om uit te sluiten dat kpn de provider een voorkeursbehandeling zou krijgen tov van andere providers die ook leveren over het glasvezelnetwerk van kpnnetwerk. 


Hoewel ik de situatie en de regelgeving van de ACM snap, begrijp ik niet dat KPN haar naam op dergelijke wijze verbind aan een partij die op deze wijze opereerd. Hier heeft KPN enkel zichzelf mee. Wat een ellende.


Misschien kan @Ward_ hier helpen?


Zo te horen hebben mijn collegas van klantenservice een vrij compleet antwoord gegeven maar ik kan nog wel verder kijken.

Als @Thomas mij het adres kan mailen?


Zo te horen hebben mijn collegas van klantenservice een vrij compleet antwoord gegeven maar ik kan nog wel verder kijken.

Als @Thomas mij het adres kan mailen?

Bedankt alvast @Ward_ 


@Thomas was het nog gelukt mijn gegevens naar @Ward_ te sturen? Bedankt


Ja, ik heb ze.

1) adres is momenteel tijdelijk qua planning geparkeerd naar december 2023. Ik zie geen technische blokkade dus daar moet ik ook verder naar vragen.

2) Er is inderdaad nooit een order doorgezet vanuit de provider KPN naar KPN Netwerk. Het is dus altijd bij een pre-order in het systeem van de provider KPN gebleven. 

 


Hi @Ward_ , bedankt alvast voor de moeite.

 

Net ook nog even telefonisch contact gehad. Daar werd me verteld dat er nog een kastje (overname punt) in de grond geplaatst moet worden voor de glasvezel naar binnen gebracht kan worden.

Verder geen indicatie gehad over wanneer of waardoor. 


Hi @Ward_ , bedankt alvast voor de moeite.

 

Net ook nog even telefonisch contact gehad. Daar werd me verteld dat er nog een kastje (overname punt) in de grond geplaatst moet worden voor de glasvezel naar binnen gebracht kan worden.

Verder geen indicatie gehad over wanneer of waardoor. 

Klopt. De zogenaamde BOP.

Maar goed, dat is bij de andere woningen in jouw straat (en de blokken om je heen) al wel gedaan.


Klopt inderdaad @Ward_ , het is mij een raadsel. In ieder geval bedankt voor alle moeite tot dusver!


Hi @Ward_ , ben je nog iets wijzer geworden de afgelopen dagen? Bedankt


Inmiddels heb ik zelf contact gehad met VolkerWessels Telecom, zowel telefonisch als over de mail. Ze laten mij het volgende weten:

Contact met info@vwtelecom.nl (10 juli 2023)

Geachte heer/mevrouw,

 

De buitenwerkzaamheden staan gepland, de exacte datum kunnen wij op dit moment nog niet geven. 

Alle buitenwerkzaamheden vinden plaats zonder afspraak met bewoners. Tijdens de werkzaamheden is er een obstructie ontdekt en daar wordt op dit moment een oplossing voor gevonden. Vandaar dat er op uw adres de kabel nog voor de deur ligt.

 

Voor het maken van de huisaansluitingen krijgt u een brief zodra wij een afspraak kunnen inplannen.

Daarna zullen wij 3 contact pogingen uitvoeren om met u de afspraak te kunnen bevestigen.

 

Hoop u hiermee voldoende informatie gegeven te hebben.

 

Met vriendelijke groet

 

Contact met kpnnetwerk-csd@vwtelecom.nl (10 juli 2023)

Geachte heer/mevrouw,

 

De buitenwerkzaamheden staan gepland, de exacte datum kunnen wij op dit moment nog niet geven. 

Alle buitenwerkzaamheden vinden plaats zonder afspraak met bewoners. Tijdens de werkzaamheden is er een obstructie ontdekt en daar wordt op dit moment een oplossing voor gevonden. Vandaar dat er op uw adres de kabel nog voor de deur ligt.

 

Voor het maken van de huisaansluitingen krijgt u een brief zodra wij een afspraak kunnen inplannen.

Daarna zullen wij 3 contact pogingen uitvoeren om met u de afspraak te kunnen bevestigen.

 

Hoop u hiermee voldoende informatie gegeven te hebben.

 

Ook deze twee contactmomenten spreken over een obstructie en een oplossing. Mijn vraag over wat de obstructie (of de verwachte oplossing) dan is kan niemand antwoord op geven. Ook de vraag waarom deze obstructie bij geen van mijn buren heeft gespeeld.

Als klap op de vuurpijl kreeg ik vandaag ook nog een email van KPNNetwerk zelf, deze keer met een geheel nieuw verhaal en reden waarom er geen BOP geplaatst kan worden. Zie hieronder:

Contact met support@kpnnetwerk.nl (13 juli 2023)

Geachte heer van der Weegen, 

Onze excuses voor de late reactie op uw bericht. Door de drukte hebben wij uw mail nu pas in behandeling kunnen nemen.
Door een nieuwe systeem dat de aannemer in gebruik heeft genomen heeft de aannemer nog niet alles administratief op orde gekregen waardoor ze openstaande orders voorlopig hebben moeten sluiten. Dit geldt ook voor uw adres. 
Momenteel kan nog geen duiding worden gegeven wanneer alle adressen weer open gezet gaan worden maar dit zal in samenspraak met de partners en monteursorganisatie gaan i.v.m. de capaciteit van de aannemer om alle leveringen weer af te kunnen handelen.
U zult dit moeten afwachten.

Met vriendelijke groet,

Muriëlle 

Van deze laatste mail zakt mijn broek eerlijk gezegd af. Hoe kan het in hemelsnaam dat de aannemer alle openstaande orders voorlopig sluit? Door een nieuw systeem? Ook kan er geen duiding gegeven worden wanneer er dan doorgang plaats gaat vinden. Gelukkig is mevrouw wel duidelijk, ik moet maar gewoon afwachten….


Inmiddels nog de volgende mailwisseling gehad:

Mail naar kpnnetwerk-csd@vwtelecom.com (17 juli 2023)

Beste Sandra,

Bedankt voor je antwoord.

Afgelopen week heb ik een mail gekregen van KPN Netwerk, die stellen dat VolkerWessels Telecom alle lopende orders tot nadere orde heeft gesloten ivm een nieuwe systeem.

Ik vind het erg lastig dat ik meerdere verhalen hoor, de enige overeenkomst luidt dat niemand me kan vertellen waarom mijn adres is overgeslagen en wanneer de werkzaamheden eindelijk afgerond gaan worden.


Met vriendelijke groet, Cas van der Weegen

 

Waarop het volgende antwoord is gekomen (20 juli):

Geachte heer/mevrouw,

 

Wij zijn niet op de hoogte van de mails die KPN Netwerk verstuurt.

Op uw dossier hebben we een status staan, wat inhoudt dat we bezig zijn bij dit adres.

De civiele werkzaamheden zijn bijna allemaal voltooid en daarna krijgt u een brief, met dat we gaan beginnen met de huisaansluiting.

De bovenstaande informatie, is wat ik haal uit ons systeem.

 

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd en uw vraagtekens verminderd.

 

 

Met vriendelijke groet,

 


Nu de vakantie zo goed als voor bij is. Iemand die nog eens naar mijn dossier kan kijken? @Ward_ ? @Thomas ?


Vanuit KPN heb ik hier helaas nog niks nieuws over te melden


Beste @Thomas , @Ward_ , anderen,

 

Gister is geheel onverwachts VWTelecom langsgeweest en de aansluiting is in orde gemaakt, heel fijn!

Kan iemand mij vertellen hoelang het doorgaans duurt voor de aansluiting als gereed is gemeld?


Reageer