Skip to main content
Antwoord

Glasvezelaansluiting op verkeerde plek geplaatst

• May 19, 2025
  • 13 reacties
  • 187 keer bekeken

Op 30 april is zonder overleg bij mij het glasvezelaansluitpunt in mijn meterkast geplaatst. Het moet komen in de woonkamer waar nu het aansluitpunt van internet al zit (via de kruipruimte). Direct met klantenservice gebeld, nummer van KPN Netwerk gekregen, ook daar al 2x mee gebeld, maar nog steeds wordt er met mij geen kontakt opgenomen voor een afspraak van verplaatsing.

Team KPN stuurt mij inmiddels vele mails dat ik moet overstappen (kastje is immers inmiddels ook al in huis). Er wordt zelfs "gedreigd” dat mijn huidige netwerk binnenkort wordt afgesloten. Dan zou ik dus zwart beeld hebben i.p.v. glasvezelbeeld wat ik zo graag wil. Hoe voorkom ik "zwart beeld”?

Beste antwoord door Grijze Reigah

Gistermiddag zijn er 2 fantastische monteurs van KPN geweest en de aansluiting is na 3 ½ uur zwoegen door hun in dienst gesteld! Petje af voor deze mensen. Ook een dikke pluim voor de klantenservice die mij zo snel hebben geholpen. Zonder hun zou ik nog steeds niet zijn aangesloten. Immers, KPN Netwerk heeft nog steeds niet gebeld om een afspraak te maken. Voor hen dus een zeer vette onvoldoende want zo ga je niet met klanten om. Ik ben benieuwd of ik ooit nog iets van ze hoor.

Maar dus zonder hun toch eind goed, al goed want ik geniet nu van het razendsnelle internet en het scherpe beeld op mijn tv.

Allemaal bedankt voor de hulp!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

• May 19, 2025

Er kan vanuit de meterkast een utp kabel naar de woonkamer gelegd worden door de kruipruimte. Dan kan de KPN Box gewoon in de woonkamer staan. Een KPN monteur kan dat gratis voor je doen.

Het voordeel zo is ook dat je in de woonkamer een kastje minder hebt met extra snoeren enzo. Dat geeft iets minder "rommel".

• May 19, 2025

( wat ik weet uit ervaring  / wat ik lees op dit forum )
In geval van klant zijn op DSL (koper) en over moeten gaan op glasvezel is het aan kpn om het op te lossen, in dit geval een kabel leggen van de meterkast naar de woonkamer.

De reacties kloppen inderdaad qua oplossing maar die monteur moet dan wel komen! En dat is mijn probleem want gebeurt nog steeds niet!

Dank jullie wel voor de tips! Ik heb de Klantenservice gebeld en morgenochtend komt er een monteur een kabel aanbrengen tussen het aansluitpunt in de meterkast en het modem via de kruipruimte.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 19, 2025

Dank jullie wel voor de tips! Ik heb de Klantenservice gebeld en morgenochtend komt er een monteur een kabel aanbrengen tussen het aansluitpunt in de meterkast en het modem via de kruipruimte.

Voordat je te hoge verwachtingen hebt; een monteur mag dit enkel doen als het minder dan twee meter door de kruipruimte is en deze droog is. Is het verder (wat het meestal wel is) dan moet de monteur een tweede afspraak maken en samen met een collega terug komen.

Vaak is het ook zo dat er al een dsl kabel loopt van een ISRA in de meterkast naar een ISRA bij u in de woonkamer. Als dit het geval is dan is het eenvoudig vervangen van een dsl kabeltje en opgelost. Weet in ieder geval dat de oplossing altijd kosteloos is. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Grijze Reigah dat klinkt dan even als een valse start zeg. Is de monteur inmiddels al langs geweest? Ik hoor graag wat de uitkomst is! 

Inderdaad. Had 30 april de hoop dat ik kon gaan genieten maar nee dus. KPN Netwerk laat me behoorlijk in de steek, nog steeds niets van gehoord. Ik ben KPN’er in hart en nieren, heb er 40 jaar gewerkt en heb alles wat KPN te bieden heeft in huis. Dus dit valt me bitter tegen vergeleken met de promotiefilms voor de overstap (onder het genot van een kopje koffie samen met de monteur bepalen waar het glasvezelkastje moet komen). Niets hiervan dus op 30 april. Gelukkig heeft de Klantenservice nu wel een monteur voor me geregeld, hij komt morgenochtend tussen 8 en 12. Hoop dat ik dan eindelijk “over” ben.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Is het nog gelukt ​@Grijze Reigah, heeft de monteur het kunnen aansluiten?

De monteur komt morgenochtend tussen 8 en 12 uur. Je hoort direct van mij als hij is geweest.

De monteur is vanmorgen geweest. Maar zoals “Ik_Combineer” al aangaf kon hij het niet alleen. Morgenmiddag komt hij met een collega terug om samen de aansluiting definitief in dienst te stellen. 

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • May 24, 2025

Gistermiddag zijn er 2 fantastische monteurs van KPN geweest en de aansluiting is na 3 ½ uur zwoegen door hun in dienst gesteld! Petje af voor deze mensen. Ook een dikke pluim voor de klantenservice die mij zo snel hebben geholpen. Zonder hun zou ik nog steeds niet zijn aangesloten. Immers, KPN Netwerk heeft nog steeds niet gebeld om een afspraak te maken. Voor hen dus een zeer vette onvoldoende want zo ga je niet met klanten om. Ik ben benieuwd of ik ooit nog iets van ze hoor.

Maar dus zonder hun toch eind goed, al goed want ik geniet nu van het razendsnelle internet en het scherpe beeld op mijn tv.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 24, 2025

Super fijn om te horen dat alles goed is verlopen. Toen ik las dat er een kon monteur was aangestuurd wist ik dat het goed zou komen. 💪

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Wat fijn dat het dan toch allemaal gelukt is :-) . Ik wens je een fijne dag en post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen doen!