Skip to main content
Beantwoord

Glasvezelaanleg blijft maar uitgesteld worden!

• July 25, 2025
  • 6 reacties
  • 69 keer bekeken

Na 2 maanden zou eindelijk, na 7 keer herplannen door foute communicatie bij het bedrijf dat glasvezel aanlegt, bij mijn adres glasvezel naar binnen worden getrokken. 

Dinsdag middag nog met een collega van jullie gebeld, dat het ‘gegarandeerd’ deze keer zou lukken. 

Tot mijn verbazing zit ik nu wederom zonder wifi. 
De ‘monteurs’ gingen het weer niet redden….
Terwijl ik oorspronkelijk woensdag een afspraak had, deze monteur niet is op komen dagen, verzet naar vrijdag, toen er toch weer een gaatje donderdag was, weer verkeerde monteur (dus ook de verkeerde voor woensdag) en dan vervolgens mij vrijdag middag ergens tussen proppen met het gevolg dat de monteurs geen tijd meer hebben om dit aan te leggen. 

Weer optie verzetten van de afspraak.. eerst volgende mogelijkheid is zaterdag… een vrije dag waarop ik gewoon niet aanwezig kan zijn. 
De volgende mogelijkheid is week 32?!??!!!

Voor een klant die twee maanden geleden een nieuw abonnement heeft afgesloten, 8 keer een afspraak heeft gehad t/m vandaag, 25 juli, vind ik dit erg slechte service. Daarnaast ook helemaal geen procedure voor voor het eerder inplannen van dit geval ipv dat ik weer eens 2 weken moet wachten. 

Ik heb hierover eerder een klacht ingediend, wordt niks mee gedaan. Klacht ingediend bij de betreffende partij waar de monteurs vandaan komen, wordt niks meegedaan. 

Ik verwacht graag zsm antwoord met een mogelijkheid voor het inplannen van een civiele ploeg die WEL de glasvezel aansluiting kunnen doen volgende week in afstemming met de klant voor een goed moment. Anders ga ik graag opzoek naar een andere provider. 

Groet Maud

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Maud.g, welkom op onze community! Via deze community kan ik hier inhoudelijk niet zoveel in betekenen. Dit loopt echt via de aanlegpartij en aannemers. We hebben hier wel een handig artikel over geschreven.
Ik hoop dat je niet te lang meer hoeft te wachten!

6 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • July 25, 2025

Beste ​@Maud.g ik begrijp dat je nu op een xDSL-aansliuiting (koper) zit en dat je (binnenkort) over kunt gaan naar glasvezel.

Als je glasvezel hebt, is je probleem met de wifi niet automatisch over, want wifi heeft niets met koper of glasvezel te maken.

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen en wat is concreet je probleem aangaande de (draadloze) internetverbinding???

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 28, 2025

Ik heb momenteel helemaal geen aansluiting en zou graag over willen op glasvezel. Ik heb dus momenteel ook geen wifi en ook geen problemen met wifi, alleen problemen met de jarige communicatie en de slechte service vanuit kpn netwerk. 

• July 28, 2025

Ik heb momenteel helemaal geen aansluiting ...

Hoe komt dat? Ben je net komen wonen op het adres? Of heb je de vorige provider opgezegd? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 28, 2025

Net komen wonen! Of nouja, de wifi zou vanaf 7 juli (wensdatum) ingaan…

• July 28, 2025

Internet bedoel je. KPN verkoopt geen "WiFi".

Moet de hele straat nog aangesloten worden op glasvezel? Of alleen jij en is de rest van de straat klaar?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 29, 2025

Hoi ​@Maud.g, welkom op onze community! Via deze community kan ik hier inhoudelijk niet zoveel in betekenen. Dit loopt echt via de aanlegpartij en aannemers. We hebben hier wel een handig artikel over geschreven.
Ik hoop dat je niet te lang meer hoeft te wachten!