Skip to main content

We zijn al jaren tevreden glasvezelklant bij KPN en willen dat ook graag voort zetten.

 

In december krijgen we de sleutel van ons nieuwe appartement. Het appartement zit vrij hoog in een woontoren waar door KPN Netwerk in 2021 glasvezel is aangelegd. Veel van de appartementen hebben glasvezel. Zelfs op het adres van onze buren kan ik gewoon een glasvezel abonnement aanvragen.

 

Op ons specifieke adres alleen niet. Dus heb ik een haalbaarheidsonderzoek laten doen door KPN Netwerk. Daar geeft men aan dat aanleg mogelijk is, maar dat daar bijna € 1000,00 aan kosten bij zitten. 

Gisteren zijn we echter bij de huidige eigenaren van het appartement op bezoek geweest… en hebben we ook in de meterkast gekeken. Naar mijn idee is daar een glasvezelaansluitpunt gemonteerd. 

 

Wat is nu waar? Iemand enig idee hoe ik uit deze impasse met KPN Netwerk ga komen?

 

Om nog helderder te zijn:

  • In het systeem van KPN Netwerk staat een status Geen Vezelcapaciteit. Ik geloof best dat er geen capaciteit meer is. 
  • Ik heb SMS-berichten van een monteur die op 11 januari aangeeft toch nog een vrij poortje te hebben gevonden en daar op te hebben aangesloten (na een kabelbreuk te hebben verholpen)
  • Ik heb met de KPN Netwerk helpdesk gebeld. Zij hebben navraag gedaan bij de aannemer. Die denkt dat het niet is aangesloten omdat er geen vezelcapaciteit was, maar weet het niet zeker. De vraag was dan ook om een monteur te laten sturen die het doormeet. Dat kon, volgens KPN Netwerk, alleen via KPN Provider. 
  • Helpdesk KPN Provider komt met een goed verhaal over dat sommige kabels niet voor KPN zijn maar voor Delta. Ook al staat er KPN op… en ook al is het een appartementencomplex en ook al is de rest aangesloten door en op KPN Netwerk. Conclusie van dit gesprek: We kunnen geen monteur aansturen.
  • Vervolgens nogmaals helpdesk KPN Netwerk gebeld. Op hun advies weer een haalbaarheidsonderzoek ingeschoten met daarbij alle gezette stappen en zaken die we al weten. Deze werd binnen 2 uur afgewezen met de mededeling: Geen vezelcapaciteit.
  • Nogmaals informatie er achteraan gestuurd. Hierop kregen we de mededeling: Nemen we mee.
  • Toen werd het weer stil. 

Ik begin het gevoel te krijgen dat ik nu echt te veel moeite aan het doen ben om een abonnement te mogen afsluiten bij KPN. 


@MR_CHIP  helaas niks. Ik denk dat @Ward_  ook van @Bart van KPN of @Bram van KPN  de adres gegevens nog niet heeft gekregen. 
 

wat ik nu weet is dat de aannemer ook niet zeker weet of het wel of niet is aangesloten.

wel kwalijk al zo lang geen reactie van kpn oid

, @Jeroen van KPN neemt niemand het over van andere moderators?


De adresgegevens zijn onlangs intern doorgegeven. Ik zal er nogmaals achteraan gaan. 


In de netwerkadministratie staat het adres nog steeds op Niet aangesloten wegens geen vezelcapaciteit.

Er zijn meerdere haalbaarheidsonderzoeken die zijn afgewezen inclusief de laatste van 13 februari.

Maar… ik zie wel een storingsticket dat op 12 januari gereed is gemeld. Ik ga na laten vragen of bij dat oplossen er vergeten is de netwerkadministratie aan te passen….


Ik kreeg gisteren een mail vanuit de helpdesk van Haalbaarheidsonderzoeken dat het adres is toegevoegd aan de netwerkadministratie. Vandaag kon ik dan ook een abonnement bestellen bij KPN. Dat heb ik dan ook maar gelijk gedaan.

Vanaf 13 maart is e.e.a. aan te sluiten. Ik ben er nog niet 100% zeker van… maar zo ver zijn we hier nog niet gekomen.

Allemaal dank voor het nakijken, navragen en uitzoeken. 


geweldig


Ik kreeg gisteren een mail vanuit de helpdesk van Haalbaarheidsonderzoeken dat het adres is toegevoegd aan de netwerkadministratie. Vandaag kon ik dan ook een abonnement bestellen bij KPN. Dat heb ik dan ook maar gelijk gedaan.

Vanaf 13 maart is e.e.a. aan te sluiten. Ik ben er nog niet 100% zeker van… maar zo ver zijn we hier nog niet gekomen.

Allemaal dank voor het nakijken, navragen en uitzoeken. 

Eindelijk!!


Eindelijk weer een stap verder. Het klinkt in ieder geval zeer positief @WpuntNL 


Pfoe, eindelijk dan toch een stap verder. Ben benieuwd naar 13 maart a.s. 


Als alles soepel zou verlopen… dan zou dat natuurlijk een ongelofelijk einde van een goed verhaal zijn… maar helaas is het nog niet zo ver.

  1. pakket was vorige week woensdag binnen;
  2. vanmorgen om 09:17 sms dat de verbinding zou moeten werken en dat het glasvezelkastje aangesloten kan worden;
  3. power-lampje en ethernet (naar de experiabox) branden groen
  4. glaslampje blijft angstvallig uit
  5. ook via de mijnKPN-app “faalt” de installatie-tool
  6. Helpdesk KPN geeft aan dat het in de wijkkast nog niet rond is en dat dat tot 20:00 uur kan gebeuren.

We wachten dus nog even af… misschien dat een moderator even zou kunnen kijken of die iets ziet?


Wat ook vaak helpt is de glaskast even minimaal 2 minuten van de stroom halen en dan weer herstarten. Herstart daarna ook de modem/router even @WpuntNL 


Helaas… geeft geen verschil :-)


Dan moet je misschien nog even geduld hebben @WpuntNL 

Ben je een bestaande klant die over gaat van koper naar glas? Dan moet de koperverbinding dus nog gewoon werken als je de netwerkkabel uit de WAN-poort haalt en de DSL-kabel weer in de DSL-poort van de modem, als dat werkt, is de migratie van koper naar glas nog niet afgerond.

 

 


Het is een “nieuwe” glasvezelaansluiting. We hebben (bewust) geen koperaansluiting genomen omdat ik dat nog een minder slimme actie vind dan wachten tot het gemaakt is.


Vanmorgen is er een monteur geweest! Er bleek in de wijkkast nog iets niet helemaal in orde te zijn.

 

Het is gefixt! Nogmaals… bedankt voor alle moeite en het meedenken!


je moest wel een lange adem hebben, maar ben blij om te lezen dat alles werkt :)


Dat is hartstikke mooi om te lezen @WpuntNL 


Tjonge een ½ jaar bezig om iets voor elkaar te krijgen, echt bizar.

Hulde voor je geduld, weet niet of mij dat was gelukt. :)


Reageer