Beste,
Helaas ben ik al meer dan een jaar bezig om mijn glasvezelaansluiting aangesloten te krijgen.
Begin vorig jaar is glasvezel bij ons in de wijk gelegd tot aan de voordeur, rond diezelfde periode heb ik gelijk glasvezel vooruit besteld. Als grootverbruiker zit ik enorm te wachten op glasvezel.
Inmiddels ben ik al meer dan een jaar verder, en nog steeds heb ik de oranje kabel voor de deur liggen terwijl alle andere huizen in de wijk inmiddels als zijn aangesloten en werkende glasvezelverbinding hebben.
Na veelvuldig en moeizaam contact met de klantenservice van “KPN Netwerk”, die continue blijven terugvallen op “We zijn een geheel andere partij dan KPN” blijkt dat een onverklaarbare reden te zijn waardoor mijn huis steeds wordt overslagen. De klantenservice van KPN Netwerk meld mij het volgende:
De datum waarop uw huis aangesloten wordt, wordt namelijk steeds naar achter geschoven zonder reden.
Uw glasvezelkabel moet gewoon zonder abonnement doorgetrokken worden tot uw gevel, wat tot nu toe nog niet gebeurd is. Dit is wel gebeurd bij de andere huisnummers op uw postcode. De aannemer gaf aan dat er een technische obstructie was die wij niet in ons systeem zien. De mevrouw achter de telefoon heeft een melding gemaakt naar hun backoffice om deze obstructie op te lossen en uw adres alsnog tot de gevel aan te sluiten. Als dat gebeurd is, kunt u alsnog aangesloten worden als de provider een nieuw ticket inschiet.
Dit contant (van inmiddels 8 juni j.l. is het laatste wat ik heb vernomen).
Onderstaand een overzicht van het contact wat ik inmiddels heb gehad met KPN en KPN Netwerk.
21 mei 2022 - Bestelling geplaatst, klantnummer gekregen (geen ordernummer), indicatie dat aansluiten van glasvezel voor 16 juni 2022 gedaan zal worden.
Juni 2022 - Gebeld door klantenservice, glasvezel zou vertraagd zijn, bestelling is bij deze geannuleerd, ik kon medio augustus een nieuwe bestelling plaatsen.
15 augustus 2022 - Bestelling geplaatst, bevestiging ontvangen via mail, ordernummer ontvangen (geen klantnummer deze keer), contract etc. ontvangen.
24 november 2022 - KPN annuleert bestelling via de email, geen opgaaf van reden, enkel de zin "We hebben uw bestelling geannuleerd".
24 november 2022 - Nieuwe bestelling geplaatst (nieuw ordernummer ontvangen).
11 februari 2023 - Email gestuurd naar KPN Netwerk dat ik de glasvezel voor mijn deur graag aangesloten zou zien.
11 februari 2023 - KPN Netwerk stuurt mij het volgende bericht (CRM:0485714): "Wij hebben uw bericht ontvangen en hebben deze meteen doorgestuurd naar onze aannemer. Zij zullen uw bericht verder in behandeling nemen en bellen u spoedig terug."
24 maart 2023 - KPN Netwerk stuurt mij het volgende bericht (CRM:0393055): "
Door toenemende drukte in onze mailbox kunnen wij u nu pas van een antwoord voorzien Onze excuses voor dit ongemak. De planning staat voorlopig voor in juni , het is onder voorbehoud, 1 a 2 weken van tevoren wordt met u contact opgenomen voor een afspraakvoorstel."
17 april 2023 - KPN stuurt informatie over de bestelling, nu weer met klantnummer. Voor 24 april word de glasvezel aangesloten. Deze mail bevalt ook een abonnementsnummer voor KPN TV en ontvang ik mijn pincode via SMS en E-Mail.
17 mei 2023 - Wederom annuleert KPN mijn bestelling. De enige zin in de mail is: "We hebben uw bestelling van Hussel Internet 1 Gbit/s geannuleerd."
26 mei 2023 - KPN Netwerk geeft aan dat ik nooit een bestelling heb geplaatst.
8 juni 2023 - KPN Netwerk geeft dat er een technische obstructie is.