Skip to main content

Bij deze wil ik mijn onvrede uitspreken over kpn , ik heb een bedrijfspand waar ik af en toe kom , de computer ging via mijn mobiele data, ik dacht dat het misschien handiger was om een vaste internet verbinding te nemen , kpn gebeld maar het kon alleen via het glasvezelnet , koper was er niet meer, ik vroeg aan de telefonische verkoper of er aansluitkosten aan verbonden waren daar de kabel al binnen afgewerkt was en direct te gebruiken was, hij verzekerde mij dat dit niet het geval was omdat de glasvezel al binnen zat, ik vertelde dat als er wel kosten aan verbonden waren ik graag af wilde zien van een nieuwe verbinding.
Tot mijn grote verbazing kreeg voor aansluitkosten één factuur van 640 euro, ik heb direct gebeld en telefonisch vertelde de kpn medewerker dat dit inderdaad vreemd was en ik zou teruggebeld worden, na 2 weken ben ik zelf maar weer gaan bellen en kreeg wederom iemand aan de lijn die dit ook vreemd vond , ik zou weer teruggebeld worden en er zou een klacht gemeld worden, nu komt het het mooiste ik werd teruggebeld door iemand die er o er ging of een klacht terrecht dan wel onterecht was , de dame was uiterst onvriendelijk en had totaal geen inlevingsvermogen, en ik moest het maar met glasnet uitzoeken , een bedrijf wat de glasvezel voor kpn uitrolt , deze heb ik gemaild en gebeld geen reactie, toen heb ik wederom een klacht bij kpn gemeld en ik werd teruggebeld , je raad het nooit wederom dezelfde dame en wederom uiterst klant onvriendelijk, om van alle dreigementen af te zijn van verhoging van het openstaande bedrag heb ik maar betaald , ik ben uiterst ontevreden over kpn , mijn contract zeg voortijdig op en zal ook relaties af raden om met kpn in zee te gaan, ik heb zelf 10 jaar bij kpn gewerkt volgens mij was dit een tijd waarin klanttevredenheid nog op de eerste plaats stond, gelukkig zijn er alternatieven voor kpn

Ik vermoed dat dit de aansluit vergoeding/vast recht vergoeding is. Die moet dan betaalt worden bij het eerste gebruik. Deze kosten worden in rekening gebruikt door de netbeheerder, glasnet dus, en KPN berekend die door aan u.

De telefonische verkoper zal niet geweten hebben dat u een glasvezel aansluiting had die nog nooit gebruikt was. Dat kon hij/zij waarschijnlijk niet eens zien. En in de meeste gebieden in Nederland is er überhaupt geen sprake van zo'n aansluit vergoeding. Bij blijkbaar wel.

U heeft als het goed is een zakelijk abonnement afgesloten toch?


Beste Nick

 

Ik begrijp wat je zegt maar bij eerste contact heb ik aan de kpn verkoper gevraagd of de kosten van 640 euro kloppen omdat de glasvezel al aanwezig was in het pand, ik heb hem ook uitgelegd dat als dat zo is ik wilde afzien van de aansluiting daar ik niet vaak in het pand aanwezig ben , et waren geen kosten zei hij, torn ik de 640 euro factuur kreeg heb ik direct gebeld wederom was er een kpn medewerker die het uit ging zoeken,  na niets te horen bel ik dan maar weer na 1.5 week en zo ging de tijd door , ik hoop dat je mijn frustratie begrijpt en ik dacht dat alle gesprekken ter verbetering opgenomen worden dus volgens mij is het niet moeilijk om te achterhalen wat er 2 keer tegen mij gezegd is gr Roy


Sterker nog ik heb een contract van KPN gekregen waar de betalings informatie in staat en waar nergens de aansluitkosten van 640 genoemd worden , gelukkig heb ik een bedrijfs rechtsbijstands verzekering want ik laat het er echt niet bij zitten


U wist dus vooraf al van die 640 euro begrijp ik?


Ik heb hier verschillende meningen over die niet belangrijk zijn; wat ik wel weet is dat dit zakelijke constructies zijn en u dus niet op de juiste plek bent. Het beste kunt u naar KPN haar zakelijke forum. Daar kan mee gekeken worden door de medewerkers en ook meegedacht. 


Ok dit bedrag stond bij het overzicht aan de rechterkant , toen schrok ik en heb ik de opdracht ge annuleerd , ik heb toen wederom kpn gebeld met de vraag klopt het dat ik 640 euro moet betalen als de aansluiting al binnen zit,  de letterlijke woorden van de verkoper waren dat dit niet zo is en dat ik dit ook in het contract kon zien , dit contract heb ik en er staat inderdaad niets over in sterker nog er staat gratis glasvezel upgrade met 0 euro er achter.

Ik denk dat ik niet verder kom met kpn dus dan maar rechtsbijstands verzekering inschakelen , maar wat ik ook heel vreemd vond was de toon van de medewerkster van de klachten afdeling 


Dankjewel ga ik doen tevens ook maar procedure opstarten.