Skip to main content

Beste lezers,

Wij hebben recent een glasvezelaansluiting gekregen. Dit is gedaan omdat de oude koperen leiding steeds vaker onderbroken werd met alle onwenselijke gevolgen van dien. De nieuwe aansluiting is voor een aantal providers zichtbaar want daar kunnen wij een abonnement afsluiten. Onze intentie is echter om ons KPN-abonnement door te zetten via glas. Alleen…KPN meldt dat er nog geen aansluiting is(?). De installateur van de glasaansluiting (glasdraad Krimpenerwaard) meldde desgevraagd dat zij de aansluiting werkend hebben opgeleverd en aangemeld. De vraag is dringend want onze zeer slechte en haperende aansluiting via koper is vorige week definitief gestopt met werken. Dus hebben we al ruim een week geen telefoon, tv, en internet. Dat is erg vervelend en daar moet z.s.m. een einde aan komen. Via de telefonische helpdesk komen we niet verder. We worden wel iedere dag teruggebeld door een aardige en correcte mevrouw maar die vertelde vandaag dat zij niets voor ons kan doen. Onze vraag is: wat moeten we doen om op korte termijn aangesloten te worden? 

Hallo @CornelisG ,

Jij bent nu aanbeland in fase vier. 
 

Fase vier: Aansluiten (in huis)

Nadat de aanleg gedaan is zijn de huisaansluitingen aan de beurt. Voor deze periode is ongeveer drie à vier maanden nodig. 

Hiervoor wordt apart met elke bewoner een afspraak gemaakt. Wat er precies gebeurt tijdens deze afspraak, hangt af van je gebied en of je klant bent (geworden) van KPN.

Zelf steeds bellen naar 0800-0402 gaat het proces niet versnellen. 

Lees het hele proces hier: 


 


Onbegrijpelijk….

Hier op dezelfde dag. Laatste deel gegraven door de straat en naar binnen gebracht. Aansluitpunt gerealiseerd. NT gemonteerd én geactiveerd. Modem over gezet van DSL aansluiting naar WAN aansluiting.


Hallo @CornelisG ,

Jij bent nu aanbeland in fase vier. 
 

Fase vier: Aansluiten (in huis)

Nadat de aanleg gedaan is zijn de huisaansluitingen aan de beurt. Voor deze periode is ongeveer drie à vier maanden nodig. 

Hiervoor wordt apart met elke bewoner een afspraak gemaakt. Wat er precies gebeurt tijdens deze afspraak, hangt af van je gebied en of je klant bent (geworden) van KPN.

Zelf steeds bellen naar 0800-0402 gaat het proces niet versnellen. 

Lees het hele proces hier: 


 

 

Persoonlijk zou ik wel bellen met 0800-0402, begin niet over glasvezel maar wel over je verbinding die niet werkt. Een monteur kan namelijk de overstap naar glas soms wel versnellen. En zo niet kan hij er voor zorgen dat het koper wordt gemaakt en weer stabiel is.


Hallo @CornelisG ,

Jij bent nu aanbeland in fase vier. 
 

Fase vier: Aansluiten (in huis)

Nadat de aanleg gedaan is zijn de huisaansluitingen aan de beurt. Voor deze periode is ongeveer drie à vier maanden nodig. 

Lees het hele proces hier: 

Maar het kan ook minstens een jaar duren. Volgens de kpn bestelstatus komt hier maart/april 2024 glasvezel in de straat maar worden we pas in maart/april 2025 (!) aangesloten. Maar twee maanden geleden zouden we afgelopen eind december al worden aangesloten, dus hoe betrouwbaar eea is weet ik niet. 


Paar maanden geleden is er door Open Dutch fiber glasvezel aansluiting gedaan bij mij thuis. 

Ik zou ook vanuit KPN een aanbod kunnen krijgen,  maar zie hun niet in de lijst staan van associaties. 

Moet ik nu toch reageren op de brief van KPN voor toestemming?


@KarinavP In de eersten jaar na aanleg van ODF glasvezel kan je alleen via Odido. Pas later mogen andere providers ook aanbieden, KPN huurt geen glasvezelaansluiting maar legt zelfs aan.


Dank je wel voor je reactie.  Zo hebben ze het niet aangegeven. 🤔

Dus dan dubbel laten aanleggen???

 


Dank je wel voor je reactie.  Zo hebben ze het niet aangegeven. 🤔

Dus dan dubbel laten aanleggen???

 

ja dat zal het dan wel worden

ik ken plekken daar zijn 3 aparte glasvezelaansluitingen en dan nog ziggo coax aansluitpunt allemaal naast elkaar in de meterkast (wel lekker knus 😛 )


Dank je wel voor je reactie.  Zo hebben ze het niet aangegeven. 🤔

Dus dan dubbel laten aanleggen???

 

Dan heb je wel de meeste keuze