Hi! Wij hebben sinds enkele weken KPN glasvezel. In eerste instantie werkte alles vloeiend en haalde ik makkelijk 950+ mbit/s upload en download op zowel bekabeld als draadloos internet, door het hele huis heen. Perfect dus. Ons pakket is tot 1gbit. Ons pakket vóór glasvezel (koper dus) was 100 mbit/s.
Echter, sinds enkele weken is het internet nog niet eens 10% hiervan. Ik mag van geluk spreken als ik 60mbit/s haal op kabel, draadloos is over het algemeen nog flink langzamer. Ik heb al van alles geprobeerd, waaronder de modem herstarten met periodes zonder stroom en idem voor het glasvezelkastje. Allen zonder resultaat. De online KPN tool geeft ook geen resultaat.
Het lijkt er bijna op alsof er een soort softwarefout op mijn verbinding zit, waardoor het systeem denkt dat ik de oude internetsnelheden moet krijgen. Voor glasvezel kreeg ik namelijk ook rond de 70mbit op kabel en rond de 50 op draadloos.
Ik heb reeds contact gehad met de klantenservice maar zij geven als enige andere optie een complete modem/netwerkreset. Hier zit ik echt niet op te wachten, gezien de vele apparaten die wij hebben die ik dan opnieuw moet gaan instellen. Daarom wil ik eerst hier kijken of mensen hier wellicht ervaring mee hebben en wat dan hun oplossing was, of dat een KPN medewerker op afstand kan zien wat het probleem is.
Tkn: in de modem zit de glasvezelkabel, we hebben het nieuwe IP-adres dat we hadden gekregen bij het glasvezelpakket en in MijnKPN staat het glasvezel 1gbit pakket. Dus ik weet wel zeker dat dat allemaal goed zit.
Ik hoop dat iemand me hiermee verder kan helpen, voordat ik het hele netwerk moet resetten! Betaal er genoeg voor dus ik zie graag zsm een oplossing .